Урок фізики 9 клас
Тема: Шкала електромагнітних хвиль.
Мета уроку: сформувати знання про єдину систему електромагнітних хвиль, нанесених на шкалу (спектр);
продовжити формування умінь учнів грамотно та усвідомлено користуватися сучасною науковою мовою, розуміти і пояснювати фізичний зміст процесів та явищ природи, працювати з інформацією, спостерігати, аналізувати, самостійно узагальнювати інформацію, робити висновки, виховувати екологічну грамотність учнів, розуміння важливості фізичних знань для розвитку потреб людства, шанування внеску українських науковців у розвиток суспільства, інтерес до вивчення фізики.
Очікувані результати: учні повинні називати послідовність розташування хвиль на шкалі електромагнітних хвиль, розуміти, в чому спільні та відмінні риси електромагнітних хвиль, яка їхня природа, який вплив вони чинять на людину.
Тип уроку: комбінований.
Наочність і обладнання: підручник, стенд "Шкала електромагнітних хвиль", комп’ютер, відеофрагменти про застосування інфрачервоних, ультрафіолетових, рентгенівських променів (ППЗ), презентація "Шкала електромагнітних хвиль".
І. Організаційний етап (реєстрація учнів на zoom конференцію).
ІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку.
Мотивація навчальної діяльності.
Повідомити, що на цьому уроці учні з’ясують, як утворюються різні види електромагнітних хвиль, у чому їх принципова різниця (незважаючи на спільну природу), де їх застосовують.
ІІІ. Перевірка знань учнів.
Перевірити теоретичні знання учнів за матеріалом §20:
ІV. Вивчення нового матеріалу.
План викладення нового матеріалу (за § 21)
1. Демонстрація стенду над дошкою "Шкала електромагнітних хвиль". Пояснюю учням, що є на цій шкалі та як нею користуватися.
Новий матеріал викладаю з використанням презентації "Шкала електромагнітних хвиль".
Пропоную учням заповнювати узагальнюючу таблицю в ході засвоєння нового матеріалу.
Випромінювання |
Довжина хвиль |
Джерело |
Властивості |
Низькочастотне |
|
|
|
Радіохвилі |
|
|
|
Інфрачервоне |
|
|
|
Видиме |
|
|
|
Ультрафіолетове |
|
|
|
Рентгенівське |
|
|
|
γ-випромінювання |
|
|
|
2. Низькочастотні коливання.
3. Радіохвилі.
4. Інфрачервоне випромінювання. Демонстрація відеофрагменту про використання інфрачервоних хвиль.
5. Видиме випромінювання.
6. Ультрафіолетове випромінювання. Демонстрація відеофрагменту про використання ультрафіолетових хвиль.
7. Рентгенівське випромінювання. Демонстрація відеофрагменту про використання рентгенівського випромінювання.
8. γ-випромінювання.
V. Закріплення отриманих знань.
VІ. Підбиття підсумків уроку.
VIІ. Домашнє завдання: подивитися відеоурок за посиланням в сlassroom, вивчити §21, виконати завдання 9-12 на с.127.