26 січня о 18:00Вебінар: Співпраця вчителя з батьками дитини з особливими освітніми потребами

Урок "Шкільне життя"

Про матеріал
Розробка уроку для 3 класу за підручником О.Карпюк для загальноосвітніх шкіл. Тема даного уроку : "Шкільне життя".
Перегляд файлу

Тема:  Підсумок по темі: «Шкільне життя»

Мета :

  • Закріпити назви днів тижня, навчальних предметів (Math, Ukraine, Reading, English, Sport, Art, Music…), вчити складати розклад уроків, розповідати про улюблений урок;
  • Розвивати комунікативні вміння, навички читання, логічне мислення, вміння працювати в групах, память, увагу;
  • Виховувати інтерес до навчання, правила поведінки у школі, повагу до вчителів та однокласників, любов до англійської мови.

Обладнання : комп’ютер(презентації), картки для групової роботи, підручник, робочий зошит.

 

 

Хід уроку

  1. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу.
    1. Привітання
  • Good morning children!

          I am glad to see you again!

  • Good morning, dear teacher!
  • How are you today?
  • We are fine. Thank you!
    1. Фонетична розминка

Look at cards.

What sounds are these?

[f], [w], [t], [h], [u:]

Let’s read a poem

Today I hurry off to school,

To work and learn and play.

I’m in a third form this year.

What a happy day!

  1. Мовленнєва розминка
  • What day is it today?
  • What season is it today?
  • What is the weather like today?
  1. Основна частина уроку
    1.                   Повідомлення теми і мети уроку.

 On today lesson we’ll repeat days of the week, school subjects and learn how to say about your favourite lesson.

 

 

 

  1.                   Активізація ЛО
  • Повторення днів тижня

Let’s sing a songs ’’Days of the week’’. (p.56)

  • Try the riddles: ( учні відповіді записують у зошитах)                
    1. We count and do sums at the ……… lesson.
    2. We draw and paint at the ……….  lesson.
    3. We sing songs and play music at the ……..  lesson.
    4.  We jump, run and play sport at the …………. lesson.
    5. We  speak, read and write English at the ……….. lesson.

 

  1.                   Монологічне мовлення

1.What lesson is it?

Do you speak English at Maths lessons?

What do you do at Maths lesson?

 Do you sing songs at Music?

 What do you do at Sport lessons?

 

 

2.4 Ознайомлення з новим матеріалом.

(Я розповідаю про дівчинку, ілюструючи розповідь малюнками на дошці іставлю аудіо запис відповідно до тексту у підручнику)

Look! This is Vicky. She is a school girl. She goes to school five days a week. She likes music and singing. Music is her favourite lesson is Music. Her favourite days are Wednesday and Friday. She has got Music lessons on these days.

 

  1. Закріплення структури My favourite lesson is… Гра «Мікрофон»
  • What is your favourite lesson?
  • My favourite lesson is …
  1. Навчання читання.

Let’s read about Vicky in your books. Ex.1 p.55

“Vicky’s favourite lesson”

2.5 Фізкультхвилинка.

“Take my hands and jump with me”

Take my hand and jump with me, jump with me, jump with me.       2p

Put your right leg, put your left leg, 1,2,3   1,2,3.

 

Raise your hand and wave to me, wave to me, and wave to me.        2p

Jump on your foot, jump on your foot 1,2,3   1,2,3.

 

2.6 Гра ’’Jumbled letters’’(робота в групах)

  1. is, favourite, English, my, lesson.
  2. Like, we, don` t, jumping.
  3. is, Wednesday, favourite, my, day.
  4. o`clock, 12, it`s.

ІІІ. Заключна частина.

  1. Підведення підсумків уроку.
  • What new have we learnt today? What did you liked best of all?

“Unfinished lesson”

I can:

  • read days of the week
  • read school subjects
  • read the text about Vicky’s time-table
  • make my time-table

I know:

  • days of the week
  • school subjects
  • how to say about my favourite lesson

(Діти ставлять хрестик біля того пункту, якого вони досягли під час уроку)

I can

I know

 

  • read days of the week

 

 

  • days of the week
  • read school subjects

 

 

  • school subjects
  • read the text about Vicky’s time-table

 

  • how to say about my favourite lesson

 

  • make my time-table

 

 

 

Діти заповнюють таблицю:

You were very active and work well. You have got marks…

  1. Домашнє завдання.

Ex. 1 p.55  - read and translate.

WB ex.1-2p.26

 

docx
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку