Урок: школа волонтерів

Про матеріал
Захід: практичні дії учнів в умовах надзвичайних ситуацій природного походження.
Перегляд файлу

   

Криворізька спеціалізована школа

I -III ступенів № 74

 

Шкільний методичний кабінет

 

 

 

 

Міні — проект з проблеми захисту людини від надзвичайних стихійних лих

“ Бідам всім зачинить двері

Школа юних волонтерів”

 

 

 

                                                                   Підготувала

                                                                вчитель 4 - А класу

                                                                  Горова Ганна Іванівна

 

 

             

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                 2014 рік

Тема проекту: Надзвичайні природні ситуації та         вихід з них

   Мета: 1. Вчити дітей адекватно й організовано реагувати на нестандартні надзвичайні ситуації та миттєво знаходити вихід з них; розширити знання учнів з зазначеної теми; пробудити в них почуття відповідальності за власне та чуже життя як найбільшу людську цінність.

                    2. Розвивати теоретичні та практичні навички поведінки при потрапляннні в екстримальні природні ситуації.

                   3. Виховувати доброту, співпереживання, віру у власні сили, бажання перемогти.

   Обладнання: роздаткові картки - тести, ілюстрації та плакати стихійних лих, відеоролик “Надзвичайні природні ситуації”, спецамуніція для окремих учасників проекту, посвідчення “ Юний волонтер”.

 

   IШановні діти, сьогодні ви запрошені для навчання у спеціальній Школі волонтерів. Набуті тут знання дадуть вам можливість правильно та дієво поводити себе при потраплянні в надзвичайні природні ситуації, щоб зберегти своє власне життя та життя інших людей.

   У вік технічного прогресу та інформаційних технологій жити стає дедалі складніше. На жаль, все частіше в сучасному світі на нас полює небезпека. Як захистити себе від несподіванок, як в екстримальній ситуації зберегти власне життя — найбільшу людську цінність? Сьогодні наша мова йтиме про надзвичайні природні явища та засоби захисту від них.

   Увага на екран телевізора ( відеоролик про надзвичайні природні явища).

  - Які природні стихійні лиха ви впізнали?

  - До якої групи надзвичайних явищ вони відносяться?

- Як захистити себе від подібного лиха?

 

     II.  Ви правильно оціцнили різні ситуації, вірно міркуєте щодо правил безпеки, і щоб наші знання були більш повними та глибокими, ми запросили взяти участь у проекті людей, які мають безпосереднє відношення до теми нашої розмови.

     І так, зустрічайте:

- міністр України по надзвичайним ситуаціям;

- головний лікар кафедри хірургії Київської клінічної лікарні ім. Богомольця;

- керівник рятувального загону волонтерів “ Світ без кордонів”;

- старший інструктор з лижного туризму Закарпатського курорту “Буковель”;

- головний лісничий Ялтинського заповідника;

- молодший лейтенант водно — рятувальної служби “Антиповінь” Білгород — Дністровського району Одеської області.

 

  III. - Вам слово, пане міністре ( виступ міністра НСУ).

- Так що ж найголовніше для людини, якщо вона опиниться в надзвичайній ситуації?

(Головне — не розгубитися й діяти спокійно).

- Запрошуємо до розмови головного лікаря Київської лікарня ім. Богомольця ( виступ лікаря).

- Скажіть будь ласка,  який з перелічених вами заходів є першочерговим для порятунку людського життя.

( Звичайно, це штучне дихання).

- Шановна аудиторіє, як же правильно зробити штучне дихання?

 ( Діти показують, як виконується штучне дихання).

- Слово надається керівнику рятувального загону волонтерів “ Світ без кордонів”.

- Скажіть, чи довго людина може знаходитися під завалами?

( Якщо діяти правильно, можна пробути під завалами до 5 діб).

- Що вам відомо, шановні учні нашої школи, про правильні дії для спасіння життя під час землетрусу?

 

- А як же бути в безпеці під час екстремального зимового відпочинку?

Слово старшому інструктору курорту “ Буковель”.

 (Виступ інструктора).

- Яких помилок найчастіше припускалися туристи в горах?

(Забували, що врятувати їх змогли б звичайні засоби зв'язку: мобільні телефони, радіомаяки).

- Питання до вас, шановні учні: як діяти, коли снігова лавина рухається прямо на вас і від неї вже не втікти?

 

   Загрозу для життя може нести не лише зимовий, а й літній відпочинок.

- Надаємо слово головному лісничому Ялтинського заповідника.

(Виступ лісничого).

- Скажіть, будь ласка, загрозу життю несе лише вогонь?

(Можна вчадіти й від диму).

Слово учням Школи волонтерів:

- Як вберегтися від продукту горіння — диму?

(Відповіді учнів).

 

   Вода, коли стає неконтрольованою, також може загрожувати нашому життю.

   До розмови запрошуємо молодшого лейтенанта водно — рятувальної служби “Антиповінь”.

- Від чого найчастіше гинуть люди під час повені?

(Намагаються врятувати власне майно).

- Шановні діти, де треба знаходитися під час повені до прибуття допомоги?

(Відповіді учнів).

 

   IV  - Ми мали змогу почути поради спеціалістів, але не менш цікаво відчути враження безпосередніх очевидців надзвичайних явищ. ( До розмови запрошуються свідки лісової пожежі, землетрусу на Гаваях, сходу снігової лавини в Карпатах, повені в Івано — Франківській області).

(Очевидці діляться власними враженнми та відповідають на питання дітей).

 

   VШановні учні Школи волонтерів, гадаю, що почуті поради та історії з перших вуст допоможуть вам у надзвичайних випадках. І нехай цей випадок буде для вас лише тренувальним.

   (Розподіл дітей на групи та обговорення плану дій у надзвичайних ситуаціях).

 

  VI  - А тепер, увага.

   Щоб перевірити власні знання, навички та отримати посвідчення юних волонтерів, проводимо маленьке Зовнішнє незалежне оцінювання у формі SMSголосування. Ви повинні відправити номер відповіді, який, на вашу думку, буде правильним.

 

Якщо ви опинилися в зоні лісової пожежі

1. Будете рухатись уздовж пожежі.

2. Будете намагатися йти від пожежі в протилежний бік.

3. Більш чистіше повітря знаходиться вище від землі.

 

Під час землетрусу

1. Сховатись в шафу, під стіл, стати в отвір дверей.

2. Намагатися покинути приміщення ліфтом.

3. На вулиці стати під боковою стіною будинку.

 

Під час повені .

1. Закрити вікні й двері та знаходитися в будинку.

2. В човен скласти цінні речі й сісти самому.

3. Негайно дістатися найвищого місця й чекати на допомогу.

 

Під час сходу снігової лавини

1. Стати спиною до лавини.

2. Повернутися обличчям до лавини, зігнути коліна, закрити ніс рукавицею.

3. Звати  на допомогу.

 

- Результати голосування довели, що ви добре оволоділи правилами поведінки у НС, і якщо у подібній ситуації вам випаде лише 1 шанс із 100, ним неодмінно слід скористуватися.

 

- А тепер, прослухавши курси навчання в Школі юних волонтерів, ви отримаєте посвідчення, яке допоможе вам, при потребі, поповнити армію волонтерів, яка працює по всьому світу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
4 лютого 2019
Переглядів
672
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку