Тема уроку: Сила. Другий закон динаміки Ньютона.
Мета уроку: Вивчити основний закон динаміки – другий закон Ньютона; поглибити та розширити розуміння учнями змісту фізичного поняття: сила; формувати навчальні компетенції учнів: навчити учнів здобувати навчальну інформацію з різних джерел; використовувати у навчальному процесі можливості комп’ютерної техніки та різноманітних програмних засобів; розвивати пізнавальну діяльність учнів; виховувати відповідальність за результати навчання.
Тип уроку: Урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: дерев’яний брусок; динамометр; вимірювальна стрічка; секундомір; плакати для унаочнення; набір важків; візок; портрети Ньютона, Леонардо да Вінчі; педагогічні програмні засоби з фізики; публікації зроблені в програмі Microsoft Office Power Point; презентація класу зроблена в програмі Windows Movie Maker.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу.
II. Повторення раніше вивченого матеріалу.
Використовується презентація №1 зроблена в програмі Microsoft Office Power Point.
III. Пояснення нового матеріалу.
IV. Розв'язування задач.
Задачі на дошці.
Задача 1
Автомобіль масою 1000 кг рухається по кільцевому шляху радіусом
100 м із сталою швидкістю 20 м/с. Чому дорівнює сила, що діє на
автомобіль ?
Задача 2
Автомобіль масою 2160 кг починає рухатися з прискоренням, яке протягом 30 с залишається сталим. За цей час він проїхав 500 м. Який модуль сили, прикладеної протягом цього часу до автомобіля ?
Задача 3 (проблемна задача)
“Якщо сила переміщує тіло за даний час на певну відстань, то та сама сила половину такого тіла перемістить на таку саму відстань за час, удвічі менший”
Леонардо да Вінчі
Тестові завдання
Використати завдання з ППЗ “Фізика. 9 клас”.
V. Підсумок уроку
Використовується презентація №2 зроблена в програмі Microsoft Office Power Point.
VI. Оцінювання учнів.
VII. Домашнє завдання.
Дати диференційоване домашнє завдання.