1
№ уроку________________
Тема уроку: Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість
Мета уроку:
Навчальна. Увести поняття сили тяжіння та ваги тіла, ознайомити учнів з природою цих сил; надати уявлення про невагомість; показати, чим поняття «вага» відрізняється від поняття «маса тіла»; показати відмінність ваги та сили тяжіння.
Розвиваюча. Розвивати вміння спостерігати та аналізувати фізичні явища, логічне мислення, самостійність; формувати вміння працювати за зразком, вказівками вчителя, вчити коментувати свої дії при розв’язуванні задач.
Виховна. Виховати почуття відповідальності, вимогливості до себе, охайності.
Тип уроку: комбінований урок.
Основні поняття: сила тяжіння, вага тіла, невагомість.
Обладнання: навчальна презентація, таблиця фізичних величин, експозиція книжок з фізики, роздатковий матеріал,комп’ютер, підручник.
Очікувані результати: учні зможуть:
Формувати в учнів такі компетенції:
Наскрізні лінії:
Розум полягає не тільки в знанні, але й в
умінні використовувати знання на практиці.
Аристотель
Хід уроку
ІІ. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ
Добрий день, діти! Сядьте рівно й правильно, бо від того, як ви будете сидіти, залежить ваше здоров’я.
У вас на партах знаходяться листи самооцінювання. Сьогодні ви самі зможете себе оцінити. То ж бажаю бути всім активними і з користю провести час.
Чому будь-яке тіло: крапля дощу, яблуко з дерева – падає донизу? Чому горизонтально кинутий м’яч падає на землю? Чому Місяць рухається навколо Землі?
Причина всіх цих явищ полягає в тому, що Земля притягує до себе всі тіла.
ІІІ. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ
Тема нашого уроку «Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість».
Давайте разом сформулюємо завдання нашого уроку (метод «коло ідей»):
І так мета і завдання перед нами поставлені, то ж пропоную розпочати наш урок.
Актуалізація опорних знань, навичок і умінь
Бесіда за питаннями
1. Що таке деформація? У чому причина її виникнення?
2. Які види деформацій ви знаєте? Наведіть приклади.
3. Які деформації називають пружними? пластичними? Наведіть приклади.
4. Дайте означення сили пружності. Чому виникає сила пружності?
5. Сформулюйте закон Гука.
6. Який прилад слугує для вимірювання сили? Опишіть будову найпростішого лабораторного динамометра.
2. Вивчення нового матеріалу, його сприйняття, усвідомлення й осмислення
Гравітаційна взаємодія