Урок "Сім’я як чинник здоров’я."

Про матеріал

Урок: Сім'я як чинник здоров'я.

Піклування про здоров'я – обов'язок сім'ї і кожної людини.

Поглибити знання дітей про сім'ю; розширити уявлення про сім'ю як основний чинник здоров'я, про значення дружніх стосунків у сім'ї; про основні обов'язки членів родини; розвивати навички шанобливої поведінки у сім'ї, виховувати почуття пошани до родичів, людей старшого покоління, дбайливого ставлення до молодших сестер і братів; виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя

Перегляд файлу

Урок:  Сім’я як чинник здоров’я.

Піклування про здоров’я – обов’язок сім’ї і кожної людини.

 

Мета: Поглибити знання дітей про сім’ю; розширити уявлення про сім’ю як основний чинник здоров’я, про значення дружніх стосунків у сім’ї; про основні обов’язки членів родини; розвивати навички шанобливої поведінки у сім’ї, виховувати почуття пошани до родичів, людей старшого покоління, дбайливого ставлення до молодших сестер і братів; виховувати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.

 

Обладнання: Картки із словами. Мікрофон. Уривки з мультфільму «Здоров’я починається вдома» (сценарій Є. Агроновича). Фотогалерея «Моя сім’я». Конверти з прислів’ями.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

 

І. Організація класу до уроку

Учитель

Здоров’я доброго  я зичу всім:

І дорослим, і малим.

Здоров’я в світі головне.

Людей здорових щастя не мине!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1.   Проблемна ситуація «Мікрофон»
  • Як часто ми промовляли це вітання. А чи замислювались ви над тим, що таке щастя здорових людей? (Діти висловлюють свої думки, передаючи мікрофон одне одному)

-   Людина почуватиме себе щасливою, коли буде здоровою.  

2.  Технологія «Ажурна пилка»

  •   А хто допомагає вам  стати здоровими?
  •  

  «Ажурна пилка"

 

Сімя                       Лікарі                       Вчителі           Інформаційні джерела

 

                     Хто допомагає вам стати здоровими?

 

Друзі                         Інші люди                 Я сам                    Природа

 

ІІІ. Повідомлення  теми уроку

- Сьогодні ми будемо згадувати найближчих і найдорожчих для нас людей, які незважаючи ні на що, завжди приходять на допомогу. Ці люди  - своєрідний фундамент нашого життя та здоровя.

«Розшифруйте   слово»

- У кожного з вас є … (роблю паузу, показую картку з написом 7я, заохочую колективно вимовити «зашифроване» слово. Закріплюю картку на дошці).

 

- Цікаво, як ваша сім’я дбає про ваше здоров’я, бо тема нашого уроку (інтонаційно спонукаю учнів прочитати запис на слайді) «Сім’я як чинник здоров’я. Піклування про здоров’я – обов’язок сім’ї і кожної людини.» 

 

ІУ. Підготовча робота

      1. Словникова робота.

- А чи відомо вам значення слова «чинник»? Що розказує нам тлумачний словник? Відкриємо словник і зачитаємо значення слова. (Слово чинник означає умову, рушійну силу, причину будь-якого процесу).

- Що означає слово «сім’я»? (Мати і батько, бабуся і дідусь – найрідніші і найближчі кожного з нас люди.)

2. Короткі розповіді дітей про їх сім’ї. Перегляд фотогалереї «Моя сім’я»

- У якій сім’ї ви зростаєте? Розкажіть про свою сім’ю. Назвіть імена членів вашої  родини.

- Чия родина, з побачених, вразила вас кількістю членів?

- У кого ще живі прабабусі чи прадідусі?

- Щасливі ви, якщо маєте дідуся, бабусю, прадідуся, прабабусю, бо старші люди – мудрі і добрі порадники. Недарма кажуть: «Хто не знав змалку діда, той добра не звідав», «Поки  жива  бабуся, я нікого не боюся

V. Вивчення нового матеріалу

1. Створення проблемної ситуації

- Давайте з’ясуємо, як сім’я може дбати про здоров’я людини, за яких умов відбувається цей процес.

2. Робота з підручником (С. 35)

- Відкрийте підручник на с. 35. Прочитайте мовчки статтю «Сім’я». 

- Зачитайте визначення до слова «сім’я», «родина» (Сім’я – це те  місце, де тобі найкраще. Родина – найрідніші люди, які  люблять тебе  і дбають про тебе).

- Прочитайте лічилку Варвари Гриньо на с. 35. 

- Чи вистачить вам слів з лічилки,щоб перелічити всіх членів своєї сім’ї?

3. Слово вчителя

- Сім’я – це найближчі для тебе люди. Усі сім’ї різні. У кожної є свої правила. У сім’ї, де всі допомагають один одному, завжди буде добробут і здоров’я. Такі сім’ї називають щасливими. У щасливих сім’ях усі живуть у мирі і злагоді. В щасливих сім’ях члени родини мало хворіють. Такі сім’ї порівнюють з могутніми, крислатими деревами, що міцно проростають на Землі. Основа  щасливої сім’ї – мир, злагода, піклування про кожного члена родини, духовний взаємозв’язок. Сімейний мікроклімат – це її здоров’я.

4. Моделювання чинників здоров’я у сім’ї

- Родина, як те ласкаве сонце, може обігріти любов’ю і теплом. Ось і у нас з’явилось родинне сонечко (вказую на дошку, де прикріплено ігрову картку 7я)

 

 

 

 Ігрова картка 7я.

 

- Від батьків ми одержуємо життя.

 От наше сонечко випустило промінчики «життя» і «здоров’я», щоб прорости квіткою. Недарма в народі кажуть, що діти – це квіти життя

. Фізкультхвилинка

УІ. Закріплення вивченого матеріалу

 1.Розв’язання проблемної ситуації. Робота в зошитах

- Для чого людині потрібна сім’я? З’ясуйте відповідь на це питання, виконуючи завдання у зошиті. Відкрийте зошит на с. 13, завдання № 1.

- Прочитайте завдання № 1. «Засвіти ліхтарик» біля відповіді, яку  ти вважаєш правильною.

- Зачитайте відповіді. Поясніть свій вибір.(Людині потрібна сім’я, щоб піклуватися один про одного, бути опорою  у важку хвилину; щоб народити і виховати дітей; щоб піклуватися про старших членів родини.)

- Добре, якщо всі члени сім’ї поважають один одного, дружать, спільно виконують домашні справи. Якими справами ти займатимешся з мамою чи бабусею, якими – з татом чи дідусем, а якими – з усіма членами родини?

2. Робота в парах

- Попрацюйте в парах. Виконайте друге завдання у зошиті на с.13, оберіть з ким із членів  родини  ви будете виконувати домашні справи. (З мамою чи бабусею ходжу за покупками, прибираю квартиру, складаю речі в шафу, печу торт, мию і складаю посуд.  З татом чи дідусем складаю речі в шафу, ходжу за покупками, лагоджу зламане крісло, прибираю квартиру.)

(Фронтальна перевірка виконаного завдання)

- У нас  з’явилось ще дві пелюстки «піклування»  та «підтримка»

3. Гра «Склади правило»

- «Складіть  правила» про свої обов’язки в родині.  Для цього доповніть ліву частину речень на слайді правою. Прочитайте  доповнені  речення.

 

Поважай батька     молодших

Не завдавай прикрощів   доброзичливим

Не ображай     старшим    

До всіх у родині будь   правду

Кажи тільки    свої доручення

Умій зіставити    матір, всіх членів родини

Добросовісно виконуй    «хочу» з потрібно.

 

- Дитину, яка виконує такі «правила», називають вихованою. Виховання дитини - це важлива справа у житті сім’ї. Батьки прагнуть передати дитині все найкраще, про що дізналися і що  зробили протягом свого життя, допомагають уникнути тих помилок, які можуть погано вплинути на розвиток дитини. Це називається словом «любов». Любов батьків впливає  на емоційний стан дитини, на її настрій. Бо добре слово - як сонце,  піклування – як  життєдайна вода, що дає сили  для духовного і фізичного росту дитині, як цій квіточці, яка має стати добрим плодом і продовжувачем родинної лінії (родинного дерева). Нехай наші сім’ї будуть здоровими, щасливими, усміхненими, життєрадісними, щоб завжди був гарний настрій. Лише за умов гармонійного поєднання  цих (вказую на пелюстки) чинників родинна квітка не тільки буде цвісти, а й дасть добрий плід.

 

4. Релаксація

 Перегляд  уривків з мультфільму «Здоров’я починається вдома»

- На нашу планету Земля потрапила шкідлива інфекція, що прийняла зовнішній вигляд людини. Будьте уважні. Як ця інфекція намагалась зруйнувати здоров’я людей?

  Обговорення побаченого

- Як інфекція намагалась зруйнувати здоров’я людей?

- Чому не вдалось шкідливій інфекції зруйнувати здоров’я сім’ї?

(В сім’ї, з мультфільму, панує повага, любов та піклування.)

- Як називають таку сім’ю? (Це щаслива сім’я.)

Висновок

- У  щасливих сім’ях вміють дбати про своє здоров’я, навчають піклуватися про здоров’я змалечку. Всі знають, що недбайливе ставлення до власного ж здоров’я, недотримання елементарних правил гігієни – чинники впливу інфекцій на організм людини.

- Якими правилами особистої гігієни нехтували герої мультфільму?

5. Гра  «Впіймай відповідь»

- Діти в дружніх сім’ях народжуються здоровими, розвиваються краще, ростуть здоровішими, спокійними, виростають щасливими. Вони вміють дбати про найменших  і найстарших членів родини. Зараз я хочу дізнатися, як ви  ставитеся  до молодших братиків і сестричок.

При відповіді «так» ви плескаєте в долоні, при відповіді «ні» плескати нетреба.

- Піклуюся.

- Іноді ображаю.

- Граюся.

- Втікаю.

- З батьками забираю з  дитячого садка.

- Читаю книжки.

- Люблю.

- Захищаю.

- Часто злюся.

- Допомагаю одягатись.

 

6. Практична робота

   Гра «Складіть прислів’я».  ( Робота в групах)

- Ви отримали конверти. В них частинки з прислів’їв. Складіть та поясніть прислів’я 

 

Добрий батько, ніжна мати – дітям щастя в рідній хаті

 

Для батьків їхня дитина - найкраща

 

Все у світі знайдеш крім батька й матері

 

Яка сім’я, такий і я

 

Три нещастя є в людини: старість, смерть і лихі діти

 

 

7. Розповідь з елементами  бесіди.

- Старість – невідворотна, смерть – невмолима. Перед цими нещастями ніхто не зможе зачинити двері свого дому. А від лихих дітей дім можна зберегти, якщо в сім’ї будуть дбати про кожного члена родини, навчатимуть дбайливо ставитися до свого здоров’я, якщо сім’ю об’єднуватиме спільна праця, інтереси, родинні традиції і свята, заняття спортом. 

- Як ви піклуєтесь про здоров’я своїх рідних?

- Що ви робите, щоб зберегти здоров’я в сім’ї?

УІІ. Підсумок уроку.

  • Чому навчив вас урок?
  • Чи потрібно піклуватися про здоров’я всіх членів родини?
  • Чи приносить це вам задоволення?
  • Яка атмосфера повинна панувати в сім’ї, щоб всі були здорові?

 Оцінювання роботи учнів на уроці.

   УІІІ. Творче домашнє завдання. Робимо зарядку всією сімєю.

1

 

zip
Додано
22 липня 2018
Переглядів
808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку