Урок "Симетрія у побуті і жіночому одязі"

Про матеріал

Урок "Симетрія у побуті і жіночому одязі"допоможе опрацювати поняття симетрії, види симетрії (дзеркальна, поворотна симетрія, осьова та центральна симетрія); симетрії у жіночому одязі, симетрії у побуті; розвивати творчу фантазію,уяву, спостережливість, мислення;вміння робити висновки на основі проведення дослідів; розвивати дослідницьку компетентність учнів, їх пізнавальну активність, самостійність, уміння бачити та застосовувати математику в реальному житті, сприяти вихованню естетичного смаку виховувати любов до праці, наполегливість, інтерес до пізнання нового.

Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ № 1

СИМЕТРІЯ У ПОБУТІ І ЖІНОЧОМУ ОДЯЗІ

Німецький математик Герман Вейль зазначав: «Симетрія – це ідея, за допомогою якої,  людина упродовж століть пояснює та створює порядок, красу та досконалість».

Мета : Опрацювати поняття симетрії, види симетрії (дзеркальна,  поворотна симетрія, осьова та центральна симетрія); симетрії у жіночому одязі, симетрії у побуті; розвивати  творчу фантазію,уяву, спостережливість, мислення;вміння робити висновки на основі проведення дослідів; розвивати дослідницьку компетентність учнів, їх пізнавальну активність, самостійність, уміння бачити та застосовувати математику в реальному житті. Сприяти вихованню естетичного смаку виховувати любов до праці, наполегливість, інтерес до пізнання нового.

Обладнання: презентація                                                 

Хід заняття:

I .Організація роботи

На занятті ми будемо

Не просто слухати,а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто відповідати, а міркувати,

Дружно і плідно працювати.

 

Створення емоційного фону

Любі діти!

У наш клас завітали гості щирі

Привітайте в добрий час

Гостей усмішкою й миром.

Учениця. Ми вам раді гості добрі,

Вітаємо щиро вас

І запрошуєм ласкаво

На урок у 7-й клас.

Як сказав один мудрець:

« Зібратись разом – це початок,

Триматись разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх»

Отже, бажаю вам успіху!

II . Актуалізація опорних знань

Першим буде невеличкий Бліц-турнір:

  • Які предмети називаються симетричними? (Предмети,у яких права й ліва, або верхня й нижня сторони збігаються).
  •  Що таке вісь симетрії?(Лінія ,якою можна розділити фігури на рівні праву та ліву,або верхню та нижню половини).
  • Які ви знаєте види симетрії?

C:\Users\789\Desktop\slide_4.jpg

C:\Users\789\Desktop\slide_10.jpg

 

  • Що ви знаєте про дзеркальну симетрію? (Фігури, у яких одна половина , як дві краплі води схожа на другу половину, називають дзеркально-симетричними).

C:\Users\789\Desktop\Aksiala9.jpg

III . Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.

Розв’язання проблемної ситуації.

(на столі вчитель ставить пакет із невідомими речами)

-  Діти ,наші гості підготували сюрприз , який знаходиться у цьому пакеті.

- Як ви думаєте , що у ньому ?

- Щоб дізнатися , вам потрібно прочитати тему заняття. Саме у ній прихована відгадка. В цьому вам допоможе люстерко.  Чому? Запис теми у дзеркальному відображені.

- Тож попрацюйте в парах із записом , що у вас на партах.

                                СИМЕТРИЧНІ ПРЕДМЕТИ

  • Отже, тема нашого заняття «Симетрія у побуті і в жіночому одязі»
  • Тож що знаходиться у  пакеті? (Зображення кількох симетричних предметів).
  • Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про вивчені види симетрії;

навчимося визначати вид симетрії у різних предметах .

IV. Вивчення нового матеріалу

Робота в парах

- Наступні завдання пропонується виконати в парах .

1.  На партах лежать картки із зображенням різних предметів. Вашим завданням буде вибрати малюнки  предметів із симетрією.

 

 C:\Users\789\Desktop\2.jpg C:\Users\789\Desktop\Kak_krasivo_povesit_shtori_10.jpg

C:\Users\789\Desktop\ПХЕ5.jpg C:\Users\789\Desktop\trud8tereschukdivch-403.jpg014

2. Встановіть, скільки осей симетрії мають фігури, зображені  у таблиці?

(Учні працюють в парах)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Далі таблиця відкрита з відповідями (учні самостійно перевіряють відповіді).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V.Симетрія у жіночому одязі

C:\Users\789\Desktop\trud8machacha-404.jpg

           Красивий модний одяг, пошитий власноруч , дає радість. Потяг до кравецького мистецтва рівнозначний захопленню музикою, живописом чи іншим видом творчості. Як у будь-яких інших мистецтвах, науці чи ремеслі тут необхідні певні знання та навички. Знання законів симетрії допоможе створити гармонійну правильну модель одягу.

Одяг у дівчат і жінок підкреслює м’який ліризм, привабливість, благородство, у чоловіків – мужність, міць, героїчну вдачу.

Спробуймо бути дизайнерами одягу і виготовимо свою модель національного одягу.

Техніка безпеки під час роботи.

При роботі з ножицями:

  • Класти ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
  • Не залишати ножиці в розкритому вигляді.
  • Не тримати ножиці кінцями вгору.
  • Передавати ножиці кільцями вперед.

При роботі з клеєм:

  • Не брати клей до рота.
  • Слідкувати, щоб не потрапив до очей.
  • На виріб багато не наносити.
  • Користуватися пензликом для клею.
  • Залишки клею промокати серветкою.

Постановка практичного завдання.

Роботу слід виконувати в такій послідовності:

  1.                   Аркуш паперу складаємо по вертикалі навпіл. Лінія яка утворилася – вісь симетрії.
  2.                   Поділимо вісь симетрії на три частини 2 см, 10 см, 5см., проведемо олівцем горизонтальні лінії.
  3.                   На першій горизонтальній лінії відмірюємо від осі симетрії по 3 см. вправо і вліво, поставимо позначки.
  4.                   Половинки  аркушів складаємо до середини.
  5.                   Ножицями надрізаємо І частину до певної позначки.
  6.                   Надрізаємо ножицями по ІІ горизонтальній лінії.
  7.                   Надрізаємо  вертикально по осі симетрії до ІІІ горизонтальної лінії.

Виготовили власну модель національного одягу.

VI. Закріплення матеріалу

Завдання 2.

- Як одним словом можна назвати зображені предмети ?(Геометричні фігури).

- Розфарбуйте фігури , які мають поворотну симетрію .

(Діти виконують завдання у зошитах)

  • Поміняйтесь зошитами , і порівняйте із шаблоном на дошці.

 

Перегляд  презентацій «Симетрія навколо нас».

  1. Симетрія в орнаментах.

  1. Симетрія у живопису.

 

 

  1. Симетрія в танцях та балеті.

  1. Симетрія в декоративно-прикладному мистецтві.

  1. Симетрія відносно площини

 

 

 

 

 

  1. Симетрія в архітектурі (подорож по Україні).

 

VII. Підсумок уроку (РЕФЛЕКСІЯ).

  • Що нового ви сьогодні довідалися ,  чого навчилися , що краще зрозуміли?

Бажаю, діти, успіхів постійних

          І знань бажаю вам міцних, надійних.

    Щоб їх змогли в житті застосувати

    І будь-які вершини підкоряти!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 квітня 2018
Переглядів
3414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку