Урок "Симетрія у побуті і жіночому одязі"допоможе опрацювати поняття симетрії, види симетрії (дзеркальна, поворотна симетрія, осьова та центральна симетрія); симетрії у жіночому одязі, симетрії у побуті; розвивати творчу фантазію,уяву, спостережливість, мислення;вміння робити висновки на основі проведення дослідів; розвивати дослідницьку компетентність учнів, їх пізнавальну активність, самостійність, уміння бачити та застосовувати математику в реальному житті, сприяти вихованню естетичного смаку виховувати любов до праці, наполегливість, інтерес до пізнання нового.
ЗАНЯТТЯ № 1
СИМЕТРІЯ У ПОБУТІ І ЖІНОЧОМУ ОДЯЗІ
Німецький математик Герман Вейль зазначав: «Симетрія – це ідея, за допомогою якої, людина упродовж століть пояснює та створює порядок, красу та досконалість».
Мета : Опрацювати поняття симетрії, види симетрії (дзеркальна, поворотна симетрія, осьова та центральна симетрія); симетрії у жіночому одязі, симетрії у побуті; розвивати творчу фантазію,уяву, спостережливість, мислення;вміння робити висновки на основі проведення дослідів; розвивати дослідницьку компетентність учнів, їх пізнавальну активність, самостійність, уміння бачити та застосовувати математику в реальному житті. Сприяти вихованню естетичного смаку виховувати любов до праці, наполегливість, інтерес до пізнання нового.
Обладнання: презентація
Хід заняття:
I .Організація роботи
На занятті ми будемо
Не просто слухати,а чути,
Не просто дивитися, а бачити,
Не просто відповідати, а міркувати,
Дружно і плідно працювати.
Створення емоційного фону
Любі діти!
У наш клас завітали гості щирі
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Учениця. Ми вам раді гості добрі,
Вітаємо щиро вас
І запрошуєм ласкаво
На урок у 7-й клас.
Як сказав один мудрець:
« Зібратись разом – це початок,
Триматись разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх»
Отже, бажаю вам успіху!
II . Актуалізація опорних знань
Першим буде невеличкий Бліц-турнір:
III . Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та завдань уроку.
Розв’язання проблемної ситуації.
(на столі вчитель ставить пакет із невідомими речами)
- Діти ,наші гості підготували сюрприз , який знаходиться у цьому пакеті.
- Як ви думаєте , що у ньому ?
- Щоб дізнатися , вам потрібно прочитати тему заняття. Саме у ній прихована відгадка. В цьому вам допоможе люстерко. Чому? Запис теми у дзеркальному відображені.
- Тож попрацюйте в парах із записом , що у вас на партах.
СИМЕТРИЧНІ ПРЕДМЕТИ
навчимося визначати вид симетрії у різних предметах .
IV. Вивчення нового матеріалу
Робота в парах
- Наступні завдання пропонується виконати в парах .
1. На партах лежать картки із зображенням різних предметів. Вашим завданням буде вибрати малюнки предметів із симетрією.
2. Встановіть, скільки осей симетрії мають фігури, зображені у таблиці?
(Учні працюють в парах)
Далі таблиця відкрита з відповідями (учні самостійно перевіряють відповіді).
V.Симетрія у жіночому одязі
Красивий модний одяг, пошитий власноруч , дає радість. Потяг до кравецького мистецтва рівнозначний захопленню музикою, живописом чи іншим видом творчості. Як у будь-яких інших мистецтвах, науці чи ремеслі тут необхідні певні знання та навички. Знання законів симетрії допоможе створити гармонійну правильну модель одягу.
Одяг у дівчат і жінок підкреслює м’який ліризм, привабливість, благородство, у чоловіків – мужність, міць, героїчну вдачу.
Спробуймо бути дизайнерами одягу і виготовимо свою модель національного одягу.
Техніка безпеки під час роботи.
При роботі з ножицями:
При роботі з клеєм:
Постановка практичного завдання.
Роботу слід виконувати в такій послідовності:
Виготовили власну модель національного одягу.
VI. Закріплення матеріалу
Завдання 2.
- Як одним словом можна назвати зображені предмети ?(Геометричні фігури).
- Розфарбуйте фігури , які мають поворотну симетрію .
(Діти виконують завдання у зошитах)
Перегляд презентацій «Симетрія навколо нас».
VII. Підсумок уроку (РЕФЛЕКСІЯ).
Бажаю, діти, успіхів постійних
І знань бажаю вам міцних, надійних.
Щоб їх змогли в житті застосувати
І будь-які вершини підкоряти!