Метою уроку є виявити рівень знань та вмінь учнів щодо симптомів харчового отруєння, впізнавання отруйних рослин та грибів, організації та надання допомоги при харчових отруєннях та кишкових інфекціях; формувати і розвивати вміння командної роботи у групах,спостережливість під час визначення отруйних(їстівних) рослин та грибів, впевненість у своїх діях під час презентації роботи групи та надання першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях, усвідомлення необхідності дотримуватися профілактичних заходів для запобігання харчового отруєння; виховувати компетентісний підхід використання знань теми у щоденному житті.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: соціально-просвітницький тренінг
Базовий підручник: Тагліна О. В. Основи здоров'я: підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. зак л. / О. В. Тагліна. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 160 с. – С. 53-58. Сайти: http://interactive.ranok.com.ua, https://learningapps.org/display?v=p46h31
УРОК 11.
ТЕМА. Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Перша допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях.
МЕТА. Виявити рівень знань та вмінь учнів щодо симптомів харчового отруєння, впізнавання отруйних рослин та грибів, організації та надання допомоги при харчових отруєннях та кишкових інфекціях;
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Учні:
називають причини харчових отруєнь;
наводять приклади отруйних рослин і грибів своєї місцевості;
розпізнають симптоми харчового отруєння;
уміють надавати першу допомогу при харчових отруєннях і кишкових інфекціях;
дотримуються правил обробки і зберігання харчових продуктів.
ВПРАВА. Відпрацювання навичок першої допомоги при харчових отруєннях і кишкових інфекціях.
Базовий підручник: Тагліна О. В. Основи здоров’я: підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. зак л. / О. В. Тагліна. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 160 с. – С. 53-58.
Сайти: http://interactive.ranok.com.ua, https://learningapps.org/display?v=p46h3
endk18, https://learningapps.org/display?v=p5j4bixvt18 ,
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: Соціально-просвітницький тренінг. Тривалість: до 1 астрономічної години(60 хв.).
І. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА (до 5 хв.)
0 – я нічого не знаю про цю тему;
1 – я чув (знайомий) про цю тему;
2 – я добре орієнтуюся у цій темі.
Зробити висновок щодо рівня обізнаності учнів з цієї теми
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Робота у групах. Тривалість виконання: до 5-7 хв.
1.На аркушах обговоріть та впишіть, враховуючи власний досвід, ознаки харчового отруєння людини. Презентуйте їх іншим групам. Зробіть загальний перелік ознак харчового отруєння. При цьому можете дати відповіді на запитання:
2. «Мозковий штурм». За яких умов людина може отруїтися продуктами харчування? (до 5 хв.)
3. Заповніть, запропоновану таблицю на основі змісту розділу «Харчове отруєння» підручника О. Тагліна, 8 клас параграф 11 «Симптоми харчового отруєння. Отруйні рослини і гриби. Профілактика харчових отруєнь. Домедична допомога при харчових отруєннях та кишкових інфекціях» на С. 53-54.
4.1. Ознайомтеся з інформацією.
4.2. Перегляньте відео «Коротко про головне. Ботулізм». (посилання https://www.youtube.com/watch?v=t8eR9nYkcBY )
4.3. Дайте відповідь на запитання: Що робити, щоб уникнути ботулізму?
4.4. Підніміть руки, хто погоджується з зачитаними пропозиціями щодо уникнення ботулізму.
- Хто має доповнення? Зачитайте.
5.Гра «Отруйні та їстівні» (до 5 хв.)
Варіант 1. При наявності у кожній групі гаджета (ноутбука) з підключенням до Інтернету діти одночасно розподіляють запропоновані фото рослин та грибів за категоріями «Отруйні рослини», «Отруйні гриби», «Їстівні рослини», «Їстівні гриби» Гра розташована за посиланням:
https://learningapps.org/display?v=p46h3endk18 або за QR-кодом
Варіант 2. У випадку відсутності Інтернету групам пропонують однакові набори, які містять фото рослин та грибів, які необхідно розподілити за категоріями «Отруйні рослини», «Отруйні гриби», «Їстівні рослини», «Їстівні гриби». Враховуючи рівень обізнаності дітей з даної теми, можна фото підписувати або не підписувати.
Перемагає та команда, яка швидше і якісно виконає завдання. Педагог може розробити власні критерії визначення переможця у випадку, коли команда розподілила швидше, але допустила помилки.
БАРБАРИС
|
БЕЛАДОННА
|
БІЛИЙ ГРИБ
|
БЛІДА ПОГАНКА
|
БОЛИГОЛОВ
|
БОРЩІВНИК |
ВОВЧЕ ЛИКО
|
ВОРОНЯЧЕ ОКО |
ГЛІД |
ЛОХИНА |
ГОРОБИНА
|
ДЕРЕН |
ЖУРАВЛИНА
|
ЛИСИЧКА |
МАЛИНА |
МАСЛЮКИ |
МУХОМОР
|
ПАСЛІН ЧОРНИЙ |
ПІДОСИННИК |
ПІДПЕНЬКИ |
САТАНИСЬКИЙ ГРИБ
|
СИРОЇЖКА |
СУНИЦЯ
ТИС ЯГІДНИЙ |
ТЕРЕН
ЧИСТОТІЛ
|
ЧОРНИЦЯ |
ЧЕРЕМХА |
ЧОРНОПЛІДНА ГОРОБИНА |
ШИПШИНА |
Варіант 3. Можна запропонувати аркуші з фото (підписаними або не підписаними) і дати завдання підписати категорії «Отруйні рослини», «Отруйні гриби», «Їстівні рослини», «Їстівні гриби». Або висвітлити на екрані через проектор, попередньо пронумерувавши. Учні у групах нумерують на запропонованих аркушах і проти числа вписують категорію.
6. Яких правил необхідно дотримуватися для того, щоб не отруїтися харчами? (до 10 хв.)
6.1. Обговоріть та запишіть у групах свої міркування.
6.2. Презентуйте свої записи іншим групам.
6.3. Ознайомтеся зі змістом інформації С. 56. Ті позиції, які збігаються із запропонованими вами, позначте позначкою «+», ті, яких немає у ваших записах, впишіть.
7. Що необхідно знати, врахувати під час харчового отруєння? (до 10 хв.)
7.1. Перегляньте відео з сайту http://interactive.ranok.com.ua за посиланням: http://interactive.ranok.com.ua/theme/contentview/pdrychniki/osnovi-zdorovya-8-klas-pdrychnik-o-v-taglna/5659-rozdl-fzichna-skladova-zdorovya/tema-4-persha-dopomoga-pri-harchovomy-otrynn
7.2. Ознайомтеся зі змістом інформації на С. 57 підручника О.Тагліна «Основи здоров’я», 8 клас.
7.3. Кожній групі запропонуйте вирішити вправу № 5 зі сторінок 57-58. підручника. Для цього ознайомитися з алгоритмом роботи виконання вправи.
Інструктивна бесіда:
Варіант 1. Ви з другом перебуваєте у громадському місці, навчальному закладі, вдома, де є дорослі.
Варіант 2. Ви з другом перебуваєте з групою на відпочинку (пікніку) на природі, де є тільки ваші ровесники.
Варіант 3. Ви з другом перебуваєте на вулиці міста або села, у транспорті.
7.4. Самостійна робота груп
7.5. Презентація своїх алгоритмів дій. Їх аналіз, визначення ефективності тощо.
ІІІ. РЕФЛЕКСІЯ (до 5 хв.)
Пригадайте власні очікування. Зобразіть на отриманих стікерах смайлик з настроєм (веселий, сумний, розгублений, радісний, здивований тощо). Прикріпіть їх на дошці. Прокоментуйте свій смайлик, відповідаючи на запитання:
Наскільки справдилися ваші очікування?
Що було корисного для вас?
Знаючи алгоритм надання першої допомоги при харчовому отруєнню, оцініть власні дії та дії дорослих (батьків, рідних, незнайомих). Наскільки вони були ефективними? Вони - дії – допомогли вам?
Чи змінилася «температура» ваших знань з даної теми? Наскільки?