Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів

Про матеріал

Вдосконалений план конспект уроку у 8 класі на тему "Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів". До розробки додані інтерактивні методи та прийоми навчання.

Перегляд файлу

Дата_________ Клас 8_______ Урок   ____________________________

Тема: Склад харчових продуктів.  Значення компонентів харчових продуктів.

Мета:

  • навчальна:

ознайомитись зі складовими компонентами їжі, з поняттям про корисну їжу і її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров'я дітей та дорослих; формувати в учнів поняття про раціональне харчування; пояснити вплив збалансованого (раціонального) харчування на здоров’я людини; з’ясувати роль вітамінів як біологічно активних речовин, функції в організмі; розглянути поживну цінність продуктів харчування, дослідити склад харчових продуктів, визначити значення компонентів харчування для організму людини;

  • розвиваюча: розвивати вміння використовувати знання з інших предметів; удосконалити навички аналізу, вміння працювати в групах, оцінювати інформацію з різних джерел; розвивати логічне мислення і творчий потенціал учнів; закріпити індивідуальні вміння складати запитання;
  • -виховна: сприяти активному усвідомленню необхідності берегти здоров’я; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих; розвивати гнучке самостійне мислення, спонукати бачити незвичайне в звичайному.

 

Матеріали та обладнання: підручник, зошит, роздатковий матеріал

Основін поняття та ключові терміни: харчові продукти, поживні речовини, піраміда харчування, харчові та енергетичні потреби людини, збалансоване (раціональне) харчування.

Очікувані результати: учні пояснюють вплив збалансованого харчування на здоров’я людини, наслідки недостатнього або надмірного харчування; учні застосовують знання для обґрунтування способів збереження вітамінів у продуктах харчування.

Міжпредметні звязки: хімія, екологія, медицина

Методи навчання: метод проектів, стимулювання критичного мислення, самостійна робота, групова робота, індивідуально-групова.

Методи та методичні прийоми: бесіди, робота з підручником, робота із роздатковим матеріалом.

Тип уроку: соціально – просвітницький тренінг

 

Хід уроку

 І. Організаційний момент

ІІ. Вступна частина

  1. Знайомство з учасниками тренінгу

Прийом «Я тебе знаю»

Потрібно приготувати заготовку  у вигляді коробки з іменами учнів класу, далі вони по-черзі виймають імена однокласників  і надають йому характеристику яка показує його цікавим та добрим товаришем.

 

  1. Зворотній зв'язок

Прийом « Власний досвід»

Учні по – бажанню висловлюють свою думку щодо вислову, так , щоб пов’язати її із вивченою раніше  темою.

«Ми їмо щоб жити, а не живемо, щоб їсти»

ІІІ. Основна частна

Проблемне  запитання

Для чого людина їсть?

Людина їсть для того, щоб жити, а не живе для того, щоб їсти. Їжа забезпечує організм людини енергією та пластичними матеріалами, які необхідні для росту й нормальної життєдіяльності організму.

Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Теоретичний блок
  1. Міні –лекція

Слово вчителя

  Пригадайте ,що таке харчові продукти та їх складові? Учитель з учнями розглядає та коментує схему « Піраміда харчування» , акцентує увагу на такі терміни та поняття: білки, жири, вуглеводи, вода, мінеральні речовини, вітаміни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Запитання для обговорення Що таке їжа?

Очікувана відповідь Це все, що людина споживає для підтримання життєдіяльності організму. Вживаючи їжу, людина поповнює свій організм речовинами та енергією, потрібними для його життєдіяльності.

 

Фізкультхвилинка

Розмови про їжі розбурхали наш довгастий мозок, де знаходиться центр травних рефлексів. Щоб пощадити наші шлунки і трохи відпочити закрийте очі, розслабтеся.

Уявіть собі, що у вікно заглянув веселий сонячний промінчик. Простежте очима за його рухом по стіні навпроти. Ось він пробігся по парті, дошці, зробив хитромудру фігуру у вигляді знака нескінченності, в одну і другу сторону, потім лагідно торкнувся вашого носа і вислизнув у тому ж напрямку, звідки і з’явився. Проводьте його поглядом удалечінь і відкрийте очі.

 

  1. Практичний блок

1. Складання колективного проекту та його обговорення.

Метод для розвитку критичного мислення Fishbone

«Значення компонентів харчових продуктів»

Для успішного виконання проекту учнів класу ділять на 4 групи:

1 група – Значення білків, вуглеводів та жирів як компонентів їжі

2 група – Мінеральні речовини – регулятори водно – сольового балансу

3 група –  Функції води в організмі

4 група – Вітаміни – необхідні компоненти життєдіяльності людини.

 Необхідні матеріали :

- 4 будь – які жіночі журнали

- 4 ватмани

- ножиці, клей, маркери

Учні , відповідно до обраних тем, створюють колажі та презентуютують їх.

 

 

 

 

 

 

2. Вправа «Консультує лікар» Уявіть себе на місці лікаря та дайте обґрунтовані поради.

Чи можна вагітній жінці вживати вітамінні препаратів? Чи можуть вони зашкодити майбутній дитині?

  Поясніть матері немовляти, чому так важливо перебувати з дитиною на сонечку.

3. Дослідницька робота (роздаються етикетки із харчових продуктів)

Зробити характеристику харчового продукту за планом:

1) назва харчового продукту

2) група продуктів (за походженням)

3) склад: поживні речовини____, додаткові речовини____, харчові добавки__.

4) Функції харчового продукту

5) Харчова цінність

6) Енергетична цінність

7) Країна – виробник.

8) Висновок

ІV. Заключна частина

  1. Підбиття підсумків

Прийом 5 речень  

Учні по-черзі роблять висновок щодо уроку.

  1. Релаксія

«Передай своє тепло товаришу»

VII. Повідомлення домашнього завдання

  1. Вивчити §6
  2. Складіть звертання до однолітків, яке має переконати їх у тому, що алкоголь шкідливий.

24247_960x960.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 8 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку