Вдосконалений план конспект уроку у 8 класі на тему "Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів". До розробки додані інтерактивні методи та прийоми навчання.
Дата_________ Клас 8_______ Урок № ____________________________
Тема: Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів.
Мета:
ознайомитись зі складовими компонентами їжі, з поняттям про корисну їжу і її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров'я дітей та дорослих; формувати в учнів поняття про раціональне харчування; пояснити вплив збалансованого (раціонального) харчування на здоров’я людини; з’ясувати роль вітамінів як біологічно активних речовин, функції в організмі; розглянути поживну цінність продуктів харчування, дослідити склад харчових продуктів, визначити значення компонентів харчування для організму людини;
Матеріали та обладнання: підручник, зошит, роздатковий матеріал
Основін поняття та ключові терміни: харчові продукти, поживні речовини, піраміда харчування, харчові та енергетичні потреби людини, збалансоване (раціональне) харчування.
Очікувані результати: учні пояснюють вплив збалансованого харчування на здоров’я людини, наслідки недостатнього або надмірного харчування; учні застосовують знання для обґрунтування способів збереження вітамінів у продуктах харчування.
Міжпредметні звязки: хімія, екологія, медицина
Методи навчання: метод проектів, стимулювання критичного мислення, самостійна робота, групова робота, індивідуально-групова.
Методи та методичні прийоми: бесіди, робота з підручником, робота із роздатковим матеріалом.
Тип уроку: соціально – просвітницький тренінг
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Вступна частина
Прийом «Я тебе знаю»
Потрібно приготувати заготовку у вигляді коробки з іменами учнів класу, далі вони по-черзі виймають імена однокласників і надають йому характеристику яка показує його цікавим та добрим товаришем.
Прийом « Власний досвід»
Учні по – бажанню висловлюють свою думку щодо вислову, так , щоб пов’язати її із вивченою раніше темою.
«Ми їмо щоб жити, а не живемо, щоб їсти»
ІІІ. Основна частна
Проблемне запитання
Для чого людина їсть?
Людина їсть для того, щоб жити, а не живе для того, щоб їсти. Їжа забезпечує організм людини енергією та пластичними матеріалами, які необхідні для росту й нормальної життєдіяльності організму.
Повідомлення теми та мети уроку.
Слово вчителя
Пригадайте ,що таке харчові продукти та їх складові? Учитель з учнями розглядає та коментує схему « Піраміда харчування» , акцентує увагу на такі терміни та поняття: білки, жири, вуглеводи, вода, мінеральні речовини, вітаміни.
Запитання для обговорення Що таке їжа?
Очікувана відповідь Це все, що людина споживає для підтримання життєдіяльності організму. Вживаючи їжу, людина поповнює свій організм речовинами та енергією, потрібними для його життєдіяльності.
Фізкультхвилинка
Розмови про їжі розбурхали наш довгастий мозок, де знаходиться центр травних рефлексів. Щоб пощадити наші шлунки і трохи відпочити закрийте очі, розслабтеся.
Уявіть собі, що у вікно заглянув веселий сонячний промінчик. Простежте очима за його рухом по стіні навпроти. Ось він пробігся по парті, дошці, зробив хитромудру фігуру у вигляді знака нескінченності, в одну і другу сторону, потім лагідно торкнувся вашого носа і вислизнув у тому ж напрямку, звідки і з’явився. Проводьте його поглядом удалечінь і відкрийте очі.
1. Складання колективного проекту та його обговорення.
Метод для розвитку критичного мислення Fishbone
«Значення компонентів харчових продуктів»
Для успішного виконання проекту учнів класу ділять на 4 групи:
1 група – Значення білків, вуглеводів та жирів як компонентів їжі
2 група – Мінеральні речовини – регулятори водно – сольового балансу
3 група – Функції води в організмі
4 група – Вітаміни – необхідні компоненти життєдіяльності людини.
Необхідні матеріали :
- 4 будь – які жіночі журнали
- 4 ватмани
- ножиці, клей, маркери
Учні , відповідно до обраних тем, створюють колажі та презентуютують їх.
2. Вправа «Консультує лікар» Уявіть себе на місці лікаря та дайте обґрунтовані поради.
Чи можна вагітній жінці вживати вітамінні препаратів? Чи можуть вони зашкодити майбутній дитині?
Поясніть матері немовляти, чому так важливо перебувати з дитиною на сонечку.
3. Дослідницька робота (роздаються етикетки із харчових продуктів)
Зробити характеристику харчового продукту за планом:
1) назва харчового продукту
2) група продуктів (за походженням)
3) склад: поживні речовини____, додаткові речовини____, харчові добавки__.
4) Функції харчового продукту
5) Харчова цінність
6) Енергетична цінність
7) Країна – виробник.
8) Висновок
ІV. Заключна частина
Прийом 5 речень
Учні по-черзі роблять висновок щодо уроку.
«Передай своє тепло товаришу»
VII. Повідомлення домашнього завдання