Урок "Синтетичні полімери. Пластмаси."

Про матеріал
Урок проводиться у вигляді прес-конференції, метою якої є сформувати в учнів поняття про полімери; систематизувати знання про залежність властивостей речовин від їх будови; розвивати самостійність, критичність мислення, комунікативні якості під час роботи в групі; розвивати вміння проводити лабораторні досліди, робити висновки, самостійно працювати з додатковою літературою; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, пізнавальну активність учнів та творчу самостійність; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища; виховувати компетентну людину.
Перегляд файлу

Тимощук  С.В., учитель вищої категорії старший учитель загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів№11 Бердянської міської ради Запорізької області      Урок в 10 класі ( рівень стандарту).

 

Тема: Синтетичні полімери. Пластмаси.

 

Мета: сформувати в учнів поняття про полімери; систематизувати знання про залежність властивостей речовин від їх будови; розвивати самостійність, критичність мислення, комунікативні якості під час роботи в групі; розвивати вміння проводити лабораторні досліди, робити висновки, самостійно працювати з додатковою літературою; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, пізнавальну активність учнів та творчу самостійність; виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища; виховувати компетентну людину.

Тип уроку: прес-конференція.

Форма роботи: робота в групах; демонстраційний дослід; прийом «Гронування»; самостійна робота із самоконтролем.

Обладнання: роздавальний матеріал, мультимедійний проектор, презентації учнів.

Лабораторне обладнання: поліетилен, нітратна кислота, сульфатна кислота, натрій гідроксид, калій перманганат.

                                         

                                                    Хід уроку.

І. Позитивна мотивація.

- Добрий день! Сідайте. Сьогодні на уроці:

                Уважно слухайте – і все почуєте!

                Уважно дивіться – і все побачите!

                Міркуйте – і все обов’язково зрозумієте! Успіху!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

   (Прийом « Гронування»)

  • Що таке органічні речовини? ( це сполуки, що містять атоми Карбону, хімічно зв’язані з атомами Гідрогену. Можуть містити елементи-органогени- O, N, Cl, F, Br, I, S, P.)
  • Як класифікують речовини за якісним складом? ( вуглеводні, оксигеновмісні, нітрогеновмісні)
  • Згідно з віталістичною теорією, що панувала в хімії на початку ХІХ ст.. органічні речовини були тільки природного походження. І все ж ХІХ ст.. ознаменувалося першими синтезами, які розвінчали віталістичну теорію як псевдонауку й започаткували органічний синтез. І зараз ми класифікуємо органічні речовини на: природні та синтетичні.
  • Давайте згадаємо, яка природна сировина використовується для синтезу?( метан, етилен, ацетилен… учні записують хімічні рівняння.)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

      Розглянутими прикладами не обмежується асортимент продукції органічного синтезу. Нині він налічує декілька мільйонів сполук.

Двадцатий век стал веком полимеров,

От слез гивеи давшей каучук,

Пошли молекулы невиданных размеров

Благодаря древнейшей из наук.

Да, это химия, ее заслуга

В том, что сегодня украшают быт

Игрушки из пластмассы и посуда,

Тефлон, и оргстекло, и текстоліт.

Одежда, обув, мебель… Посмотрите

Нас полимеров окружает рать!

И в технике они, и в медицине

Незаменимыми сумели стать.

Шуршат в пути автомобилей шины,

Искусственное серце бьется в такт.

Волокна, смолы, пластики, резины

На службе человечества стоят!

IV. Вивчення нового матеріалу.

  • Сьогодні на уроці ми познайомимось з речовинами, що за масштабами виробництва серед полімерних матеріалів посідають перше місце – пластмаси. Записуємо тему уроку: Синтетичні полімери. Пластмаси.
  • Одинадцятий клас – це не лише яскраві та веселі шкільні свята, змагання, конкурси, а й уточнення свого бачення майбутньої професії. Сьогодні в частини допитливих одинадцятикласників є можливість випробувати себе спеціалістами різних професій. Представимо, що ми присутні на прес- конференції в міжнародній компанії «Пластмаси».Знайомлю вас з її учасниками: менеджери, хімік- технолог, представники Асоціації здоров’я та екології, бізнесмени. Мета конференції: ознайомити з різними видами пластичних мас, їх властивостями, застосуванням.

Я надаю слово спеціалісту з загальних питань про пластмаси.( презентація учнів)

- Наша компанія пропонує різноманітний товар, який користується широким попитом. Він виготовлений з різних видів пластмас. Менеджери нашої компанії дадуть їм характеристику, основні моменти якої ви фіксуєте в таблиці.

- Презентація учнів « Поліетилен».

- Запитання бізнесмена: Скажіть до  термопластичних чи термореактивних пластмас належить поліетилен?

- Дати відповідь на це питання нам допоможе хімік- технолог. У вас на партах лежать інструктивні картки, в які ви записуєте результати дослідів.

-Перед тим , як виконувати досліди давайте згадаємо правила техніки безпеки при користуванні з кислотами, лугами,нагріванні речовин.( учні називають правила.)

- Учень проводить демонстраційні досліди.

Дослід1 Дія температури.

Шматочок поліетилена помістимо на предметне скло і будемо нагрівати. Тепер спробуємо скляною паличкою змінити форму зразку. Це легко вдається, отже поліетилен- термопластичний пластмас.

Дослід 2. Характер горіння.

Закріпимо в пінцеті й підпалимо. Спостерігаємо, що поліетилен швидко спалахує і горить слабко світним блакитним полум’ям без кіптяви.

Дослід 3. Дія кислот, лугів, розчину калій перманганату.

У 4 пробірки наллємо розчини: нітратної кислоти, сульфатної кислоти,натрій гідроксиду, калій перманганату. У кожну помістимо шматочки поліетилену. Ми бачимо, що в жодному з розчинів поліетилен не зазнає змін. Можна зробити висновок, що поліетилен – стійка проти дії кислот, лугів й окисників пластмаса. На відміну свого мономера (етилену), виявляє хімічні властивості насичених сполук.

- Слово бізнесмена: А які ще термопласти запропонують у вашій компанії?

- Презентація «Поліпропілен»

- Презентація «Полівінілхлорид»

- Презентація « Полістирол»

- Презентація « Поліметилметакриалат»

- Презентація «Політетрафлуоретилен»

- Слово журналіста: я представник журналу « Еко-життя». Усі пластмаси, які були представлені, повсякденно використовуються нами в побуті. А чи небезпечно це для здоров’я людини? А також використані пластмаси складають більшу частину сміття, яке забруднює Землю, викликаючи таким чином екологічну проблему. Як її вирішити?

- На ці питання нам дадуть відповідь представники Асоціації здоров’я та екології.

- Презентація учнів.

- Слово вчителя: На прикладі невеликої кількості пластмас ми змогли переконатися, наскільки різноманітні та практично цінні їх властивості. Може хтось з вас відкриє нові види пластмас, і ми будемо їх застосовувати в житті. А може когось зацікавлять інші синтетичні речовини – каучуки. Це домашнє завдання – підготувати презентації про синтетичні каучуки.

V. Узагальнення та систематизація знань.

У кожного з вас на партах лежать завдання. Уважно розгляньте їх і, дотримуючись умов виконайте.

VI. Рефлексія.

У кожного з вас на парті є по два смайлики. Вони допоможуть з’ясувати, який настрій у нас наприкінці уроку. Підніміть той, який відображає ваші відчуття. Отже, ми досягли з вами поставленої мети: не тільки збагатили свої скарбнички знань, а й закінчуємо урок у гарному настрої.

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
329
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку