Урок "Система органів травлення. Будова зубів. Профілактика їх захворювання"

Про матеріал

Розробка уроку "Система органів травлення. (Будова зубів. Хвороби зубів та їх профілактика". Урок можна проводити, з використанням будь-якого підручника біології 8 класу (за новою програмою). Крім презентаціїї та пропонованих в розробці інтернет-ресурсів, можна також працювати і з платформами LearningApps.org або Go Pollock.

Перегляд файлу

Тема уроку:

Система органів травлення (Будова і функції зубів. Захворювання зубів: профілактика та лікування)

Мета:

  • вивчити будову зуба й зубної системи розкрити  їх  роль у травленні;
  • познайомити учнів із хворобами зубів;
  • розробити засоби профілактики захворювання зубів;
  • проводити гігієнічне, профорієнтаційне, здоровязберігаюче виховання учнів, виховувати  бережливе ставлення до свого організму.

Обладнання: таблиці «Будова травної системи», «Будова зуба», схема зуба,  набір

                              зубних паст та щіток, презентація «Травлення в ротовій порожнині»  

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Основні поняття і терміни: зуби (різці, ікла, кутні), емаль, дентин, цемент,                   пульпа, молочні  зуби, постійні зуби.

Методи і методичні прийоми: практично-пошуковий метод, робота з ІКТ та за підручником, міні-конференція з питань гігієни зубів.

Хід уроку

  1.                Організаційний момент
  2.             Актуалізація опорних знань

      Фронтальне опитування (слайд 2)

  • Що таке травлення?
  • Яку роль в травленні відіграють ферменти?
  • Які функції виконує травна система?

     Опитування за малюнком (слайд 3)

  • На які відділи поділяється травна система

 

пищеварительная система

 

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку

Перед вами коробка із загадкою. Що в ній є? Щоб довідатися, послухайте цю розповідь. Сталася ця подія дуже давно. У середні віки в одній арабській країні побилися два вельможі. Один у цьому бої втратив орган на голові. Місцевий лікар помістив цей орган у розчин солі й поставив на холод. Через кілька днів лікар поставив цей орган на попереднє місце, скріпивши його металевою скобою. Через 10 днів скобу зняли й виявилося, що орган відновив природний зв'язок із тілом.

Про який орган на голові йдеться мова ? (Зуб)(Слайд 4)

   Отже, сьогодні на уроці ми ознайомимося з будовою людського зуба, вивчимо типи зубів і розробимо заходи щодо профілактики  захворювання зубів.

IV. Вивчення нового матеріалу, його сприймання, усвідомлення й осмислення

План уроку: (Слайд 5)

  1.               Типи  зубів
  2.               Будова зуба
  3.               Хвороби зубів
  4.               Гігієна ротової порожнини

Розповідь вчителя.

  1.                Зуби — кісткові органи, що розташовані в комірках верхньої та нижньої шелеп.
  2.                У дорослої людини — 32 зуби (Слайд 6)
  3.                За формою та функцією розрізняють чотири типи зубів: різці, ікла, малі (пре моляри) та великі (моляри) кутні зуби. (Слайд 7)

  1.                Прорізування зубів (Слайд 8)

Самостійна робота учнів з підручником та ілюстрованим матеріалом (слайд 7) (Слайд 9)

1.Вивчите типи зубів;

2.Навчитесь їх розпізнавати;

3.Виявите особливості, за якими можна розпізнати різні типи зубів.

4.Поясните їх особливості.

5.Відповісти на питання: Які функції виконують зуби? (Слайд 10)

6.Записати в зошит (типи зубів та їх функції)

    На всю роботу відводиться 5-7 хвилин .

Самостійна робота учнів (полягає у вивченні внутрішньої будови зуба).

Робота з наочним матеріалом та підручником.( 5-7 хв.) (Слайд 11)

Питання: (Слайд 11)

  1. На які три частини поділяється зуб?
  2. Які речовини їх утворюють?
  3. Яке їх значення?
  4. З якими системами звязані зуби, їх значення?
  5. Скласти схему «Будова зуба»

 

 

У. Осмислення учнями нових знань

Схема будови зуба (Слайд 12)

 

 

                               

 

 

 

 

 

 

УІ. Закріплення та узагальнення навчального матеріал      

А. До якого типу зубів відноситься зображений зуб? (слайд 14)

 

 

                                                                     

 

  1. Великий кутний; 2. Різці;  3. Ікла;   4. Малий кутний.

 

Б. Вибрати число даного типу зубів у людини (Слайд15)

 

  1. 4;   2.  8;    3.  2;   4.  12.

 

   Г. Вибрати одну правильну відповідь (Слайд 16)

 1. Найбільш твердою частиною зуба є:

   а)цемент;  б) емаль;  в) дентин;  г) пульпа.

2. Кількість яких зубів на щелепах дорівнює 12:

    а) різці; б) малі кутні;  в) великі кутні;  г) ікла.

3. Зуби, якими відкушують їжу:

    а) різці;  б) ікла;  в) малі кутні;  в) великі кутні.

4. В якому віці відбувається зміна молочних зубів?

    а) від 16 до 20 років; б) від 6 до 14 років;  в) від 18 до 25 років; г) від 2 до 5 років.

 

В. Визначити частини зуба та його склад (Слайд 13)

 

                                          

 

 

VІІ. Вивчення навчального матеріалу

Рольова гра «Лікарі радять …..»

   Щоб зберегти зуби здоровими і красивими необхідно своєчасно звертатися до стоматолога, вести здоровий спосіб життя, який в стоматологічному аспекті вмикає в себе раціональне харчування, гігієну порожнини роту, позбавлення шкідливих звичок.

А зараз слово надається лікарю стоматологу, який нам розповість про захворювання зубів та ясен, про шкідливі звички.

   Лікар стоматолог 1. Зараз я хочу розповісти про карієс …

 (розповідь про хвороби зубів) (Слайд 18)

Питання журналу «За здоровий спосіб життя»

       Які шкідливі звички можуть визвати хвороби зубів?

  Лікар-стоматолог 2.   Розповідь про шкідливі звички, які визивають хвороби зубів

 (Слайд 19)

Питання журналу «Здоровя»

Доктор, які найбільш доступні профілактичні методи Ви можете порадити для збереження зубів?

  Лікар-стоматолог 3.  Розповідь про правила, які допомагають зберегти зуби.

(Слайд 20- 22). Записати в зошит основні правила по збереженню зубів.

   Відео «Як правильно чистити зуби»:http://www.youtube.com/user/stomatologysumyua?feature=watch

Питання журналу «Комерція та стоматологія»

  Яку би ви порадили вибирати зубну пасту та зубну  щітку.

Аптекар. Поради про правильний вибір зубної щітки та зубної пасти… (Слайд 23,24)

Питання журналу «Дієта і здоров’я » 

Як лікар-дієтолог, щоби ви порадили для збереження зубів?

Лікар-дієтолог Поради про правильне харчування(Слайд 25)

VIII. Підсумки уроку

    Перевірте стан ваших зубів (робота на комп’ютері ) - http://www.oralb-blendamed-institute.ru/ru-RU/test-kak-uhazhivat-za-zubami-i-polostyu-rta#next Інтернет-тестування.

VII. Домашнє завдання:

  1. Опрацювати  відповідний параграф у підручнику.
  2. Диференційовані завдання: (Слайд 17)

 а)Для учнів з математичними здібностями: розбитися на групи та скласти формулу зубів кожного учня даної групи. Цю формулу записати у вигляді дробу: у чисельнику — зуби половини верхньої щелепи, у знаменнику — нижньої. У дорослої людини- 2123, у підлітка -2122

б) Для учнів, схильних до творчої діяльності: створити рекламу зубних паст, з якою можна було б виступити перед школярами початкових та 5-6 класів..

в) Для допитливих: створити кросворд із теми «Зуби».

г) Для учнів з гуманітарними здібностями: знайти прислів'я, приказки загадки  про зуби та язик.

д) Для учнів, які цікавляться соціологією: провести соціологічні опитування серед учнів 7-8 класів. З'ясувати, скільки разів на день вони чистять зуби і якими пастами? Як часто звертаються до стоматолога? Зробити відповідні висновки.

 

Урок розроблений учителем біології  СШ № 66 Шалдирван О.В.

5

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
2297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку