УРОК "СИСТЕМА ОРГАНІВ ТРАВЛЕННЯ. ОГЛЯД БУДОВИ ТРАВНОЇ СИСТЕМИ

Про матеріал
КОНСПЕКТ УРОКУ "СИСТЕМА ОРГАНІВ ТРАВЛЕННЯ. ОГЛЯД БУДОВИ ТРАВНОЇ СИСТЕМИ " За матеріалами підручника В.І. Соболь 8 клас
Перегляд файлу

ТЕМА. СИСТЕМА ОРГАНІВ ТРАВЛЕННЯ. ОГЛЯД БУДОВИ ТРАВНОЇ СИСТЕМИ

Мета уроку:

  • з’ясувати особливості будови травної системи людини;
  • ознайомити учнів з основними процесами та функціями  травлення
  • дізнатися про основні методики дослідження травної системи
  • розвивати уміння робити висновки та узагальнення про роль органів травлення для організму
  • формувати навички самостійності та самоаналізу при роботі з підручником, творчі здібності учнів шляхом набуття досвіду самореалізації особистості учня під час виконання індивідуальних і творчих розвивальних завдань (під час роботи в малих групах);
  • виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я, наполегливість, самостійність.

Обладнання та матеріали: підручник В.І.Соболб «Біологія 8 клас»,інтерактивна таблиця «Органи травлення людини».

Хід уроку  

І. Організаційний етап

II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності

ШКТ в цифрах

Довжина нашого травного тракту досягає майже 10 метрів.

Загальна площа поверхні тонкої кишки, якщо розправити кожну її складочку, складе до 250 м.кв.

Кишечник заселений мікроорганізмами, загальна вага яких становить близько 2,5 кг.

Місткість шлунка дорослої людини близько 1 літра.

До 10% щоденних енерговитрат йде на перетравлення їжі. Найбільше калорій потрібно для перетравлення білків і алкоголю.

Щодня в товсту кишку потрапляє близько 7-8 літрів рідини. Це вода, основні солі, ферменти, слиз, жовч. Виходить же з товстої кишки всього до 100 гр.

1,7 л слини виробляється в організмі дорослої людини щодня. Це відбувається автоматично навіть тільки при одній думці про їжу, не кажучи вже про її вигляд або запах.

Працьовита печінка виконує близько 500 різних функцій, вона не тільки фільтрує все, що потрапляє в організм, але також виробляє жовч, зберігає поживні речовини і багато іншого. І, до речі, стан печінки потрібно контролювати, адже якщо в організмі щось піде не так, то вона найчастіше реагує першою.

Якщо коли-небудь вам в голову прийде шалена думка пообідати стоячи на голові, не переживайте – навіть у цьому випадку їжа все одно потрапить в шлунок. Відбувається це завдяки тому, що м’язи органів травлення скорочуються хвильовими рухами – це називається перистальтика.

Основа травного соку – соляна кислота – діє дуже вибірково, наприклад, вона здатна перетравити невеликий шматочок металу, якщо ви його раптом проковтните, а жувальну гумку ні. Вона виходить з організму в тому ж вигляді, в якому потрапила в нього.

Отже, тема нашого уроку. «СИСТЕМА ОРГАНІВ ТРАВЛЕННЯ»

Сьогодні Ви дізнаєтесь про:

  • будову і функції органів травлення людини;
  • зможете впізнавати їх на малюнках та муляжах

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Демонстрація моделі органів травлення

  1. Значення травлення для організму(пояснення вчителя)
  2. Основні процеси травлення
  3. Заповнення схеми

 

                                      Травлення людини

1.Внутрішньоорганізмове                                                    2.Внутрішньоклітинне

-автолітичне                                                                          -  у лейкоцитів

-порожинне

-пристінкове

-симбіонтне

4. Будова травної системи(робота з малюнком та таблицею)

Мал. 1. Травна система людини

1 - ротова порожнина, 2 - слинні залози, 3 - стравохід, 4 - шлунок, 5 - підшлункова залоза, 6 - тонкий кишечник, 7 - товстий кишечник, 8 - пряма кишка, 9 - апендикс, 10 - дванадцятипала кишка, 11 - жовчний міхур, 12 - печінка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.Функції травної системи

6.Ознайомлення з  основними  методиками дослідження травної системи ( робота в групах) з матеріалами Інтернету

А)Зондування

Б)Ендоскопія

В)Електрогастрографія

Г) УЗД органів травної системи

ІV. Закріплення знань учнів

У чому полягає взаємозв'язок між будовою органів травної системи та функціями, які вона виконує?

Домашнє завдання

1. Опрацювати § 8, відповісти на запитання: 1. Що таке травлення? Яке воно має значення? 2. Що таке фермен­ти? 3. Назвіть основні частини травного каналу. 4. З яких оболонок скла­дається травний канал і яка їхня будова? 5. Які функції системи травлен­ня? 6. Які методи дослідження травлення запропонував І.П.Павлов?  7. Які сучасні методи дослідження травлення ви знаєте?

 

docx
Додано
6 грудня 2020
Переглядів
1376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку