ТЕМА. ТРАВЛЕННЯ В РОТОВІЙ ПОРОЖНИНІ
Мета уроку:
Обладнання та матеріали: підручник В. І. Соболь «Біологія 8 клас», інтерактивна таблиця «Будова зуба людини», обладнання та матеріали для лабораторного дослідження.
Хід уроку
І. Організаційний етап
II. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності.
Бесіда з учнями
1. Що таке травлення? Яке воно має значення? 2. Що таке ферменти? 3. Назвіть основні частини травного каналу. 4. З яких оболонок складається травний канал і яка їхня будова? 5. Які функції системи травлення? 6. Які методи дослідження травлення запропонував І.П. Павлов? 7. Які сучасні методи дослідження травлення ви знаєте?
Виконання завдання
Розташуйте відділи травного каналу у правильній послідовності, кожному відділу відповідає певна літера. Якщо вірно виконаєте завдання, то визначите основне поняття, яке безпосередньо пов'язане з темою сьогоднішнього уроку.
И. Стравохід
А. Кишечник
С. Ротова порожнина
Н. Шлунок
Л. Глотка
Перевірка завдання, поняття - СЛИНА.
Оголошення теми та мети уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Ротова порожнина-відділ травної системи, яким починається травний канал.
Робота з підручником, заповнення таблиці
Орган |
Будова органа |
Функції органа |
Зуби |
|
|
Слинні залози |
|
|
Язик |
|
|
Значення слини для травлення
Слина є важливою складовою нашого організму. Слина представляє собою в'язку, безбарвну рідину
Хімічний склад слини
Складання опорної схеми:
ІV. Закріплення знань учнів
Лабораторне дослідження «Зовнішня будова зуба»(стор.44-45)
Мета: розвивати уміння спостерігати,описувати та виділяти істотні ознаки зубів людини
Хід роботи:
V. Домашнє завдання
Опрацювати параграф 9.
Скласти пам'ятку «Догляд за ротовою порожниною»