Урок "Склад числа 9. Складання прикладів на додавання"

Про матеріал

Розглянути всі варіанти складу числа 9. Вправляти учнів у засвоєнні складу чисел. Вчити складати приклади на додавання на основі складу числа. Розвивати мислення, увагу, уяву, логічну послідовність у викладі думок. Виховувати уміння слухати й поважати думки інших.

Перегляд файлу

Добровеличківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1

Добровеличківської районної ради

Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Склад числа 9.

Складання прикладів на додавання.

 

 

 

 

         Підготувала

                                                                        вчитель початкових класів

         Баранчук В.Д.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Добровеличківка

 

Тема: Склад числа 9. Складання прикладів на додавання.

Мета: Розглянути всі варіанти складу числа 9. Вправляти учнів у засвоєнні складу чисел. Вчити складати приклади на додавання на основі складу числа. Розвивати мислення, увагу, уяву, логічну послідовність у викладі думок. Виховувати уміння слухати й поважати думки інших.

Обладнання: Демонстраційний матеріал: предметні малюнки, цифрові картки, назви лавок; індивідуальний матеріал: набір кружечків, ребуси, магнітофон, касета «Чарівний світ чисел» серія «ПіснеЗнайка».

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 Увага! Увага! Товариство, поспішайте!

 Господарі й гості, - глядіть, не минайте!

 На ярмарок прошу, заходьте до нас,

 Чекають цікаві завдання на вас.

 На ярмарку нашім веселім, багатім

 Є, чим дивуватись, і є, що придбати!

 Щоб зайти на ярмарок,

 Свої знання пригадай

 Й лотерейний квиток придбай.

- Отже, в нас сьогодні ярмарок. А на ярмарку, як ви знаєте, кожен щось купує або виграє. А щоб купувати, треба гроші мати.

- Які ж гроші лежать у вашій калиточці?

 0, …, …, 3, 4, …, 6, 7, 8, … .

 (1, 2, 5, 9)

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1. Ярмарковий атракціон.

 Ось на стовпах – півні сидять.

 Мерщій їх треба вам дістать.

- Півник дістанеться тому, хто виконає таке завдання.

(Звучить пісня «Разом краще» «Чарівний світ чисел» серії «ПіснеЗнайка»)

 Одиниць складемо вісім -

 «Вісім» мати будем, звісно.

 Одиниця й сім – це вісім:

 Ми не смітимо у лісі!

 Два і шість – це вісім, діти:

 Ми й на вулиці не смітим!

 Три і п’ять – це вісім теж:

 За порядком всюди стеж.

 Це чотири та чотири –

 Вісім є – кажу вам щиро!

 Поза тим один і сім –

 Вісім, як відомо всім!

Учні каліграфічно записують цифри, які почули в пісні.( 1, 2, 5, 3, 4, 6, 7, 8)

2. Гра «Хто більше».

 Учитель показує картку з числом 8 (7, 6, 5, 4). Учні називають найбільшу кількість прикладів із зазначеним результатом. Перемагає той, хто безпомилково й швидко виконає завдання.

3. – Підходимо до крамнички «Казкової». Там сидять: білочка, їжачок, зайчик і плачуть – не можуть потрапити до своїх хатинок.

- Не плачте, ми вам допоможемо.

 Вправи на засвоєння складу чисел. (Робота з перфокартами)

         

                 6                    7                               8         

            5                        6                                  7

 

            4                        5                                 6

 

             3                       4                                  5

             2                       3                                  4

 

             1                       2                                 3

 

          1 2 3 4 5              1                                  2

                                    1 2 3 4 5 6                     1  

 

                                                                    1 2 3 4 5 6 7

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

- Завітаємо до крамнички «Кондитерської».

1. У кожного учня в конверті 9 кружечків (з одного боку червоні, а з другого - жовті). Перевертаючи по одному кружечку, учні самостійно знаходять усі варіанти складу числа 9. (Робота в парах)

- Як можна скласти число 9? Складаємо таблицю.

2. Робота над таблицею: а) Хором 9 це: 8 і 1; 7 і 2; 6 і 3; 5 і 4; 4 і 5; 3 і 6; 2 і 7; 1 і 8.

8

7

6

5

4

3

2

1

1

2

3

4

5

6

7

8

- За хорошу роботу ви отримуєте по цукерці.

3. – Увага! Увага! Хто засумував на нашому ярмарку, підійдіть до крамнички «Веселики».

(Звучить пісня «Разом краще» «Чарівний світ чисел» серії «ПіснеЗнайка»)

 По одному дев’ять раз –

 «Дев’ять» матимем якраз.

 Вісім і один – це дев’ять:

 Не розгубитесь ніде ви!

 Сім і два – теж дев’ять буде.

 Це ніхто з нас не забуде!

 Три і шість – це дев’ять знову:

 Бережімо рідну мову!

 А іще чотири й п’ять –

 Буде дев’ять – маєм знать!

 Додамо один і вісім –

 Також дев’ять вийде звісно!

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

 – Не проходьте повз крамничку «Школярик».

 Робота в зошиті.

  1. Домалюйте предмети до 9.
  2. Вправи на засвоєння складу чисел 7, 8, 9.
  3. Розв’язування прикладів на додавання. (Диференційовано)

 Діти обирають свій варіант, показують картку, який варіант обрали.

І варіант.  Розв’язати приклади.

 1 + 7   2 + 6  1 + 8  

 2 + 7  6 + 3  5 + 4

ІІ варіант. Вставити потрібні числа.

 6 +    = 9              + 2 = 9                8 +       = 9                     + 5 = 9

ІІІ варіант. Поставити знаки <, >, = .

 7 + 2      6 + 3  8 + 1     5 + 3         6 + 2     4 + 3       5 + 4     4 + 4

V. Фізкультхвилинка.

 Крамничка «Мелодія». Під музику діти виконують вправи.

- А зараз завітаємо до крамнички «Спортивна».

1. Гра «Футбол». (Двоє дітей грають у футбол, а решта у гру «Підхопи м’яч»)

 

                             3+2                                             6+1

                                                4+4                                              2+6

    8                                                                   7                 

 

                                   3+4                                          4+4

                                                    5+2                                             5+3

 

2. Гра «Підхопи м’яч».

                                                                           3                   5               4                   6                   7                 2

4        9                    6                7                   8                     5

 ?                   ?                       ?                   ?                  ?                      ? 

VІ. Віконечко «У світ цікавих задач».

1. Під дубочком 5 грибочків,

     Під сосною їх 4.

    Скільки разом? Полічи.  (5 + 4 = 9)

2. Летіли горобці, сіли на стовпці.

    Як сядуть по 2 – один стовпець зайвий.

    Як сядуть по 1 – один горобець зайвий.

    Скільки горобців і скільки стовпців?    (4 горобці, 3 стовпці)

3. В одному місці стоїть хлопець, а в другому місці – другий, а посередині півень яйце зніс. Котрий з них швидше його ухватить?   (Півень яйця не несе)

4. Ребуси.

 Ві 3 на  3 мати              С 3 бати.

VІІ. Підсумок уроку.

  • Товари, якої ярмаркової крамнички вам найбільше сподобались? Чому?
  • Що цікавого було?
  • Чого навчились?
  • Дякую вам, любі діти!

 Діти на картках настрою показують свої враження від уроку.

 

 

 

 

                 так                       так собі                  ні

 

 

 

 

doc
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
1892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку