Урок "Склад.Основні правила переносу"

Про матеріал
Матеріал стане в нагоді вчителям, які не тільки хочуть допомогти учням удосконалювати навички складоподілу, переносу слів з рядка в рядок. а й прагнуть сформувати ціннісне ставлення особистості до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю.
Перегляд файлу

Тема. Склад. Основні правила переносу

Мета: допомогти учням удосконалювати навички складоподілу, переносу слів з рядка в рядок; розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу; формувати ціннісне ставлення особистості до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: таблиця «Склад наголос»; прислів’я, записане на дошці; родавальний матеріал, аудіозаписи народних пісень.

Наскрізні лінії: НЛ-2. 

 

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети уроку. 

     Розпочати наш сьогоднішній урок я хочу із загадки:

Я – місце, де лежать товари,

Звичайно, в тарі  чи без тари.

Ще мій омонім є у мові: 

Один чи кілька звуків в слові.

                                     (Склад).

     Коли ви пишете, часто буває так, що ціле слово не поміщається в рядку і його частину треба переносити в наступний рядок. Для цього ми повинні знати правила переносу слів. Отже, тема нашого уроку – «Склад. Основні правила переносу». Ми удосконалимо навички складоподілу та переносу слів з рядка в рядок.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

  1. Лінгвістична гра (Складіть слова з наборів букв, прочитайте утворений вислів).

Сняпі – шаду ронаду.

  • Що ви зробили, щоб утворити слова?

ІІІ. Сприймання й засвоєння нового матеріалу.

  1. Пояснення вчителя + робота з таблицею.

     Склад — це частина слова, яку вимовляємо одним поштовхом видихуваного повітря. У слові стільки складів, скільки в ньому голосних звуків. Склад утворюється тільки з голосного звука або поєднанням голосного з одним або кількома приголосними. За кількістю складів слова бува-ють односкладові,  двоскладові та багатоскладові. Наприклад: яр, я-вір, я-ру-га.

Склад, що закінчується голосним звуком, називається відкритим. Наприклад: ме-ло-ді-я. Склад, що закінчується приголосним звуком, називається закритим. Наприклад: аб-зац.

  1. Робота з підручником (с. 105) – читання вголос.

ІV. Закріплення знань, формування умінь і навичок.

  1. Робота з текстом (Випишіть по 3 одно-, дво-, три- та чотирискладових слова, у виділених словах позначте усі можливі переноси) – на дошці).

     Народні пісні для України – все: і поезія, й історія, і батьківська могила. Пісні ці – народний літопис, живий, яскравий, сповнений барв, істини, який розкриває все життя народу (М.Гоголь).

  1. Змагання «Хто швидше?» (у парах) (Утворіть із запропонованих складів і запишіть назви дерев, які згадуються в українських народних піснях).

Ка, я, вер, по, ли, вір, со, ба, то, сна, ля, на.

  1. Вибірковий диктант «Віночок українських народних пісень» (Випишіть із прослуханих пісень назви тварин, виписані слова поділіть на склади, усно охарактеризуйте їх).
  2. Самостійна робота (Запишіть з пам’яті один куплет улюбленої української народної пісні, у першому рядку поділіть усі слова на склади).

V. Підсумок уроку.

     1. Усна рефлексія («Мікрофон»).

- Чи задоволені ви підсумками своєї роботи?

- Щ обуло найцікавішим на уроці? Найскладнішим?

- Які теоретичні положення треба довчити?

  1. Взаємооцінювання.

- Сьогодні на високий бал заслуговує…

VІ Домашнє завдання.

Вивчити §24 (с.103-105), високий рівень: знайти і записати одне висловлювання про українську пісню, поділити всі слова в ньому на склади; достатній рівень: закінчити самостійну роботу.

 

 

docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
995
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку