Урок "Складання і обчислення прикладів на додавання за ма¬люнками "

Про матеріал

Мета уроку: закріпити набуті знання, продовжити формувати вміння складати при­клади на додавання, користуватися термінами «доданок», «сума»; вдосконалювати нави­чки усної лічби;

розвивати логічне мислення,

виховувати працьовитість, дружнє ставлення до однокласників, інтерес до вивчення математики.

Використані дитячі враження під час екскурсії на дитячу залізницю до парку Горького у м. Харкові. Учні продовжують екскурсію по казковому математичному парку.

Перегляд файлу

Урок математики у 1 класі за підручником Ф.М. Рівкінда, Л.В. Оляницької

Тема: Складання і обчислення прикладів на додавання за ма­люнками (с. 48).

 

  • Мета: закріпити набуті знання, продовжити формувати вміння складати при­клади на додавання, користуватися термінами «доданок», «сума»; вдосконалювати нави­чки усної лічби;
  • розвивати логічне мислення,
  • виховувати працьовитість, дружнє ставлення до однокласників, інтерес до вивчення математики

 

Обладнання: предметні малюнки, математичні таблиці, ілюстрація кота і лисиці, Шапокляк з семафором, малюнки казкових Ромашки і Барвінка і натуральних,  слайди екскурсіїї 1-го класу на дитячу залізницю, їстівних і отруйних грибів, віршовані приклади, сліди кота на дошці з пропущеними числами.

 

Література: Математика. Розробки уроків за підручником Ф.М. Рівкінда, Л.В. Оляницької , Ранок, 2012

 

Тип уроку: урок засвоєння навичок і вмінь

 

Хід уроку

 

I. Організація класу до уроку.

Звучить «Пісенька паровозика». Ідуть слайди (фото учнів з екскурсії до дитячої залізниці м. Харкова). Рухи учнів під музику.


У вагончики сідаємо .   

І поставу перевіряємо

Подивилися на мене,

Усміхнулися усі:

Всі готові до роботи.

Всі бадьорі. Молодці!


 

Рефлексія: показати відкритою або закритою долонькою настрій: сонце-хмарка

 

11. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація.

 Ви впізнали нашу екскурсію на дитячу залізницю до парку Горького у м. Харкові. Пропоную продовжити екскурсію по казковому математичному парку. Ми закріпимо вміння користуватися назвами чисел при додаванні: доданок, доданок, сума, будемо вчитися складати приклади на додавання за малюнками, будемо виховувати працьовитість, вміння  дружити, допомагати один одному.

 

1II. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Звучить музика води. Памятаєте, як ми виходили погратися у парку? Зараз там  тече річка.  Котик на рибалку  пройшов, залишив сліди, а хвиля накотилася і змила сліди. Відновіть числа і запишіть їх каліграфічно:

Хвилинка каліграфії: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

 

 У Математичному парку  жив собі знак Плюс Плюсович (виходить хлопчик зі знаком +). Плюс Плюсович любив грати з цифрами. Коли він ставав поміж них, відбувалися дивні речі! Вони одразу ставали Доданками.) А це означало, що числа зливалися докупи, з'єднувалися і збільшувалися. З них утво­рювалася Сума! Так і сталося на березі річки, де рибку ловили Кіт та Лисичка.

 

2. Продовжте речення: кіт спіймав…….(7 рибок), А Лисичка………(2 рибки). Лисичка сказала, що сума 8 рибок. Чи вірити Котові? 7+2 = 9. А тепер прочитаємо хором вирази різними способами: (зі словом додати, зі словом плюс, сума чисел 7 і 2 дорівнює 9).

 

3. Робота з таблицею «Доданок,доданок, сума»   Кожного дня  Кіт і Лисиця ловили різну кількість риби:

- показати на віялах суму за відомими доданками.

 

4. Гра «Ключі». Поки ми рахували, Шапокляк, яка їхала на даху вагона,  замкнула наші вагони і ми не можемо рушити далі:

«Ключі» з №2,3,4,5,6,10 мають відімкнути двері з доданками: 1+1,  2+1,  2+2,     3+2,   4+2,    7+3 (учні в парі тримають віяла з відповідними числами , а «ключі» показують брелок з відповіддю і відмикають, якщо пара не розімкнула руки, ключ не підходить)  

Перевірка: показати згоду чи незгоду: сонце – згоден з результатом, хмарка – не згоден.

 

Фізкультхвилинка

Рухи під «Пісеньку паровозика»

  • Ми веселі ось такі на зупинці грибників.

(далі ідуть слайди з отруйними і їстівними грибами)

Учні з допомогою вчителя вголос називають гриби і виконують рухи: якщо гриб отруйний, діти присідають, ховаються)

 

 

……………………………………………………………………………………………………………………………1

1V. Вивчення нового матеріалу:

1. Підготовча бесіда: Ми повторили як рахувати приклади на додавання, читали їх різними словами: за допомогою слова плюс, додати і суми чисел.

  • Як же називаються числа при додаванні? (доданок, доданок, сума)
  • А тепер ми будемо вчитися складати приклади на додавання за малюнками, потім записувати і читати їх по різному.

 

2. Складання прикладів на додавання за малюнками грибів. Спочатку за живими малюнками. Вийдіть до дошки їстівні грибочки (учні тримають малюнки грибів). А тепер отруйні.( виходитьі стає між ними  Плюс Плюсович).  Покажіть результат на віялах. Прочитайте різними способами.

Перевірка: показати згоду чи незгоду: сонце – згоден з результатом, хмарка – не згоден.

 

3. Наш потяг зупинився на галявині. Там росли веселі Ромашки і Барвінки (учні-ромашки і учні-барвінки виходять до дошки. Між ними стає Плюс Плюсович).

Покажіть  результат і прочитайте  приклад  6+4=10 різними способами.

Перевірка: показати згоду чи незгоду: сонце – згоден з результатом, хмарка – не згоден.

 

4. Підсумок:  Ми оживили приклади і навчилися читати їх різними способами, це нам допоможе їх навчитися записувати за малюнками, правильно диктуючи для всіх дітей.

 

V. Первинне застосування набутих знань:  Робота з підручником

1. Бесіда:

 - треба їхати далі, але  Шапокляк зупинила потяг червоним світлом семафора: прилад, який зеленим сигналить, що можна їхати, а червоним – стоп. Її  щур розсипав олівці  в сумочці і вона нас пропустить, якщо ми складемо приклад на додавання і  порахуємо олівці.

сигналити семафором зелений – правильно,  червоним неправильно.

 

2) №1 с.48 складання і запис прикладів коментовано

3+2=5(олівців)

  • Хто у поїзді куштував гостинці працівників залізниці?
  • Сьогодні вони нас частують грушами:

 5+2=7 (груш)

 

Фізкультхвилинка (пісенька Шапокляк)+ Каруселі-каруселі

 

V1. Застосування знань в стандартних умовах з метою засвоєння навичок:

1) №2 Визначити, який приклад до якого малюнка підходить. Прочитати, назвавши доданки і суму.

Перевірка: сигнал семафора

 

V11. Творчі вправи:

 Усно: №3 – А на зупинці у Кленовому парку нас вже чекає Плюс Плюсович, щоб перевірити , як ми навчилися за малюнками складати приклади.

 

V111. Підсумок: Рефлексія

1. Математичні лічилки:


Усмішкою Плюс Плюсович наш сяє.

 Нові завдання вам шукає.

Просить вас, малята,

Цікаві задачі розв'язати:

 

1) Петрик вдень гуляв по лузі
І зустрів кульбаб-подружок:

4 великих й 3 малих.

Скільки ж разом їх усіх? (4 + 3 = 7).

 

2) Вчора вдень до годівнички

Прилетіло 3 синички,

5 горобців і сорока

Скільки ж їх? Оце морока! (3 + 5+1 = 9).

 

3) В нашої бабусі живуть гарні гуси:

6 біленьких, 3 сіреньких.

Скільки цих гусей гарненьких? (6 + 3 = 9).

 

4) В сіренької мами-квочки
3 синочки-колобочки

Та ще й 4 дочки

Скільки ж діток в мами-квочки? (3 + 4 = 7).


 

2. Бесіда:

Як називаються числа, між якими стоїть плюс? (доданок, доданок, сума)

  • Прочитайте по різному:

3 + 4 = 7              3 додати 4, дорівнює 7         Сума чисел 3 і 4 дорівнює 7…………………………….

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
1354
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку