Урок "Складання казки за початком та опорними словами"

Про матеріал

Урок розроблений відповідно до віку дітей, підібрані цікаві завдання. У зміст уроку вміщені елементи навчальних предметів, таких як музичне мистецтво, образотворче мистецтво, літературне читання та українська мова. Діти з захопленням виконували всі завдання.

Перегляд файлу

Урок розвитку зв’язного мовлення   3 кл.

Тема: Складання казки за початком та опорними словами.

Мета: вчити будувати зв’язну розповідь, складати текст казки за даним початком і опорними словами; розвивати творчу уяву,зв’язне мовлення; виховувати прагнення до естетичного сприйняття дійсності, доброту, любов до природи.

Обладнання: ілюстрації з зображенням казкового Сонечка,сонечка-комахи,сюжетний малюнок із зображенням соняшника, квітів, дерев, звірів, кольорові олівці, картка-довідка.

Зінтегровані курси: розвиток зв’язного мовлення, образотворче мистецтво, музичне мистецтво, літературне читання.

Хід уроку

І. Мовна розминка.

- Діти, погляньте у віконце. Який сьогодні ранок?

- А ви помітили, що сьогодні ранок здається ще й казковим? Чому?

- Скажіть, будь ласка, хто впорядковує все на землі, хто слідкує, щоб птахи відлітали в теплі краї, а дерева скидали листя, щоб комахи шукали собі зимову постіль?

Відповісти на ці запитання допоможу вам я. Послухайте загадку.

                                Всі його люблять,

                                Всі його чекають.

                                А хто подивиться –

                                Кожен скривиться. (Сонце).

- Що робили люди в давні часи, якщо довго не було на небі сонечка? (Викликали сонечко.)

- Правильно. І при цьому співали пісеньку-закличку (пісеньку вивчили заздалегідь) «Вийди, вийди, сонечко». Заспіваймо її (виконують).

Вийди,вийди, сонечко,

На дідове полечко,

На бабине зіллячко,

На наше подвір’ячко,

На весняні квіточки,

 на маленькі діточки,

Там вони граються –

Тебе дожидаються.

- А яке сонечко сьогодні? Опишіть.

- Яким буває сонечко влітку і восени?

- Підберіть споріднені слова до слова «сонечко».

- Ми часто говоримо «сонечко». А яке ще значення має це слово? (Комашка.)

- Що вам відомо про цих комашок?

- Доберіть до слова «сонечко» прикметники ( у двох значеннях).

Сонечко (яке?) червоне, маленьке, корисне.

Сонечко(яке?) жовте,яскраве,лагідне.

- Складіть із словом «сонечко»речення (у двох значеннях).

Маленьке сонечко знищує багато попелиць.

На небо викотилось лагідне сонечко.

- Запишіть ці речення в зошит.

ІІ. Слово вчителя.

- Діти, а ви любите казки?

- Які казки знаєте?

- А хто ж складає казки?

- А  ви вмієте складати казки?

Ось таких діток, як ви, вчив складати казки один з видатних педагогів,вчитель за покликанням, який написав більше 1500 казок-мініатюр. Це Василь Олександрович Сухомлинський. Він любив дітей і написав  для них багато цікавих казок: про ласкаве сонечко і м’яку зелену травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про кращі риси людей, про дітей. В його творах переважає доброта, бо сам він був доброю людиною і хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними, працьовитими, любили маму й тата, свою рідну домівку і нашу велику прекрасну Батьківщину.

В. О. Сухомлинський говорив: «Казки – це свіжий вітер, що роздмухує вогник дитячої думки і мови».

ІІІ.  Повідомлення теми уроку.

Отже, казка дає нам ключик до розуміння багатьох світових тайн. ЇЇ простота, доступність допомагають донести до нас глибоку мудрість народу. Сьогодні на уроці ви будете вчитись складати власну казку.

ІV. Робота над словом

А про кого ця казка , ви дізнаєтесь із повідомлення:

               Сонечко вгору повзе по травинці.

               Чорний горошок у нього на спинці.

               Грає проміння довкола яскраве,

               Сонечку сонце всміхнулося яскраве.

                                                     Леонід Лобанов

Так, це сонечко.

(Вчитель роздає зображення сонця і сонечка-комахи)

 Перед вами малюнки сонечка, розфарбуйте його.

V.                                          Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне сонце,

Визирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали – сіли,

Бачите, як звеселіли!

Стало сонце танцювати,

нас до танцю закликати.

Нумо разом, нумо всі

Потанцюєм по росі.

VІ.Творча робота.

- А зараз ми з вами будемо складати казочку про сонце.

- Яким воно повинно бути у вашій казці?

- Розгляньте малюнок. Що ви бачите? Яким зображено на ньому сонечко?

- Прочитайте на дошці початок казки. (Діти читають.)

Давним-давно в небі з’явилося Сонечко. Воно було веселе, ласкаве і тепле.

- Запишіть у зошит. Але у цієї казочки має бути назва, тому залиште один рядочок для заголовка.

- А зараз я буду читати початок речення і записувати його на дошці, а ви – його продовжуватимете, вибираючи потрібні слова чи словосполучення з довідки (картки-довідки на партах).

Стало Сонечко посилати на землю свої (золоті промені). З’явилися на ній (ліси, поля, луки, ріки, озера, дерева, квіти, люди, тварини). Виглянув з-під листочка маленький жучок – (сонечко). Розправило воно (свої крила) і стало схожим ( на Сонце). Сонечко було таке ж (червоне і кругле). А ще виросла (квітка). Вона теж (схожа на Сонце). Це був (соняшник). Він повернув (свою голівку) у бік (Сонця) і весело (посміхнувся йому). Старанно трудилося все живе на землі: (і звірі, і комахи, і люди, і рослини).А Сонечко (зігрівало всіх теплом і ласкаво всім посміхалося).

VІІ. Читання  дітьми записаної казки.

VІІІ. Підбір заголовка.

ІХ. Читання вчителем і обговорення казки В.О. Сухомлинського «Сонце і Сонечко».

Х. Підсумок уроку.

Чи сподобалось вам складати казки? Чому. Відповідь обґрунтуйте.

 

doc
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
5104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку