Закріпити знання учнів про речення; формувати вміння знаходити у тексті однорідні члени речення та вміло підбирати їх; розвивати зв'язне мовлення, використовуючи однорідні члени речення.
Скадовський ліцей №3
Скадовської міської ради
Херсонської області
Українська мова
(конспект уроку)
4 клас
Підготувала і провела вчитель початкових класів
Мігель Н.В
Тема. Складання речень з однорідними членами речення.
Мета: закріпити знання учнів про речення; формувати вміння знаходити у тексті однорідні члени речення та вміло підбирати їх; розвивати зв'язне мовлення, використовуючи однорідні члени речення; збагачувати лексичний запас; виховувати вміння дружити.
Методично-дидактичне забезпечення: презентація, картки із завданням; інструкції до виконання вправ, бумажний клубок, кубик.
Тип уроку: урок практичного застосування знань
Хід уроку
І. Етап орієнтації
1.Оргінізація класу
2.Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
Вправа «Кубування»
А чи уважно ви вивчали тему нам допоможе перевірити чарівний кубик.
Каліграфічна хвилинка.
Жо ов вт те ен нь
жовтень
Творча робота
ІI.Етап планування
— Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над однорідними членами речення.
ІІІ.Етап організації виконання плану діяльності
1.Вибіркове списування. ( Взаємоперевірка)
Вам необхідно виписати тільки речення з однорідними членами.
Тетянка і Миколка поїхали на канікули до бабусі. Вони дуже полюбляли допомагати їй. Дівчинка у саду поливала ромашки, троянди, жоржини. А хлопчик у саду збирав яблука, груші та виноград.
2.Фізкультхвилинка
3.Робота за підручником, (с. 37)
1)Колективна робота (вправа 71, с.37).
—Прочитайте листа відомого литовського письменника до українських школярів.
—До чого автор листа закликає школярів
—Спишіть два останні речення тексту. Підкресліть в них однорідні члени речення.
4.Робота в групах
Склади i запиши зв`язний текст з деформованих речень.
верба , священним , деревом , є
_________________________________________________________________________
в, пiснях , оспiвана, вона , народних, словами , багатьма , ласкавими
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
вербу , тримають , освячену , образами , за
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
букети , котикiв , з , вербових , є , найкращим , для , подарунком , рiдних , знайомих , та
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Склади i запиши зв`язний текст з деформованих речень.
до , пiшли , лiсу , ми , весною
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
легенький , подув , вiтерець
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
в , заспiвали , всi , лiсi , дерева
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
спiвала , бiлокора , пiсеньку , красуня , нiжну , берiзка
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
пiснею , дуб , вчив , своєю , бути , i , вiдважними , нас , сильними
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Склади i запиши зв`язний текст з деформованих речень.
курчатками , жовтенькi , на , висипали , кульбабки , траву
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
схилах , кульбабки , на , розцвiли , зелених
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
на , виблискували , самоцвiтами , сонцi , роси , краплi
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
травi , на , блищали , осiнньої , численнi , павутини , нитки
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
повiтрi , у , лiтає , бабиного , павутиння , лiта
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
V. Етап контрольно - оцінюючий
1.Підсумок уроку
Вправа «Капуста» ( на зелених листочках надруковано початок речення. І скручено у комок. Діти розматують листочок, читають початок та продовжують речення.)
Вчитель (перший листочок)
Діти
— Сьогодні я дізнався (дізналася про)…
— Сьогодні я навчився (навчилася)…
— Найбільше мене вразило…
— Мені сподобалося…
— Мені складно було…
— Вдома я розкажу про…
Вчитель (останній листочок)
— Я хочу подякувати…
2.Домашнє завдання
Вправа 38, с.73.