Конспект уроку з української мови "Складання речень з однорідними членами речення"

Про матеріал

Закріпити знання учнів про речення; формувати вміння знаходити у тексті однорідні члени речення та вміло підбирати їх; розвивати зв'язне мовлення, використовуючи однорідні члени речення.

Перегляд файлу

Скадовський ліцей №3

Скадовської міської ради

Херсонської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська мова

(конспект уроку)

4 клас

 

 

 

 

Підготувала і провела вчитель  початкових класів

Мігель Н.В

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Складання речень з однорідними членами речення.

Мета: закріпити знання учнів про речення; формувати вміння знаходити у тексті  однорідні члени речення та вміло підбирати їх; розвивати зв'язне мовлення, використовуючи однорідні члени речення; збагачувати лексичний запас; виховувати вміння дружити.

Методично-дидактичне забезпечення: презентація, картки із завданням; інструкції до виконання вправ, бумажний клубок, кубик.

Тип уроку: урок практичного застосування знань

Хід уроку

 

І. Етап орієнтації 

1.Оргінізація класу 

2.Актуалізація опорних знань

    Фронтальне опитування

  • До якого уроку му приготувалися?
  • А чи потрібен нам цей предмет? Навіщо?
  • Яку тему ми вивчали на попередніх уроках?

Вправа  «Кубування»

А чи уважно ви вивчали тему нам допоможе перевірити чарівний кубик.

 

  • Що таке дієслово?
  • Наведіть приклад дієслів, поставивши питання.
  • На які питання відповідають дієслова?
  • Яким членом речення найчастіше виступає в речені?
  • Які часичаси мають дієслова?
  • За чим змінюються дієслова?

Каліграфічна хвилинка.

  • Подивіться на екран. Прочитайте записані буквосполучення

Жо ов вт те ен нь

  • Якими буквами записані буквосполучення. Запишіть у зошит письмовими. Утворіть слово.

жовтень

  • Запишіть утворене слово , поставивши наголос  та поділивши слово для переносу
  • З якої букви ви записали дане слово? Чому?
  • Сьогодні на стіні слів з’являється ще одне слово

 Творча робота

  • Утворіть будь ласка речення з даним словом. Визначте основу речення.
  • Яке це речення?
  • Поширте дане речення однорідним членами?

ІI.Етап планування 

  • 1.Повідомлення теми уроку

 Сьогодні на уроці ми продовжимо роботу над однорідними членами речення.

ІІІ.Етап організації виконання плану діяльності

1.Вибіркове списування. ( Взаємоперевірка)

   Вам необхідно виписати тільки речення з однорідними членами.

  Тетянка і Миколка поїхали на канікули до бабусі. Вони дуже полюбляли допомагати їй.  Дівчинка у саду поливала ромашки, троянди, жоржини. А хлопчик   у саду збирав яблука, груші та виноград.

2.Фізкультхвилинка

3.Робота за підручником, (с. 37)

1)Колективна робота (вправа 71, с.37).

—Прочитайте листа відомого литовського письменника до українських школярів.

—До чого автор листа закликає школярів

—Спишіть два останні речення тексту. Підкресліть в них однорідні члени речення.

4.Робота в групах

Склади i запиши зв`язний текст з деформованих речень.

 верба , священним , деревом , є

_________________________________________________________________________

 в, пiснях , оспiвана, вона , народних, словами , багатьма , ласкавими

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 вербу , тримають , освячену , образами , за

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

букети , котикiв , з , вербових , є , найкращим , для , подарунком , рiдних , знайомих , та

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Склади i запиши зв`язний текст з деформованих речень.

 до , пiшли , лiсу , ми , весною

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 легенький , подув , вiтерець

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 в , заспiвали , всi , лiсi , дерева

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 спiвала , бiлокора , пiсеньку , красуня , нiжну , берiзка

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 пiснею , дуб , вчив , своєю , бути , i , вiдважними , нас , сильними

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

Склади i запиши зв`язний текст з деформованих речень.

 курчатками , жовтенькi , на , висипали , кульбабки , траву

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 схилах , кульбабки , на , розцвiли , зелених

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 на , виблискували , самоцвiтами , сонцi , роси , краплi

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 травi , на , блищали , осiнньої , численнi , павутини , нитки

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 повiтрi , у , лiтає , бабиного , павутиння , лiта

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

V. Етап контрольно - оцінюючий

1.Підсумок уроку

Вправа «Капуста» ( на зелених листочках надруковано початок речення. І скручено у комок. Діти розматують листочок, читають початок та продовжують речення.)

Вчитель (перший листочок)

  • Урок добігає кінця. Ви сьогодні були…

Діти

— Сьогодні я дізнався (дізналася про)…

— Сьогодні я навчився (навчилася)…

— Найбільше мене вразило…

— Мені сподобалося…

— Мені складно було…

— Вдома я розкажу про…

Вчитель (останній листочок)

— Я хочу подякувати…

2.Домашнє завдання

    Вправа 38, с.73.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Альона Алена Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хомова Інна Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Иванов Василий
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 грудня 2021
Переглядів
946
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку