Урок "Складання речень з спільнокореневими словами з метою усвідомлення значення кореня"

Про матеріал
Конспект уроку української мови 3 клас Тема. Складання речень з спільнокореневими словами з метою усвідомлення значення кореня. На уроці діти поглиблюють знання про корінь слова, розвивають зв’язне мовлення, збагачують словниковий запас, вчаться шанобливо ставитися до природи,вміти бачити красу навколо себе і словесно змальовувати її.
Перегляд файлу

Конспект  уроку української мови 3 клас

Тема. Складання речень з спільнокореневими словами з метою усвідомлення значення кореня

Ключові компетентності ( загально – пізнавальні цілі):

  • поглибити знання дітей про корінь слова;
  • розвивати звязне мовлення;
  • збагачувати словниковий запас учнів;
  • виховувати шанобливе ставлення до природи.

Предметні компетентності ( контретизовані навчальні цілі, очікувані результати) :

Початковий рівень:

  • знає визначення кореня слова;
  • знає визначення спільнокореневих слів;
  • називає і позначає корінь у словах умовною позначкою.

Середній рівень:

  • наводить приклади спільнокореневих слів;
  • розподіляє ряд слів на 2 групи за коренями.

Достатній рівень:

  • уміє дібрати 1 – 3 широковживаних у дитячому мовленні слів із заданим коренем;
  • знаходить серед поданих слів спільнокоревені;
  • розрізняє зміст двох подібних, але не тотожних між собою речень.

Високий рівень:

  • складає і записує 2 – 3 зв’язаниі між собою речення за змістом ілюстрації;
  • висловлює оцінні судження щодо змісту виконаної роботи.

План уроку

  1. Пригадування правила про корінь слова 9 додаток 1 )
  2. Виконання завдань з метою пригадування теоретичних знань про спільнокореневі слова ( Додаток 2 ).
  3. Розпізнавання спільнокореневих слів і позначення кореня умовною позначкою ( Додаток 3 ).
  4. Знаходження серед поданих слів спільнокореневих ( Додаток 4 ).
  5. Наведення прикладів спільнокореневих слів. Гра «Мікрофон» ( Додаток 5 )
  6. Розподіл ряду слів на 2 групи за коренями. Робота у групах. ( Додаток 6 ).
  7. Добирання 1 – 3 широковживаних у дитячому мовленні слів із заданим коренем ( Додаток 7 ) .
  8. Розрізнення змісту двох подібних, але не тотожних між собою речень.

        ( Додаток 8)

  1. Складання і записування 2 – 3 зв’язаних між собою речень за змістом ілюстрації ( Додаток 9 ).
  2.  Висловлення оцінних суджень щодо змісту виконаної роботи.

 

 

 

 

 

Додаток 1

Вставити пропущені слова:

Спільна частина пропущених слів називається .... Тому такі слова називаються ...

Додаток 2

Спишіть скоромовку, підкресліть спільнокореневі слова.

Скоромовка

Хмара – хмаронька пливе.

Хмарка хмарку дожене.

Додаток 3

Розпізнайте спільнокореневі слова у вірші і позначте корінь умовною позначкою.

Сніговиці

Прилетіли сніговиці

з краю снігурів.

Вяжуть білі рукавиці

для сніговиків.

Додаток 4

Виконайте тестові завдання. Оберіть рядок, у якому записані спільнокореневі слова:

а) хуртовина, метелиця, заметіль;

б) земля, землянка, приземлився;

в) гора, скеля, горбок.

Додаток 5

Наведіть приклади спільнокореневих слів, утворених від назви предмета, зображеного на малюнку. (Предметний малюнок вчитель підбирає сам)

Додаток 6

Розділіть ряд слів на дві групи за коренями.

Сад, ліс, садити, садівник, лісник, лісовий, садочок, лісочок.

Додаток 7

Доберіть спільнокореневі слова до заданого кореня

Дуб –

Додаток 8

Знайдіть серед поданих речень подібні, але не тотожні.

Лисиця з лисенятами вийшла на полювання.

Лисиця з дітками вийшла на полювання.

Водій водить автомобіль.

Водій керує автомобілем.

Додаток 9

Скдадіть і запишіть три звязаних між собою речень за даною ілюстрацією

(ілюстрація за вибором вчителя)

Додаток 10

Учні висловлюють оцінні судження згідно виконаної роботи

  • Чим сподобався урок?
  • Яке завдання видалося складним?

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
3953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку