Урок "Складання слів"

Про матеріал
Матеріали для використання на уроках читання, що дають змогу поповнити активний словниковий запас дитини, вчимо складати слова з відомими буквами, складами, розуміти значення слів. Вчитель має змогу перевірити вміння дітей читати, складати, писати слова самостійно.
Перегляд файлу

                    Індивідуальна робота на уроці Навчання грамоти 

Тема етапу уроку:  Складання слова  із новою буквою

Мета: вчити досліджувати склади, впізнавати їх з одного погляду (швидко), досліджувати слово під час вимови, співвідносити вимову слова по складам та склади які подані у печатному вигляді, розвивати фонематичний слух, світогляд, поповнювати активний словниковий запас дітей, виховувати впевненість у своїх можливостях, знаннях, виховувати почуття  поваги до дітей, які самостійно виконали завдання, виховувати бажання допомогти дитині, яка відчуває важкість під час виконання завдання.

Обладнання: конверт в якому знаходяться малюнок предмета та склади (букви), з яких це слово  складається (малюнок та склади на магнітах), залізна дошка «Стіна слів», фотографії  (імена) на магнітній дошці.

Хід завдання

  1. Інструктаж завдання:    У вас на парті лежать конверти. В них є малюнок предмета та склади. Будь ласка, дістаньте малюнки. Підніміть їх, подивіться навкруги себе. Що ви побачили? Так, малюнки у всіх різні. Це означає, що зараз на стіні слів з’являться стільки ж нових слів.

Вам потрібно спочатку на парті скласти слово, прочитати його та впевнитись, що слово складене правильно. Потім перенести його разом  з малюнком до «Стіни слів», поруч із  своєю фотографією.

  1. Інструктаж  роботи.  Подивіться на малюнок.  Промовте слово для себе, промовте ще раз по складах. Промовляй третій раз та вибирай потрібні склади у певній послідовності. Прочитайте слово, яке отримали. Перенесіть слово до «Стіни слів»
  2. Виконання роботи дітьми.
  3. Перевірка дітьми, вчителем. Подивіться на «Стіну слів». Який малюнок сподобався більше? Що написано біля цього малюнка? Прочитайте це слово. (Декілька дітей читають слова). Не показуйте  малюнок, прочитайте тільки слово, а дитина, яка це слово склала підніме руку.

     Ця робота спочатку займає  5-7 хвилин уроку, поки діти не звикнуть до цієї роботи, потім 1-3 хвилини. Що дає ця робота?

      По-перше: дітям подобаються яскраві малюнки, підписати їх, склавши склади;

по-друге: кожна дитина намагається все зробити сама, якщо звертається за допомогою, то я тільки промовляю слово по складах з дитиною, а склади вона сама вибирає, а на «Стіну слів», все одно самостійно складають, згадують (тут можуть допомагати інші діти);

по-третє: гордість за себе «сам склав, прочитав», «моє слово правильне, воно сподобалось, його читають».

Цю роботу можна  ускладнити. 1. На певному етапі до «Стіни слів» не виставляти малюнки. Діти читають слова, а дитина, чиє слово прочитано – піднімає малюнок. (Розвиваємо: правильне читання, наголос, чуємо слово, аналізуємо, впізнаємо, пам’ятаємо що склали).

                                                      2. На дошці можна виставити малюнки, а дітям роздати склади  та  їх фото. Хто склав слово, прочитав його, співвідніс із малюнком – виставляє його та свою фотографію біля малюнка.

                                                    3. На дошці записані слова, а діти повинні до них  поставити малюнки, які в них є.  Під час  цієї роботи діти працюють  довше, бо потрібно прочитати декілька слів, а то й всі, що є. Інколи діти швидко орієнтуються та вибирають слова, які починаються з певної букви (свого малюнка).

Проводити роботу гарно під час уроку знайомства з новою буквою, на етапі закріплення. Всі слова повинні мати букву, з якою знайомились.

Під час підготовки до цієї роботи учителю треба: знайти слова з певною буквою, малюнки, зробити склади, закріпити магніти (магнітна стрічка з клеєною основою), скласти до конвертів склади слова та малюнок. Роботи багато, але склади накопичуються  від уроку до уроку, діти вчаться читати й розуміти слово.

Малюнок має розмір 6-7 см, склади у квадраті зі стороною 3-4см.

Предметні картки можна використати на уроках математики під час складання задач, природознавства, бо дуже багато малюнків рослин, тварин.  А на уроці письма можна слова, які складали, записати письмовими літерами (списати, написати по пам’яті: яке слово сьогодні склав саме ти? Перевірити, чи правильно записав звіряючись зі складеним словом на «Стіні слів»)

 

 

 

ДОДАТОК :           Зразок  завдання «Складання слів»

Тема:  Буква   Ж

Похожее изображениеПохожее изображение

ЖУ

Й

КА

 

 

 

Похожее изображение

ЖО

В

ТО

К

 

 

Картинки по запросу рисунок єкипаж

Е

КІ

ПА

Ж

 

 

Картинки по запросу рисунок журнал

ЖУ

Р

НА

Л

 

 

Похожее изображение

С

МУ

Ж

КИ

 

 

Похожее изображение

БІ

ЛО

С

НІ

Ж

КА

Картинки по запросу рисунок желудь

ЖО

ЛУ

ДІ

 

 

 

Похожее изображение

ВУ

Ж

 

ВУ

ЖИ

К

 

 

Результат роботи :

C:\Users\Marina\Desktop\IMG_20190130_112333.jpg

Як бачимо, більшість дітей самостійно складає слова. З дітьми, які допустили помилки, неточність, вчитель проводить індивідуальну додаткову роботу: просить спочатку промовити слово, а потім, промовляти та перевірити по складам. Дитина, зазвичай сама знаходить та виправляє неточність. Хвалимо, що була наполегливою.

docx
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
1969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку