Урок "Складання та розв'язування задач за малюнками та короткими записами. Порівняння виразів. Комахи"

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку для 1 класу з математики та я досліджую світ на тему : "Складання та розв'язування задач за малюнками та короткими записами. Порівняння виразів. Комахи".
Перегляд файлу

Конспект інтегрованого уроку для 1 класу з математики та «Я досліджую світ»

Тема уроку: Складання та розв’язування задач за малюнками та короткими записами. Порівняння виразів. Комахи.

Цілі уроку:

  •      Математика:
  • Навчити складати й розв’язувати задачі за малюнками та короткими записами.
  • Розвивати вміння порівнювати математичні вирази.
  •      «Я досліджую світ»:
  • Формувати уявлення про різноманіття комах, їх особливості, роль у природі та житті людини.
  • Розвивати екологічну свідомість.
  •      Розвиток навичок:
  • Співпраця в групах, логічне мислення, креативність, дрібна моторика.
  •      Виховання:
  • Виховувати любов до природи та дбайливе ставлення до живих істот.

Обладнання:

  •      Малюнки комах (метелики, бджоли, мурахи, сонечка, бабки).
  •      Задачі на картках.
  •      Математичні знаки (> , < , =).
  •      Підручні матеріали для творчості (папір, пластилін, кришечки, палички тощо).
  •      Інтерактивна дошка, ноутбук або проектор.
  •      Набір «комашиних слідів» (кольорові сліди з картону, які ведуть до станцій із завданнями).
  •      Аудіозапис пісні та музика для руханки.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вчитель:  Доброго ранку, любі діти! Сьогоднішній день буде дуже цікавим, адже ми вирушимо у дивовижний світ комах. Зверніть увагу на дошку: тут розквітли чарівні квіти, а серед них – маленькі комахи. Як ви думаєте, що нас сьогодні чекає?

(Учні відповідають: пригоди, завдання, нові знання)

Правильно, сьогодні ми допоможемо комахам, які потребують нашої допомоги. Але спершу, давайте подаруємо один одному гарний настрій.

Вправа «Емоційна хвилинка»:

Вчитель: Зараз ми поділимося теплом своїх сердець одне з одним. Уявімо, що в наших руках є чарівна квітка – символ добра і дружби. Ми будемо передавати її по колу, бажаючи щось хороше своїм однокласникам. Пам’ятайте, добрі слова завжди дарують радість!

Діти по черзі передають уявну (або справжню, чи паперову і т.д.) квітку, бажаючи щось добре однокласнику:

  •      «Я бажаю тобі гарного настрою!»
  •      «Я бажаю тобі уважності!» …

Наприкінці вправи вчитель каже:

Погляньте, скільки добрих слів ми подарували один одному! Нехай ця квітка символізує нашу дружбу і підтримку.

Діти, пам’ятайте, що доброта – це сила, яка робить нас сильнішими та щасливішими. Молодці, ви – справжні друзі!

 

ІІ. Мотивація до навчання

Сюжетна легенда:

Вчитель:  Діти, сьогодні я отримала чарівного листа від мешканців лісу. Він прилетів до нас із сонечком, яке дуже поспішало передати важливу новину. У листі написано, що в лісі трапилася біда! Всі комахи – сонечка, метелики, бджілки, мурахи й бабки – заплуталися у своїх задачах і не можуть їх розв’язати. Вони зовсім розгублені і не знають, що робити.

Вони звернулися до нас за допомогою, бо чули, що ви – найкращі юні дослідники та математики. А щоб нам допомогти знайти правильний шлях, мешканці лісу намалювали для нас карту.

(Вчитель демонструє карту лісу з позначеними станціями: Математична галявина, Квіткова поляна, Мурашник, Луг бабок)

Подивіться уважно, тут позначені місця, які ми маємо відвідати, щоб допомогти нашим друзям. У кожній зупинці нас чекають цікаві завдання та випробування.

Але перед тим, як вирушити, нам потрібно обрати головне правило подорожі. Що нам потрібно, щоб успішно допомогти комахам?

(Діти відповідають: бути уважними, працювати разом, допомагати один одному.)

  •      Чи готові ви вирушити у лісову подорож?
  •      Як ви думаєте, чи зможемо ми допомогти нашим друзям?

Реакція вчителя:

Чудово, ви справжні молодці! Тоді вирушаємо в подорож. Будьте готові до пригод і викликів. Наше завдання – повернути комахам спокій і радість!

(Вчитель прикріплює карту на дошку чи фліпчарт, щоб діти могли слідкувати за маршрутами під час виконання завдань.)

Музичний супровід:

Для створення атмосфери можна увімкнути легку, загадкову мелодію, що символізує початок подорожі.

Фонова  «лісова» музика:

https://www.youtube.com/watch?v=EA9NQsrqPjY

Вчитель: Усі готові? Тоді починаємо наш перший крок до чарівного лісу!

Перед тим, як вирушити, ми поспіваємо пісеньку, яка допоможе нам налаштуватися:

Відео «Жук» - весела дитяча пісенька:
https://www.youtube.com/watch?v=9Y05ID-GvSw

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Інтерактивна вправа «Впізнай комаху»:

Вчитель: Погляньте на ці зображення (показує картинки комах). Як ви думаєте, хто це?

(Діти відповідають: сонечко, мураха, бджола, метелик, бабка.)

Питання для уточнення:

  •      Скільки ніжок у мурахи?
  •      Яка комаха збирає мед?
  •      Яка комаха будує будинки, що нагадують вежі?
  •      Яка комаха найбільше любить квітковий нектар?
  •      Що унікального в очах бабки?
  •      Чому мурахи працюють разом?

Математична розминка:

Вчитель: А тепер перевіримо, як добре ви вмієте рахувати. Послухайте задачки й дайте відповідь:

  •      Сонечко має 7 крапочок, а у іншого – 5. Скільки разом?
  •      На квітці сидять 3 метелики. До них прилетіли ще 2. Скільки метеликів тепер на квітці?
  •      У вулику 8 бджіл збирали мед. До них приєдналося ще 7. Скільки бджіл разом?
  •      На галявині сиділо 5 сонечок. Одне полетіло. Скільки сонечок залишилося?
  •      На павутинці висіло 2 бабки. До них приєдналося ще 3. Скільки бабок тепер на павутинці?

(Учні відповідають усно)

Повторення понять «>», «<», «=».

Вчитель:  Погляньте на ці дві квітки. На першій сидять 3 бджоли, а на другій – 5. Давайте порівняємо. Що більше?

(Діти використовують картки зі знаками.)

 

IV. Основна частина

Станція 1: Математична галявина

Вчитель: Перша зупинка – Математична галявина. Тут живуть розумні бджоли, але навіть вони не можуть розв’язати задачі. Допоможемо їм?

Вправа «Розв’яжи задачу»:

На дошці малюнок: на квітці сиділи 2 бджоли, прилетіло ще 3. Скільки бджіл стало?

Вчитель пояснює:

  •      Прочитаємо умову задачі разом.
  •      Зробимо короткий запис:

Було – 2.

Прилетіло – 3.

Стало – ?

  •      Запитання до учнів:

– Як можна дізнатися, скільки стало? (Додати числа.)

– Хто хоче записати приклад на дошці? (Учень пише: 2+3=5.)

Групова робота:

Кожна група отримує картки із задачами:

  •      На галявині було 4 метелики. Два відлетіли. Скільки залишилося?
  •      У мурашника працювало 6 мурах. Прийшли ще 2. Скільки стало?
  •      Сонечко мало 7 крапочок. 3 крапочки стерлися. Скільки залишилося?

Групи працюють, записують розв’язання, і презентують свої відповіді.

 

Станція 2: Квіткова поляна

Вчитель: Наступна зупинка – Квіткова поляна. Тут потрібно порівняти математичні вирази.

Завдання «Порівняй вирази»:

На дошці:

3+2_4+1.

6−3_2+2.

Діти в парах використовують картки зі знаками >,<,=, обговорюють рішення.

 

Станція 3: Мурашник

Вчитель: У мурашнику справжній безлад! Мурашки розсипали всі свої числа, і тепер їм потрібна допомога, щоб побудувати піраміду.

Гра «Побудуй мурашник»:

Кожній групі дається набір цифр (наприклад: 2, 4, 6, 8). Завдання – побудувати «піраміду», де на верхівці найменше число, а вниз – більше.

 

Станція 4: Луг бабок

Вчитель: Остання зупинка перед творчою майстернею – Луг бабок. Тут бабки просять скласти задачі.

Завдання «Склади задачу»:

Кожна група отримує набір картинок (бабки, квіти, листочки) і створює задачу.

Вчитель допомагає: Подумайте, що відбувається на зображенні. Скільки було? Що змінилося?

V. Фізкультхвилинка

Руханка «Комашки»:

https://www.youtube.com/watch?v=MdW8eJhXc0M

Діти, зараз ми трохи розімнемося і уявимо себе маленькими, спритними комашками. Готові до руху? Повторюйте за мною!

Уявімо, що ми – сонечка. Спочатку вилітаємо з травички і підіймаємося високо до неба. (Діти піднімають руки догори, розмахуючи ними, як крилами.)

 А тепер сонечка сідають на листочки. (Присідають, торкаючись руками підлоги.)

 Сонечко розправляє крильця – вліво і вправо! (Розводять руки в сторони і плавно махають ними.)

А тепер ми – працьовиті бджілки. Летимо над квітами і збираємо мед. (Біжать на місці, імітуючи змахування крил.)

А зараз перетворюємося на мурашок і несемо важку гілочку. (Діти стають навприсядки і «несуть» уявний вантаж.)

А тепер ми – бабки. Летимо швидко, робимо круті повороти! (Швидко розмахують руками і повертають корпус у різні боки.)

Молодці, комашки! А тепер всі дружно збираємося на галявині і робимо веселий танок!

Під веселу музику діти виконують танцювальні рухи: кружляють, пританцьовують, плескають у долоні.

Чудово! Наші комашки стали ще спритнішими! Можемо повертатися до наших завдань!

 

VI. Рефлексія

Вчитель: Ось і завершується наш захоплюючий урок! Давайте трохи зупинимося і пригадаємо, що ми сьогодні робили. Як ви думаєте, чому ми допомагали комахам з їхніми задачами?

 (Діти відповідають.)

Чи сподобався вам урок? Які завдання були для вас найцікавіші, а які – найскладніші? (…)

Ми працювали разом, допомагали одне одному і вирішували задачі, як справжні математики та дослідники! Тепер, щоб дізнатися, як ви почуваєтесь після уроку, ми проведемо вправу, яка має назву «Дерево настрою».

Вправа «Дерево настрою»:

Вчитель:  Я вам роздам листочки. Кожен з вас вибере один листочок і прикріпить його на «Дерево настрою» – це буде дерево, яке ми разом створюємо. Подивіться уважно: на кожному листочку є колір, і кожен колір означає різний настрій.

  •      Зелений листочок – це коли вам все сподобалося, ви отримали задоволення від уроку і не було складно.
  •      Жовтий листочок – це коли вам щось було важко, але ви справилися і хочете спробувати ще раз.
  •      Червоний листочок – це коли вам не сподобалося, і ви хочете, щоб наступного разу урок був кращим або легшим.

Тепер кожен з вас вибирає свій листочок і прикріплює його на дерево. І не забувайте – це дуже важливо, щоб ми знали, як ви відчуваєте себе після уроку. Тому обирайте той листочок, який найкраще відображає ваш настрій.

(Діти вибирають листочки і прикріплюють їх на «Дерево настрою». Вчитель слідкує, щоб всі учні долучилися до вправи.)

Вчитель: Ось і наше дерево готове! Бачите, яке воно яскраве і різнобарвне! Ви, як справжні дослідники, показали свої емоції через кольори. Якщо більшість листочків зелені, це значить, що урок був цікавий і корисний. Якщо є жовті чи червоні, ми подумаємо, як зробити наступні уроки ще кращими!

Давайте не забувати, що кожен з нас може мати свій погляд на урок, і це дуже важливо. Спільно ми можемо зробити навчання ще цікавішим!

Завершення рефлексії:

Вчитель: Молодці, ви чудово попрацювали сьогодні! Бажаю вам завжди бути допитливими, сміливими і готовими до нових відкриттів. Зараз ми завершимо наш урок, і я вам дам творче завдання, яке ви зможете виконати вдома або в класі.

(Вчитель підсумовує загальний результат вправи та переходить до творчого завдання.)

Завершення уроку

Вчитель: Чудово! Я бачу, що ми сьогодні зробили великий крок у вивченні математики та Я досліджую світ! Ми допомогли комахам розв’язати їхні задачі, порівняли вирази, попрактикувались у складних математичних завданнях, і навіть дізналися багато цікавого про маленьких мешканців лісу.

Саме завдяки підтримці та співпраці ми досягли гарних результатів сьогодні. Математика і природознавство дуже цікаві, але важливо, щоб ми разом працювали і допомагали один одному.

Творче завдання:

На завершення уроку я хочу запропонувати вам творче завдання. Кожен з вас має створити макет своєї улюбленої комахи з підручних матеріалів. Ви можете використати кольоровий папір, картон, гудзики, нитки – все, що є під рукою.

Пам’ятайте, що кожна комаха має свою особливу форму та кольори, тому ваша комаха повинна бути унікальною! Після того, як ви створите своїх комах, ми проведемо невелику виставку, де кожен зможе розповісти, чому саме ця комаха є вашою улюбленою.

Ваші макети можна буде розмістити на виставці в класі. Пам'ятайте, що це дуже творче завдання, тому постарайтеся бути уважними та креативними.

Я впевнена, що ви чудово впораєтесь! Дуже дякую вам за активну участь, за ваші добрі слова на емоційній хвилинці і за те, що так гарно попрацювали. Наш урок був яскравим і насиченим, і ми всі разом допомогли нашим друзям-комахам!

Давайте подякуємо один одному за співпрацю та уважність. Дякую, що були такими добрими і терплячими.

 До побачення, мої маленькі дослідники, і не забувайте допомагати один одному, як ми робили сьогодні!

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Розсоха Оксана
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Інтегровані уроки
НУШ
Додано
8 січня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку