Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів. Складні алгоритми та їх реалізація в Скретч.
Тема. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів. Складні алгоритми та їх реалізація в Скретч.
Мета: ознайомити учнів з правилами складання та виконання складних алгоритмів у навчальному середовищі; сформувати практичні навички створення складних алгоритмів в навчальному середовищі;
Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок. Формувати інформаційну та культурну компетентності.
Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і середовищем Scratch, проектор. Роздатковий метріал.
Хід уроку
І. Організаційний етап. (2хв)
Вправа «Добрий день»
ІІ. Оголошення теми, мети уроку.(2хв)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.
Вправа1.
Допиши речення.
Привіт! Мене звати___________. Я є __________ у средовищі ___________. Я виконую команди, які називаються __________________ і роблю це на _____________.
Вправа 2.
Заморочки з бочки
«Щоб створити подію переміщення виконавця по сцені ліворуч на 10 кроків, потрібно обрати...»
«Щоб кіт заговорив треба обрати скрипт ….»
«Щоб кіт почав малювати потрібно обрати скрипт….»
«Як зберегти проект»
«Як відкрити проект»
«Скажи хибне висловлення»
«Скажи істинне висловлення»
«Що потрібно натиснути, щоб змінити кота»
«Що потрібно натиснути, щоб змінити сцену»
«У якій групі знаходиться скрипт «повторити»»
«У якій групі знаходиться скрипт «Якщо інакше»»
Вправа 3.
Ви вивчали алгоритмічні структури – це повторення та розгалуження, я буду називати різні казки, а ви скажете, яка це структура
1. Том Соєр фарбує паркан? Повторення.
2. Богатир перед вказівним каменем? Розгалуження
3. Спляча красуня? Розгалуження
4. Білосніжка? Повторення
5. Мультик «Тачки»?
Можливо ви маєте свій варіант прошу скажіть мені
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Як створювати проекти, що реалізовують складні алгоритми?
Перед поясненням цієї теми пропоную пройти тест
Ми з вами зараз пройшли тест, на що схожа його конструкція ?
Правильно на розгалуження.
Як створювати проекти, що реалізовують складні алгоритми?
У середовищі Скретч можна створювати складні проекти, наприклад, мультиплікації за мотивами відомих казок або власних історій, розробляти комп’ютерні ігри чи тренажери, моделювати процеси, що відбуваються у природі, або взаємодію частин механізмів. Перш ніж створювати проект у середовищі Скретч, у тому числі і складний, слід:
Далі алгоритм слід описати мовою середовища виконання алгоритмів, перевірити його правильність і зберегти разом з усіма об’єктами у файлі проекту.
В алгоритмах, які описують складні проекти, можуть використовуватися базові структури алгоритмів: слідування, розгалуження, повторення, а тож різні їх комбінації.
Як описати алгоритми з вкладеними розгалуженнями?
Складні алгоритми часто поєднують декілька алгоритмічних структур, які можуть бути вкладеними одна в іншу:
Приклад
1.Визначити агрегатний стан води (крига, рідина, пара) за її температурою.
Як описувати алгоритми із вкладеними циклами?
При розв’язуванні задач часто необхідно деякі дії повторити кілька разів. Один із способів написання такої програми — включити повторення в набір команд, що повторюються всередині іншого циклу. Така структура, що складається з циклу в циклі, називається вкладеними циклами.
2.Комп'ютер випадковим чином породжує число у межах від 0 до 100, а гравець вгадує його. На пропозиції гравця комп'ютер повідомляє: «Мало», «Багато» чи «Ви вгадали!!!» залежно від взаємного розташування числа-здогадки і випадкового числа.
V. Застосування знань.
Завдання 1. Створити проект де котик пребуває на пляжі і коли стоїть на пляжі говорить «Який теплий пісочок», а якщо у воді «Яка холодна водичка»
Завдання №2 Створити проект, персонаж якого після введення користувачем з клавіатури номера якогось з місяців року, повідомлятиме про відповідну пору року (зима, весна, літо чи осінь). Для учнів, що мають оцінки високого рівня разом із повідомленням має змінюватись і тло (фон).
Завдання 3.Старий Кажан дізнався, що таке паліндром. Допоможіть нашому герою навчився визначати, чи є задане чотиризначне число паліндромом.
Алгоритм виконання
Скрипт
Додаткові запитання
V. Підбиття підсумків уроку. Домашнє завдання.
Застосування методу «Недописаної тези». Учитель пропонує учням дописати речення:
Мені вдалося...;
Мені сподобалося...;
Мені не вдалося...;
Мені не сподобалося...;
Я сумніваюся...;
Я змінив би...;
Мені було на уроці... .
Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал уроку, знайти алгоритми з повторенням та розгалуженням у власномужитті.