Урок. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів.

Про матеріал

Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів. Складні алгоритми та їх реалізація в Скретч.

Перегляд файлу

Тема. Складання та виконання алгоритмів з повторенням і розгалуженням для виконавців у визначеному навчальному середовищі виконання алгоритмів. Складні алгоритми та їх реалізація в Скретч.

Мета: ознайомити учнів з правилами складання та виконання складних  алгоритмів у навчальному середовищі; сформувати практичні навички створення складних алгоритмів в навчальному середовищі;

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок. Формувати інформаційну та культурну компетентності.

Обладнання та наочність: ПК із встановленими ОС і середовищем Scratch, проектор. Роздатковий метріал.

Хід уроку

І. Організаційний етап. (2хв)

Вправа «Добрий день»

ІІ. Оголошення теми, мети уроку.(2хв)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань.

Вправа1.

Допиши речення.


Результат пошуку зображень за запитом "скретч"Привіт! Мене звати___________. Я є __________ у средовищі ___________. Я виконую команди, які називаються __________________  і роблю це на _____________.


Вправа 2.

Заморочки з бочки

 «Щоб створити подію переміщення виконавця по сцені ліворуч на 10 кроків, потрібно обрати...»

«Щоб кіт заговорив треба обрати скрипт ….»

«Щоб кіт почав малювати потрібно обрати скрипт….»

«Як зберегти проект»

«Як відкрити проект»

«Скажи хибне висловлення»

«Скажи істинне висловлення»

«Що потрібно натиснути, щоб змінити кота»

«Що потрібно натиснути, щоб змінити сцену»

«У якій групі знаходиться скрипт «повторити»»

«У якій групі знаходиться скрипт «Якщо інакше»»

Вправа 3.

Ви вивчали  алгоритмічні структури – це повторення та розгалуження, я буду називати різні казки, а ви  скажете, яка це структура

1. Том Соєр фарбує паркан? Повторення.

 Результат пошуку зображень за запитом "том сойєр"

2. Богатир перед  вказівним каменем? РозгалуженняРезультат пошуку зображень за запитом "Богатир казковий"

3.  Спляча красуня? Розгалуження

Результат пошуку зображень за запитом "спляча красуня"

4.  Білосніжка? Повторення

Результат пошуку зображень за запитом "білосніжка"

5. Мультик «Тачки»?

Результат пошуку зображень за запитом "тачки"

Можливо ви маєте свій варіант прошу скажіть мені

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  •     Як створювати проекти, що реалізовують складні алгоритми
  •     Як описати алгоритми із вкладеними розгалуженнями
  •     Як описати алгоритми із вкладеними циклами

Як створювати проекти, що реалізовують складні алгоритми?

Перед поясненням цієї теми пропоную пройти тест

 C:\Users\Ideal 100\Desktop\PICT.jpg

Ми з вами зараз пройшли тест, на що схожа його конструкція ?

Правильно на розгалуження.

Як створювати проекти, що реалізовують складні алгоритми?

У середовищі Скретч можна створювати складні проекти, напри­клад, мультиплікації за мотивами відомих казок або власних історій, розробляти комп’ютерні ігри чи тренажери, моделювати процеси, що відбуваються у природі, або взаємодію частин механізмів. Перш ніж створювати проект у середовищі Скретч, у тому числі і складний, слід:

  1. Визначити об’єкти проекту та їх зображення;
  2. Виділити події проекту та дібрати відповідні команди для їх реалізації;
  3. Задати метод розв’язування завдання, розділити завдання на під- задачі, у яких виділити базові алгоритмічні структури;
  4. Створити алгоритм і подати його словесно чи у вигляді схеми.

Далі алгоритм слід описати мовою середовища виконання алгорит­мів, перевірити його правильність і зберегти разом з усіма об’єктами у файлі проекту.

В алгоритмах, які описують складні проекти, можуть використо­вуватися базові структури алгоритмів: слідування, розгалуження, по­вторення, а тож різні їх комбінації.

Як описати алгоритми з вкладеними  розгалуженнями?

Складні алгоритми часто поєднують декілька алгоритмічних струк­тур, які можуть бути вкладеними одна в іншу:

Приклад

1.Визначити агрегатний стан води (крига, рідина, пара) за її температурою.


Як описувати алгоритми із вкладеними циклами?

При розв’язуванні задач часто необхідно деякі дії повторити кілька разів. Один із способів написання такої програми — включити повто­рення в набір команд, що повторюються всередині іншого циклу. Така структура, що складається з циклу в циклі, називається вкладеними циклами.

 


2.Комп'ютер випадковим чином породжує число у межах від 0 до 100, а гравець вгадує його. На пропозиції гравця комп'ютер повідомляє: «Мало», «Багато» чи «Ви вгадали!!!» залежно від взаємного розташування числа-здогадки і випадкового числа.

http://pidruchnik.in.ua/foto/s10.png

V. Застосування знань.

Завдання 1. Створити проект де котик пребуває на пляжі і коли стоїть на пляжі говорить «Який теплий пісочок», а якщо у воді «Яка холодна водичка»

Завдання №2 Створити проект, персонаж якого після введення користувачем з клавіатури номера якогось з місяців року, повідомлятиме про відповідну пору року (зима, весна, літо чи осінь). Для учнів, що мають оцінки високого рівня разом із повідомленням має змінюватись і тло (фон).

Завдання 3.Старий Кажан дізнався, що таке паліндром. Допоможіть нашому герою навчився визначати, чи є задане чотиризначне число паліндромом.
Алгоритм виконання

  1.               Ввести чотиризначне число.
  2.               Перевірити коректність введених данних (числа).
  3.               Перевірити, чи є задане число паліндромом. Інакше кажучи, визначити, чи збігаються перша з четвертою, а друга з третьою. Ці дві умови мають справджуватися одночасно.

Скрипт

http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/35/08.png

Додаткові запитання

  1.               Як реагує програма, коли користувач вводить числа з більшою або меншою кількість цифр?
  2.               Які зміни необхідно внести до скрипта проекту, щоб відбувалась перевірка 5-значних (6-значних) чисел?
  3.               А якщо в числі N цифр?
  4.               Які зміни потрібно внести, щоб змінну кількість цифр користувач задавав сам?

V.  Підбиття підсумків уроку. Домашнє завдання.

Застосування методу «Недописаної тези». Учитель пропонує учням дописати речення:

Мені вдалося...;

Мені сподобалося...;

Мені не вдалося...;

Мені не сподобалося...;

Я сумніваюся...;

Я змінив би...;

Мені було на уроці... .

Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал уроку, знайти алгоритми з повторенням та розгалуженням у власномужитті.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.7
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Апанасенко Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гресько Марія Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. 131 Nadezhda
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
7409
Оцінка розробки
4.8 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку