Урок – подорож з математики
ТЕМА. Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня (№№ 698-706).
МЕТА. Ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати уміння знаходити значення виразів на дії різного ступеня, розв'язувати задачі.
ОБЛАДНАННЯ. Таблиця усних обчислень; таблиця множення числа 3; скорочений запис задачі; макет бочки із завданнями; предметні малюнки.
ХІД УРОКУ
I.Організація класу.
- Діти, Буратіно загубив ключик від дверей Палацу знань. Його знайшла Баба Яга. А Буратіно розгубився і не знає, як туди дістатися. Давайте спробуємо йому допомогти. Але для цього нам доведеться пройти нелегкими цифровими стежками.
II. Повторення вивченого матеріалу.
- За цифровою стежкою є висока гора, давайте обійдемо її так, щоб дістатися до річки. На шляху хатка. Відкриваємо віконечко. Що це? Мабуть завдання для Буратіно.
- Діти допоможемо йому?
Завдання хатинки
- Один учень називає приклад на множення числа 2; другий називає результат, третій – приклад на ділення і т.д.
- Молодці, ви добре справилися із завданням, отже Буратіно може продовжувати свій важкий шлях.
- Під хаткою розквітла чарівна квітка. Обчисліть приклади.
ЗАВДАННЯ З „ЧАРІВНОЇ КВІТКИ”
2 ∙5+3; 6+2∙7; 2∙8+16; 2∙10 – 3;
-Ми підійшли з Буратіно до річки. Через річку перекинутий міст. Його охороняє Клоун Жан. Він нас пропустить тільки у тому випадку, коли ми допоможемо Буратіно написати математичний диктант
Математичний диктант
- Скільки разом крил у 8 гусей і горобця?
- Частку чисел 16 і 2 збільшити на 2.
- Добуток чисел 2 і 9 збільшити на 15.
- 11 збільшити на частку чисел 14 і 2.
- Замінити приклад на додавання 11 + 11 + 11 прикладом на множення.
- Від найбільшого двоцифрового числа відняти 45.
- Скільки жуків мають 14 вусиків?
- У хокей грають 5 гравців і 1 воротар. Скільки рукавиць у хокеїстів?
- Ми переходимо міст, але тут нас уже чекає білочка в руках у неї завдання. Зараз подивимося яке саме завдання.
Завдання Білочки
Каліграфічна хвилинка із завданням.
Подані числа збільшити на три і записати результат.
3 6 9 12 15 18
(6 9 12 15 18 21)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
- Який густий ліс перед нами. Де тут стежка? Он ведмідь давайте попросимо його, щоб він допоміг Буратіно і нам пройти лісовими стежками. Ох, як зрадів ведмідь побачивши нас, бо хоче щоб ми виручили звірят у лісовій школі. Мудра сова дала їм завдання – вивчити та скласти таблицю множення числа 3.
1. Підготовчі вправи
а) Сплести “мереживо” 3+3→ … до 30;
б) Обчислити додаванням:
3+3+3+3=(12) 3+3+3+3+3= (15)
в) Прочитати приклад: 3 ∙ 6=18.
- Що показує другий множник?
- Як перевірити відповідь?
2. Складання таблиці множення числа 3.
На дошці - таблиця з малюнками.
а) а
- Скільки трикутників? (6).
- Як дізналися? (3+3=6).
- Замініть додавання множенням. (3∙2=6)
б)
- Скільки всього прямокутників? (9)
- Як дізналися? (3+3+3=9)
- Замініть додавання множенням (3∙3=9)
в) - Який приклад на множення складаємо за цим малюнком?
(3∙4=12)
г) – Проілюструйте наступний приклад за допомогою предметних малюнків. (На набірному полотні учень викладає зірочки)
- Скільки буде 3 ∙ 6? (18) Чому? (3+3+3+3+3+3=18.)
- Скільки буде 3 ∙ 7? Чому? і т.д.
2.Фізкультхвилинка
Ми в ракету дружно сіли
І у космос полетіли.
Раз, два, три, чотири, п'ять,
Стали в космосі кружлять.
Покружляли, оглянулись
І на землю повернулись.
3. Первинне закріплення.
- А ще допоможемо звірятам прочитати таблицю множення числа 3, користуючись таким записом:
3 ∙ | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
- Ну ось ми і вибралися з густого-прегустого лісу. А допомогли нам у цьому ведмідь і звірятка з лісової школи.
- А тепер ми продовжуємо свою дорогу і рухаємося далі. І хто нам трапляється на цифровій стежці? (Зайчик)
- Він хоче нас попросити зіграти з ним у гру і допомогти йому розв'язати завдання з підручника.
Завдання зайчика
а) Гра «Найкращий фотограф”.
Учасники гри стараються швидко і правильно відтворити таблицю множення числа «3» на дошці.
б) Користуючись таблицею множення числа «3», розв'язати приклади № 702, задачу № 701.
№ 701. 3 ∙ 5 = 15 (кг.) Відповідь: 15 кілограмів мандаринів.
№ 702. 3 ∙ 8 + 5 = 29; 3 ∙ 7 – 12 = 9; 3 ∙ 9 + 32 =59.
ІV. Розвиток математичних знань.
- І ось ми майже дісталися до Палацу Знань. Але на дорозі ми зустріли ще одного лсового мешканця. Діти , хто він? (Їжачок).
Завдання їжачка
1. Робота над задачею №703.
На дошці – скорочений запис задачі.
Було - ? Витратили – 6 с., по 3 м Залишилося – 9 м |
Учні вивчають задачу, розглядають скорочений запис, читають розв'язання задачі за підручником.
- Поясніть розв'язання задачі.
1) 3 ∙ 6 = 18 (м);
2) 18 + 9 = 27 (м);
або 3 ∙ 6 + 9 = 27 (м)
Відповідь: 27 метрів тканини.
2. Цікаві задачі:
- 7 триголових драконів одягли капелюхи. Скільки капелюхів у цих драконів? (3∙7=21)
- 7 триголових драконів купили краватки для кожної голови, але 5 краваток згубилося. Скільки краваток залишилося? (3∙7-5=16)
3. Самостійна робота.
Виконання завдання № 704 із взаємоперевіркою.
2 ∙ 6 + 78 = 90; 3 ∙ 7 + 45 =66; 3 ∙ 6 – 14 = 4; 3 ∙ 4 + 40 = 52;
3 ∙ 5 + 20 = 35; 3 ∙ 2 – 6 = 0; 3 ∙ 3 + 9 =18; 3 ∙ 9 + 3 = 30.
V. Підсумок уроку.
- Молодці, діти, ми допомогли Буратіно дійти до Палацу Знань. А ось і ключик, який дав нам Їжачок, щоб Буратіно зміг відчинити двері палацу, і звільнити Королеву математики від Баби Яги. (Роздаю найактивнішим учням медалі “Юний математик”, які передала їм Королева Математики).
VІ. Домашнє завдання.
№№ 705,706 (с.119); повторити таблицю множення на 3.
УРОК - ПОДОРОЖ З МАТЕМАТИКИ 2 КЛАС
Урок – подорож з математики
ТЕМА. Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня (№№ 698-706).
МЕТА. Ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати уміння знаходити значення виразів на дії різного ступеня, розв’язувати задачі.
ОБЛАДНАННЯ. Таблиця усних обчислень; таблиця множення числа 3; скорочений запис задачі; макет бочки із завданнями; предметні малюнки.
ХІД УРОКУ
I.Організація класу.
- Діти, Буратіно загубив ключик від дверей Палацу знань. Його знайшла Баба Яга. А Буратіно розгубився і не знає, як туди дістатися. Давайте спробуємо йому допомогти. Але для цього нам доведеться пройти нелегкими цифровими стежками.
II. Повторення вивченого матеріалу.
- За цифровою стежкою є висока гора, давайте обійдемо її так, щоб дістатися до річки. На шляху хатка. Відкриваємо віконечко. Що це? Мабуть завдання для Буратіно.
- Діти допоможемо йому?
Завдання хатинки
- Один учень називає приклад на множення числа 2; другий називає результат, третій – приклад на ділення і т.д.
- Молодці, ви добре справилися із завданням, отже Буратіно може продовжувати свій важкий шлях.
- Під хаткою розквітла чарівна квітка. Обчисліть приклади.
ЗАВДАННЯ З „ЧАРІВНОЇ КВІТКИ”
2 ∙5+3; 6+2∙7; 2∙8+16; 2∙10 – 3;
-Ми підійшли з Буратіно до річки. Через річку перекинутий міст. Його охороняє Клоун Жан. Він нас пропустить тільки у тому випадку, коли ми допоможемо Буратіно написати математичний диктант
Математичний диктант
- Скільки разом крил у 8 гусей і горобця?
- Частку чисел 16 і 2 збільшити на 2.
- Добуток чисел 2 і 9 збільшити на 15.
- 11 збільшити на частку чисел 14 і 2.
- Замінити приклад на додавання 11 + 11 + 11 прикладом на множення.
- Від найбільшого двоцифрового числа відняти 45.
- Скільки жуків мають 14 вусиків?
- У хокей грають 5 гравців і 1 воротар. Скільки рукавиць у хокеїстів?
- Ми переходимо міст, але тут нас уже чекає білочка в руках у неї завдання. Зараз подивимося яке саме завдання.
Завдання Білочки
Каліграфічна хвилинка із завданням.
Подані числа збільшити на три і записати результат.
3 6 9 12 15 18
(6 9 12 15 18 21)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
- Який густий ліс перед нами. Де тут стежка? Он ведмідь давайте попросимо його, щоб він допоміг Буратіно і нам пройти лісовими стежками. Ох, як зрадів ведмідь побачивши нас, бо хоче щоб ми виручили звірят у лісовій школі. Мудра сова дала їм завдання – вивчити та скласти таблицю множення числа 3.
1. Підготовчі вправи
а) Сплести “мереживо” 3+3→ … до 30;
б) Обчислити додаванням:
3+3+3+3=(12) 3+3+3+3+3= (15)
в) Прочитати приклад: 3 ∙ 6=18.
- Що показує другий множник?
- Як перевірити відповідь?
2. Складання таблиці множення числа 3.
На дошці - таблиця з малюнками.
а) а
- Скільки трикутників? (6).
- Як дізналися? (3+3=6).
- Замініть додавання множенням. (3∙2=6)
б)
- Скільки всього прямокутників? (9)
- Як дізналися? (3+3+3=9)
- Замініть додавання множенням (3∙3=9)
в) - Який приклад на множення складаємо за цим малюнком?
(3∙4=12)
г) – Проілюструйте наступний приклад за допомогою предметних малюнків. (На набірному полотні учень викладає зірочки)
- Скільки буде 3 ∙ 6? (18) Чому? (3+3+3+3+3+3=18.)
- Скільки буде 3 ∙ 7? Чому? і т.д.
2.Фізкультхвилинка
Ми в ракету дружно сіли
І у космос полетіли.
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Стали в космосі кружлять.
Покружляли, оглянулись
І на землю повернулись.
3. Первинне закріплення.
- А ще допоможемо звірятам прочитати таблицю множення числа 3, користуючись таким записом:
3 ∙ |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
- Ну ось ми і вибралися з густого-прегустого лісу. А допомогли нам у цьому ведмідь і звірятка з лісової школи.
- А тепер ми продовжуємо свою дорогу і рухаємося далі. І хто нам трапляється на цифровій стежці? (Зайчик)
- Він хоче нас попросити зіграти з ним у гру і допомогти йому розв’язати завдання з підручника.
Завдання зайчика
а) Гра «Найкращий фотограф”.
Учасники гри стараються швидко і правильно відтворити таблицю множення числа «3» на дошці.
б) Користуючись таблицею множення числа «3», розв’язати приклади № 702, задачу № 701.
№ 701. 3 ∙ 5 = 15 (кг.) Відповідь: 15 кілограмів мандаринів.
№ 702. 3 ∙ 8 + 5 = 29; 3 ∙ 7 – 12 = 9; 3 ∙ 9 + 32 =59.
ІV. Розвиток математичних знань.
- І ось ми майже дісталися до Палацу Знань. Але на дорозі ми зустріли ще одного лсового мешканця. Діти , хто він? (Їжачок).
Завдання їжачка
1. Робота над задачею №703.
На дошці – скорочений запис задачі.
Було - ? Витратили – 6 с., по 3 м Залишилося – 9 м |
Учні вивчають задачу, розглядають скорочений запис, читають розв’язання задачі за підручником.
- Поясніть розв’язання задачі.
1) 3 ∙ 6 = 18 (м);
2) 18 + 9 = 27 (м);
або 3 ∙ 6 + 9 = 27 (м)
Відповідь: 27 метрів тканини.
2. Цікаві задачі:
- 7 триголових драконів одягли капелюхи. Скільки капелюхів у цих драконів? (3∙7=21)
- 7 триголових драконів купили краватки для кожної голови, але 5 краваток згубилося. Скільки краваток залишилося? (3∙7-5=16)
3. Самостійна робота.
Виконання завдання № 704 із взаємоперевіркою.
2 ∙ 6 + 78 = 90; 3 ∙ 7 + 45 =66; 3 ∙ 6 – 14 = 4; 3 ∙ 4 + 40 = 52;
3 ∙ 5 + 20 = 35; 3 ∙ 2 – 6 = 0; 3 ∙ 3 + 9 =18; 3 ∙ 9 + 3 = 30.
V. Підсумок уроку.
- Молодці, діти, ми допомогли Буратіно дійти до Палацу Знань. А ось і ключик, який дав нам Їжачок, щоб Буратіно зміг відчинити двері палацу, і звільнити Королеву математики від Баби Яги. (Роздаю найактивнішим учням медалі “Юний математик”, які передала їм Королева Математики).
VІ. Домашнє завдання.
№№ 705,706 (с.119); повторити таблицю множення на 3.