19 липня о 18:00Вебінар: Реалізація національно-патріотичного проекту в закладах дошкільної та середньої освіти

Урок "СКЛАДАННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 4. ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ ДЛЯ РОЗВЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ."

Про матеріал
СКЛАДАННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 4. ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ ДЛЯ РОЗВЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ. Мета: опрацювати таблицю множення числа 4 та на 4; вчити учнів застосовувати таблицю для розв’язування прикладів та задач; розвивати мислення, пам’ять; виховувати акуратність, уважність. Обладнання: роздатковий матеріал, таблиці множення числа 4, кульки. Тип уроку: комбінований Клас: 2
Перегляд файлу

1

 

Тема: СКЛАДАННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 4. ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ ДЛЯ РОЗВЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ.

Мета: опрацювати таблицю множення числа 4 та на 4; вчити учнів застосовувати таблицю для розв’язування прикладів та задач; розвивати мислення, пам’ять; виховувати акуратність, уважність.

Обладнання: роздатковий матеріал, таблиці множення числа 4, кульки.

Тип уроку: комбінований

Клас: 2

ХІД УРОКУ

  1. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
  •    Доброго дня, діти! Я рада вас бачити! Сідайте! І на початку уроку давайте подаруємо один одному посмішку, зарядимося позитивом, щоб наш урок пройшов легко, весело та повчально.

1. Перевірка домашнього завдання.

  •    А розпочнемо ми наш урок із перевірки домашнього завдання (вибірково декілька зошитів, аналіз допущених помилок та розв’язування аналогічних виразів і задач). 

Д/З

№691

18/6+43=46       3/3+12/3=5     38+8/2=42

14-14/2=7        8*2-18/3=22      40-27/3=31

№692 (На фіранки для вікон а м тканини розрізали на частини по 3 м кожна. Скільки фіранок отримали? Скласти вираз і обчислити його значення, якщо а = 18).

Робота над задачею:

  • Про що йдеться в задачі? (про фіранки та тканину)
  • Скільки метрів тканини йшло на одну фіранку? (3)
  • Скільки всього було метрів тканини? (а або 18)
  • Що запитується у задачі? (Скільки фіранок отримали?)
  • Отже, знаючи скільки всього метрів тканини і скільки тканини йде на одну фіранку, чи можемо ми скласти вираз та знайти скільки фіранок отримали? (так)
  • Якою дією? (ділення)
  • Що на що будемо ділити? (а/3 або 18/3)

Розв’язання:

  1. а/3 = 18/3 = 6(ф) – всього отримали

Відповідь: 6 фіранок

2. Усний рахунок.

  •    Продовжимо наш урок за допомогою гри «Допоможи човнику втриматись на хвилях»

3. Математичний диктант.

  •    Які ви молодці! І наступне наше завдання звучить так «Знайди першого». На дошці записано ряд прикладів, вам потрібно переписати їх до зошита, але при цьому заповнити пропуски. Пропущені у нас як ви бачите перші числа кожного приклада, щоб їх віднайти потрібно вирішити попередній приклад і його відповідь і стане першим числом наступного приклада.

2*3=6

6+15=21

21-11=10

10/2=5

5+9=14

14/2=7

7-4=3

3*9=27

27-25=2

 

  1.            ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
  1. Підготовка до вивчення нового матеріалу. 
  •                 Сьогодні на уроці ми будемо складати таблицю множення числа 4. А перед тим Множник Добуткович пропонує вам відгадати загадку:

Чотири груші Ваня мав,

Ще чотири братик дав.

На подвір’ї Ваня сів,

Вісім груш відразу з’їв

І подумав: «Чи не мало?».

Скільки груш іще зосталось?

  •                 Який приклад на додавання можна скласти за цією загадкою?
  •                 4+4=8
  •                 А чи можна скласти з нього приклад на множення?
  •                 Так
  •                 Який?
  •                 4*2=8
  1. Вивчення нового матеріалу.
  •                 Отже, ми змогли скласти один приклад з таблички множення числа 4. Давайте спробуємо за аналогією скласти і наступні приклади.
  •                 4+4+4=4*3=12
  •                 4+4+4+4=4*4=16
  •                 4+4+4+4+4=4*5=20
  •                 4+4+4+4+4+4=4*6=24
  •                 4+4+4+4+4+4+4=4*7=28
  •                 4+4+4+4+4+4+4+4=4*8=32
  •                 4+4+4+4+4+4+4+4+4=4*9=36
  •                 4+4+4+4+4+4+4+4+4+4=4*10=40

Фізкультхвилинка пов’язана з таблицею множення на 4.

(Один учень вголос читає приклади з таблиці, учитель називає віршований рядок, а діти виконують рухи.)

4 х 2 = 8 – Білченята в лісі (руки підняти високо над головою)

4 х 3 = 12 – стрибають, веселяться (стрибають),

4 х 4 = 16 – знайшли горішків тринадцять (показують, як рвуть горішки).

4 х 5 = 20 – Тут батьки їх метушаться (ходьба на місці),

4 х 6 = 24 – щоб правильно поділили (імітують поділ на частини).

4 х 7 = 28 – В дуплі на узліссі (руки підняти високо над головою)

4 х 8 = 32 – йде розмова ділова (нахили голови вправо, вперед, вліво).

4 х 9 = 36 – Ледачий нехай не їсть! (заперечуючий жест обома руками).

4 х 10 = 40 – Вирішили білченята, їхні мама й тато (руки в сторони).

                    Білченята весело стрибають, а учні тихенько за парти сідають.

  1. Первинне закріплення нового матеріалу.
  •                 А тепер давайте попрацюємо з підручником відкриваємо на сторінці 116 № 695. Давайте разом вирішимо приклади:

4*7-18=10        4*6+24=48       4*3+18=30       71-4*3=59

4*9-30=6          4*8-20=12        20-4*2=12        4*5+64=84

№ 696 (16 спортсменів сіли в 4 човни, порівну в кожний. Скільки спортсменів у кожному човні? )

Робота над задачею:

  •                 Про кого йдеться в задачі? (про спортсменів)
  •                 Про що йдеться в задачі? (про човни)
  •                 Скільки було спортсменів? (16)
  •                 Скільки було човнів? (4)
  •                 Що запитується в задачі? (Скільки спортсменів у кожному човні?)
  •                 Знаючи скільки всього спортсменів та кількість човнів чи можемо ми дізнатися скільки спортсменів в одному човні? (так)
  •                 Якою дією? (ділення)
  •                 Що на що потрібно ділити? (16/4=3)

Розв’язання:

  1. 16/4=3(с) – у кожному човні

Відповідь: 3 спортсмени

№697 (Двом покупцям відрізали по 4 м тканини кожному. У рулоні залишилося ще 12 м. Скільки метрів тканини було в рулоні спочатку? Розвяжи задачу, склавши вираз.).

Робота над задачею:

  •                 Про кого йдеться в задачі? (про покупців)
  •                 Про що йдеться в задачі? (про рулон тканини)
  •                 Скільки булу покупців? (2)
  •                 Скільки метрів тканини отримав кожен? (по 4)
  •                 Знаючи скільки було покупців і скільки тканини отримав кожен із них, що ми можемо дізнатися? (скільки тканини було у двох покупців разом)
  •                 Якою дією? (множення)
  •                 Що на що будемо множити? (4*2=8)
  •                 Скільки метрів тканини залишилося після того як частину тканини відрізали покупцям? (12)
  •                 Що запитується в задачі? (Скільки метрів тканини було в рулоні спочатку?)
  •                 Знаючи скільки метрів тканини залишилося і скільки метрів тканини відрізали покупцям, чи можемо ми дізнатися  скільки метрів тканини було спочатку у рулоні? (так)
  •                 Якою дією? (додавання)

Розв’язання:

  1. 4*2=8(м) – всього тканини відрізали двом покупцям
  2. 12+8=20(м) – тканини було в рулоні спочатку

Відповідь: 20 метрів

  •                 Давайте спробуємо скласти вираз до цієї задачі.
  •                 12+4*2=20

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

  1. Закріплення і повторення матеріалу.
  •    А тепер давайте розімнемось трішки і пограємо у ритмічну гру «Лічба через 4»
  •    Об’єднавшись у пари, стоячи обличчям один до одного, діти лічать мовчки, одночасно виконуючи під рахунок рухи. Вголос вимовляється кратне того числа, через яке ведеться лічба. Називаючи кратне, діти торкаються долонями один одного (як у лічилках). У результаті синхронного виконання рухів відбувається мимовільне запам’ятовування чисел, які учні промовляють уголос. Наприклад: торкнутися руками ніг (1), плеснути у долоні (2), підстрибнути (3), торкнути один одного долонями і сказати «чотири», торкнутися руками ніг (5), плеснути у долоні (6), підстрибнути (7), торкнутися один одного долонями і сказати «вісім» і так далі).

2. Завдання додому.

  •    Ми добре розімнулися, тож давайте на останок запишемо домашнє завдання. Відкриваємо щоденники і записуємо на понеділок там де математика сторінка 117 № 669 та №700.

3. Підсумок уроку.

  •    А зараз я пропоную щоб кожен по черзі підійшов до дошки і прикріпив ту кульку на якій стоїть та оцінка на яку ви заслуговуєте. Зелена кулька означає працював дуже добре на уроці, жовта – добре, але можу й краще, та червона – я можу краще, але сьогодні не старався.
  •    Всі сьогодні молодці! Дякую вам за гарний настрій та чудові знання!
docx
Додано
13 лютого
Переглядів
252
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку