Тема: СКЛАДАННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 4. ЗАСТОСУВАННЯ ТАБЛИЦІ ДЛЯ РОЗВЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДІВ І ЗАДАЧ.
Мета: опрацювати таблицю множення числа 4 та на 4; вчити учнів застосовувати таблицю для розв’язування прикладів та задач; розвивати мислення, пам’ять; виховувати акуратність, уважність.
Обладнання: роздатковий матеріал, таблиці множення числа 4, кульки.
Тип уроку: комбінований
Клас: 2
ХІД УРОКУ
-
КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
-
Доброго дня, діти! Я рада вас бачити! Сідайте! І на початку уроку давайте подаруємо один одному посмішку, зарядимося позитивом, щоб наш урок пройшов легко, весело та повчально.
1. Перевірка домашнього завдання.
-
А розпочнемо ми наш урок із перевірки домашнього завдання (вибірково декілька зошитів, аналіз допущених помилок та розв’язування аналогічних виразів і задач).
Д/З
№691
18/6+43=46 3/3+12/3=5 38+8/2=42
14-14/2=7 8*2-18/3=22 40-27/3=31
№692 (На фіранки для вікон а м тканини розрізали на частини по 3 м кожна. Скільки фіранок отримали? Скласти вираз і обчислити його значення, якщо а = 18).
Робота над задачею:
-
Про що йдеться в задачі? (про фіранки та тканину)
-
Скільки метрів тканини йшло на одну фіранку? (3)
-
Скільки всього було метрів тканини? (а або 18)
-
Що запитується у задачі? (Скільки фіранок отримали?)
-
Отже, знаючи скільки всього метрів тканини і скільки тканини йде на одну фіранку, чи можемо ми скласти вираз та знайти скільки фіранок отримали? (так)
-
Якою дією? (ділення)
-
Що на що будемо ділити? (а/3 або 18/3)
Розв’язання:
-
а/3 = 18/3 = 6(ф) – всього отримали
Відповідь: 6 фіранок
2. Усний рахунок.
-
Продовжимо наш урок за допомогою гри «Допоможи човнику втриматись на хвилях»
3. Математичний диктант.
-
Які ви молодці! І наступне наше завдання звучить так «Знайди першого». На дошці записано ряд прикладів, вам потрібно переписати їх до зошита, але при цьому заповнити пропуски. Пропущені у нас як ви бачите перші числа кожного приклада, щоб їх віднайти потрібно вирішити попередній приклад і його відповідь і стане першим числом наступного приклада.
2*3=6
6+15=21
21-11=10
10/2=5
5+9=14
14/2=7
7-4=3
3*9=27
27-25=2
-
ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
-
Підготовка до вивчення нового матеріалу.
-
Сьогодні на уроці ми будемо складати таблицю множення числа 4. А перед тим Множник Добуткович пропонує вам відгадати загадку:
Чотири груші Ваня мав,
Ще чотири братик дав.
На подвір’ї Ваня сів,
Вісім груш відразу з’їв
І подумав: «Чи не мало?».
Скільки груш іще зосталось?
-
Який приклад на додавання можна скласти за цією загадкою?
-
4+4=8
-
А чи можна скласти з нього приклад на множення?
-
Так
-
Який?
-
4*2=8
-
Вивчення нового матеріалу.
-
Отже, ми змогли скласти один приклад з таблички множення числа 4. Давайте спробуємо за аналогією скласти і наступні приклади.
-
4+4+4=4*3=12
-
4+4+4+4=4*4=16
-
4+4+4+4+4=4*5=20
-
4+4+4+4+4+4=4*6=24
-
4+4+4+4+4+4+4=4*7=28
-
4+4+4+4+4+4+4+4=4*8=32
-
4+4+4+4+4+4+4+4+4=4*9=36
-
4+4+4+4+4+4+4+4+4+4=4*10=40
Фізкультхвилинка пов’язана з таблицею множення на 4.
(Один учень вголос читає приклади з таблиці, учитель називає віршований рядок, а діти виконують рухи.)
4 х 2 = 8 – Білченята в лісі (руки підняти високо над головою)
4 х 3 = 12 – стрибають, веселяться (стрибають),
4 х 4 = 16 – знайшли горішків тринадцять (показують, як рвуть горішки).
4 х 5 = 20 – Тут батьки їх метушаться (ходьба на місці),
4 х 6 = 24 – щоб правильно поділили (імітують поділ на частини).
4 х 7 = 28 – В дуплі на узліссі (руки підняти високо над головою)
4 х 8 = 32 – йде розмова ділова (нахили голови вправо, вперед, вліво).
4 х 9 = 36 – Ледачий нехай не їсть! (заперечуючий жест обома руками).
4 х 10 = 40 – Вирішили білченята, їхні мама й тато (руки в сторони).
Білченята весело стрибають, а учні тихенько за парти сідають.
-
Первинне закріплення нового матеріалу.
-
А тепер давайте попрацюємо з підручником відкриваємо на сторінці 116 № 695. Давайте разом вирішимо приклади:
4*7-18=10 4*6+24=48 4*3+18=30 71-4*3=59
4*9-30=6 4*8-20=12 20-4*2=12 4*5+64=84
№ 696 (16 спортсменів сіли в 4 човни, порівну в кожний. Скільки спортсменів у кожному човні? )
Робота над задачею:
-
Про кого йдеться в задачі? (про спортсменів)
-
Про що йдеться в задачі? (про човни)
-
Скільки було спортсменів? (16)
-
Скільки було човнів? (4)
-
Що запитується в задачі? (Скільки спортсменів у кожному човні?)
-
Знаючи скільки всього спортсменів та кількість човнів чи можемо ми дізнатися скільки спортсменів в одному човні? (так)
-
Якою дією? (ділення)
-
Що на що потрібно ділити? (16/4=3)
Розв’язання:
-
16/4=3(с) – у кожному човні
Відповідь: 3 спортсмени
№697 (Двом покупцям відрізали по 4 м тканини кожному. У рулоні залишилося ще 12 м. Скільки метрів тканини було в рулоні спочатку? Розвяжи задачу, склавши вираз.).
Робота над задачею:
-
Про кого йдеться в задачі? (про покупців)
-
Про що йдеться в задачі? (про рулон тканини)
-
Скільки булу покупців? (2)
-
Скільки метрів тканини отримав кожен? (по 4)
-
Знаючи скільки було покупців і скільки тканини отримав кожен із них, що ми можемо дізнатися? (скільки тканини було у двох покупців разом)
-
Якою дією? (множення)
-
Що на що будемо множити? (4*2=8)
-
Скільки метрів тканини залишилося після того як частину тканини відрізали покупцям? (12)
-
Що запитується в задачі? (Скільки метрів тканини було в рулоні спочатку?)
-
Знаючи скільки метрів тканини залишилося і скільки метрів тканини відрізали покупцям, чи можемо ми дізнатися скільки метрів тканини було спочатку у рулоні? (так)
-
Якою дією? (додавання)
Розв’язання:
-
4*2=8(м) – всього тканини відрізали двом покупцям
-
12+8=20(м) – тканини було в рулоні спочатку
Відповідь: 20 метрів
-
Давайте спробуємо скласти вираз до цієї задачі.
-
12+4*2=20
ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
-
Закріплення і повторення матеріалу.
-
А тепер давайте розімнемось трішки і пограємо у ритмічну гру «Лічба через 4»
-
Об’єднавшись у пари, стоячи обличчям один до одного, діти лічать мовчки, одночасно виконуючи під рахунок рухи. Вголос вимовляється кратне того числа, через яке ведеться лічба. Називаючи кратне, діти торкаються долонями один одного (як у лічилках). У результаті синхронного виконання рухів відбувається мимовільне запам’ятовування чисел, які учні промовляють уголос. Наприклад: торкнутися руками ніг (1), плеснути у долоні (2), підстрибнути (3), торкнути один одного долонями і сказати «чотири», торкнутися руками ніг (5), плеснути у долоні (6), підстрибнути (7), торкнутися один одного долонями і сказати «вісім» і так далі).
2. Завдання додому.
-
Ми добре розімнулися, тож давайте на останок запишемо домашнє завдання. Відкриваємо щоденники і записуємо на понеділок там де математика сторінка 117 № 669 та №700.
3. Підсумок уроку.
-
А зараз я пропоную щоб кожен по черзі підійшов до дошки і прикріпив ту кульку на якій стоїть та оцінка на яку ви заслуговуєте. Зелена кулька означає працював дуже добре на уроці, жовта – добре, але можу й краще, та червона – я можу краще, але сьогодні не старався.
-
Всі сьогодні молодці! Дякую вам за гарний настрій та чудові знання!