Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури. Мета: дізнатися більше про складові особистої гігієни; гігієнічні процедури для догляду за шкірою тіла й обличчя, волоссям і нігтями; формувати вміння працювати в групах, робити виважені рішення.
Тема. Складові особистої гігієни. Гігієнічні процедури.
Мета: дізнатися більше про складові особистої гігієни; гігієнічні процедури для догляду за шкірою тіла й обличчя, волоссям і нігтями; формувати вміння працювати в групах, робити виважені рішення.
Обладнання: мультимедійна дошка, інформаційні картки, папір, олівці.
І. Організаційний етап
А здоров’я, й правду, — всьому голова,
Бо як є воно, тоді прекрасно!
Хоч сутужно у житті не раз бува...
Не завжди усе гладенько й ясно,
Але є здоров’я, то і радість є,
Не болить, ніщо не допікає.
Можна мріяти завжди про щось своє,
Бо хвороба не відволікає.
Можна думати і планувати все,
І на завтра, й на десятиліття.
Час нестримно нас удаль несе,
Задуми ж у всіх на довголіття.
То ж як є здоров’я, то й майбутнє є!
Можна йти до мрії повсякчасно.
І тоді зозуля довгих літ кує,
Здійснюються мрії своєчасно.
У здоровім тілі і здоровий дух!
Сила є, щоб задуми здійснити.
І бажання є, і молодецький рух,
І нестримна радість просто жити.
Бо здоров’я для людини — головне!
Хай там що, та можна все здолати.
Неприємність прикра й помилка мине,
Все можливо якось обіграти.
Лиш здоров’я ані виграть, ні купить.
Або є воно, або немає.
А без нього просто неможливо жить
І про це людина добре знає. (Надія Красоткіна)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
(Учні розгадують кроссенс)
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ІІІ. Основна частина уроку
Інформаційне повідомлення вчителя
Особиста гігієна – це то необхідний комплекс заходів догляду за тілом, який допомагає зберегти здоров’я і приносить відчуття задоволення своїм зовнішнім виглядом. Під особистою гігієною розуміють сукупність гігієнічних правил, які сприяють зміцненню та збереженню здоров’я людини, збільшення тривалості її активного життя.
Гігієна виникла в далекому минулому. З метою збереження здоров’я люди використовували звички, примітивні знання та інтуїцію, які деякою мірою допомагали зберегти життя в несприятливих умовах довкілля.
У стародавньому світі були поширені численні гігієнічні правила. Більше того, в античній Греції гігієнічні знання були вже не тільки накопичені, але й систематизовані. Засновник наукової медицини Гіппократ (460-370 рр. до н.е.) зробив спробу визначити значення навколишнього середовища для здоров’я людини. Особливу увагу Гіппократ звертав на клімат, місцеві умови, спосіб життя людини, працю, харчування, звички, фізичну активність. Він вперше написав суто гігієнічні трактати «Про повітря, воду і грунт», «Про здоровий спосіб життя» та інші.
У стародавньому Римі вперше у світі з’являються акведуки-водогони і канали для збереження і видалення міських стічних вод. В той час ні в Греції, ні у Римі гігієна як наука не існувала, а окремі заходи санітарного характеру не мали на меті охорону здоровя суспільства. Середня тривалість життя на той час складала 25 років. Масові епідемії того часу були обумовлені відсутністю гігієнічних звичок і способів ефективної профілактики хвороб. В епоху Відродження в зв’язку з розвитком природознавства, кустарного виробництва і мануфактур знову зросла зацікавленість у розвитку гігієни.
Особливу роль у розвитку гігієни зіграв М.В. Ломоносов. Його робота «Первые основы металлургии или рудных дел» мали велике значення для розвитку гігієни праці дітей та підлітків. Відомий клініцист Г.А. Захар’їн казав: «Ми вважаємо гігієну не тільки необхідною частиною шкільної медичної освіти але й найважливішим предметом. Найпоширеніші і найстрашніші захворювання проти яких поки безсила терапія, запобігаються гігієною. Самі успіхи терапії за умови дотримання гігієни». Великий вчений і хірург М.І. Пирогов писав: «Я вірю у гігієну. Ось де є справжній прогрес нашої науки».
Об’єднання учнів в групи
Завдання групам - створити презентацію або кроссенс за темою:
1 група – догляд за ротовою порожниною;
2 група – догляд за обличчям;
3 група – догляд за волоссям, гігієна рук і ніг;
4 група – догляд за одягом помешканням.
(презентації груп)
ІV. Узагальнення та закріплення знань
Вправа «Вірно – невірно»
V. Підсумки
Вправа «Мікрофон»
«Було цікаво дізнатися…»
Не відкладай на завтра справ ніколи,
Бо завтра або буде, або й ні…
Нам доля підкида такі «приколи»,
Що не присниться навіть уві сні.
Та й завтра більшою доба не стане,
А рівно стільки ж часу буде в ній.
А не полита квіточка зав’яне,
А де немає руху, там застій…
Скажи сьогодні всі слова любові,
І закінчи найкраще всі діла.
Щоб доброта звучала в кожнім слові,
Й душа твоя трояндою цвіла.
То ж відкладати справи нам не варто
Й слова також. Живи у дану мить.
Життя зіграти може злії жарти,
А час — ані вернути, ні спинить… (Надія Красоткіна)
V. Домашнє завдання: опрацювати §6; скласти пам’ятку «Правила особистої гігієни»