Урок "Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини."

Про матеріал

Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний, психологічний і соціальний добробут людини.

Мета: розглянути види рухової активності та вплив її на здоров'я людини; формувати вміння приймати компетентне рішення та дбайливо ставитися до свого здоров'я.

Перегляд файлу

Тема. Види рухової активності. Вплив рухової активності на фізичний. Психологічний і соціальний добробут людини.

Мета: розглянути види рухової активності та вплив її на здоров’я людини; формувати вміння приймати компетентне рішення та дбайливо ставитися до свого здоров’я.

Терміни та поняття: види активності, аеробні та анаеробні вправи, принципи рухової активності.

 

І. Організаційний етап

Приходить для життя людина
Всього один, один лиш раз.
Навчитися всьому повинна
За цей короткий дуже час.
Повинна ще й мету збагнути,
Для чого в дивосвіт прийшла.
Висот далеких досягнути,
І не робити в світі зла,
А доброту нести крилато
І сонця промінець ясний.
Навчитись більше віддавати
Й пройти успішно шлях земний.
Нелегко людям це зробити,
Спокус багато в світі є.
Та треба жити, чесно жити,
Доки життя у тебе є…

 

ІІ. Актуалізація та мотивація навчальної діяльності

Зачитування притчи

Вчитель. Коли Монті було 16 років, задали йому написати твір про те, що він хоче, коли виросте. Монті довго мучився і витратив безліч часу на опис своєї мрії. Він хотів коли-небудь стати власником ранчо. Він списав сім сторінок, описуючи в самих найдрібніших подробицях ранчо площею 200 акрів, і намалював план розташування усіх будівель і доріг. Він навіть намалював детальний план будинку, який він побудує площею 4000 кв. фунтів. Наступного дня Монті віддав свій твір учителеві. Через два дня учитель повернув твір, поставивши жирну червону двійку, приписавши: «Залишся після уроку». Після уроку хлопчик запитав учителя, чому він отримав двійку за свій твір. На що вчитель відповів: «Тому, що така мрія не може здійснитися для такого хлопчика, як ти. Тобі треба багато, дуже багато грошей, щоб придбати таке ранчо. А які гроші є у тебе? Ніяких. Ти адже з дуже бідної родини. Немає ніякої можливості для тебе  здійснити твою мрію. Йди додому і напиши інший твір, в якому ти опишеш іншу, реалістичнішу мрію, і я поставлю тобі іншу оцінку». Хлопчик повернувся додому та запросив поради у батька. І ось, що він почув: «Синок, боюся, тут я тобі не помічник. Я думаю, що це повинно бути тільки твоє рішення, і у мене є відчуття, що це буде дійсно важливе для тебе рішення». Монті обмірковував слова батька цілий тиждень. Нарешті, він повернув учителеві той же самий твір і сказав: «ви можете залишити собі двійку, а я залишаю собі свою мрію».

          Пройшов час, Монті давно закінчив школу, став дорослим. Він розповів цю історію і, обернувшись до групи людей, що слухали його, промовив: «Я розповів вам цю історію, тому що ви усі сидите в моєму будинку, площею 4000 кв. футів, посеред мого ранчо площею 200 акрів. А той твір висить в рамці над каміном». Монті продовжив: « Найдивовижніша частина цієї  історії в тому, що два роки тому, все той же учитель привіз сюди 30 школярів, і вони тиждень гостювали на моєму ранчо. Перед від’їздом учитель мені сказав: «Коли я був твоїм учителем, я був свого роду злодієм мрій. Мені зараз дуже шкода, що я вкрав безліч дитячих мрій. Але я дуже радий, що ти знайшов в собі сміливість відстояти свою мрію».

         Не дозволяйте нікому вкрасти вашу мрію!

         Але щоб мрії збувалися, треба багато працювати та мати гарне здоров’я.

 

Вправа. «Промені здоров’я ».

(намалюйте сонечко, промені – це чинники здоров’я )

         Сьогодні ми докладніше поговоримо про вплив рухової активності на здоров’я людини.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

 

Вчитель. Деякі дослідники стверджують, що в наш час фізичне навантаження зменшилося в 100 разів - порівняно з попередніми сторіччями. Якщо як слід розібратися, то можна прийти до висновку, що в цьому твердженні немає або майже немає ніякого перебільшення. Уявіть собі селянина минулих сторіч. Він, як правило, мав невеликий наділ землі, інвентарю і добрив майже ніяких. Проте, часто, йому доводилося годувати десяток дітей. Багато хто до того ж відпрацьовував панщину. Все це величезне навантаження люди несли на собі день за днем ​​і все життя. Предки людини випробовували не менші навантаження. Постійні погоні за здобиччю, втеча від ворога і т.п. Звичайно ж, фізичне перенапруження не може додати здоров'я, але і недолік фізичної активності шкідливий для організму. Істина як завжди лежить десь посередині. Важко навіть перелічити всі позитивні явища, що виникають в організмі під час розумно організованих фізичних вправ. Воістину - рух це життя. Звернемо увагу лише на основні моменти. 

 

1.Види рухової активності (робота з підручником)

 

2.Гіподінамія – мала рухливість (опережувальне завдання, або розповідь вчителя)

       Гіподінамія призводить дл збільшення навантаження на серцевий мяз. Коли  людина ходить, бігає чи займається фізичними вправами, мязи, натискаючи на судини, допомагають серцю перекачувати кров на периферію, а венами – до серця. Коли людина не рухається, цього не відбувається, серце швидко зношується, виконуючи важку роботу, а йому за хвилину доводиться перекачувати 4-5 л крові.

       Під час спокою більша частина легенів не бере участі в акті дихання, що спричиняє застій слизу. Тоді є більше шансів захворіти на пневмонію, бронхіт. Це далеко не повний спектр тих змін, що відбуваються в організмі при гіподинамії. Висновки однозначні – при малорухливому способі життя страждають усі органи і системи, у тому числі й серцево-судинна, щодо захворювань якою Україна посідає одно з перших місць у світі. Тож треба розуміти, що рух – це життя, а фізкультура і спорт поліпшують стан здоров’я, надають упевненості у свої силах, зміцнюють почуття самостійності та корисності людини для себе й оточення.

 

        «Цікаво знати»

        Людина біологічно «запрограмована» на велику рухову активність. Японські вчені помітили цікаву закономірність – за останні десятиліття зростання захворюваності на діабет пропорційне збільшенню кількості автомобілів. Пересування на колесах сприяє розвитку огрядності, яка призводить до цієї хвороби. Спеціалісти підрахували, що для задоволення потреби в рухах дитина 3-4 років повинна робити щодня від 9 до 10,5 тисяч кроків, а в 11-14 років – 20-25 тисяч кроків.

          Дослідники з питань фізичної культури вважають, що об’єм рухової активності за тиждень має становити для школярів 10-14 років – 14-21 годину на тиждень.

         У 88,9% активних фізкультурників ризик серцево-судинних захворювань відсутній або мінімальний.

         «Людина, яка перестала займатись фізичними вправами, часто чахне тому, що сила її органів послаблюється внаслідок відмови від руху». 
                                                                                                         Авіценна

 

3.Принципи рухової активності:

Систематичність

Поступовість

Різноманітність

 

ІV. Узагальнення та закріплення знань

 

Робота в групах:

1 група – ситуаційне завдання с.31

2 група – обговоріть твердження Миколи Амосова «Фізкультура! Вона повернула мені все – серце, гнучкість, витривалість. І головне – працездатність. Мабуть, найдорожче з усього, чим живе людина».

3 група – розгляд життєвих навичок с.31.

 

 

V. Підсумки

Рух — це життя.
Він зміцнює здоров’я.
Клітинку кожну
Він зігріває кров’ю.
Без руху швидко
Стане кволим тіло.
Тож, склавши руки,
Не сиди без діла!
О спорт! О спорт!
Це просто клас!
Дружіть із ним завжди.
Здоров’я, юність, силу дасть
І творчої снаги!

 

VІ. Домашнє завдання: § 5

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Невірковець Вікторія
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    3.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
7956
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку