Тема: Скорочення дробів.
Мета: сформувати вміння скорочувати дроби, застосовуючи основну властивість дробу, розвинути логічне мислення, та виконувати усні обчислення.
Тип уроку: засвоєння знань, застосування вмінь і навичок.
Хід уроку:
І. Організаційний момент. Доброго дня. Розпочнемо урок з цитати Михайла Пилииповича Кравчука — українського математика.
«Пам’ятайте, хочете навчитися плавати, сміливіше входьте у воду. Хочете навчитися математики, беріться за завдання. Кожне розв’язання є своєрідним мистецтвом пошуку.»
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Пояснення нового матеріалу.
Підвожу дітей до пояснення нового матеріалу. Виконуємо самостійну роботу на карточках.
Поділити чисельник і знаменник дробів на 2 і на 3:
Перевіряємо та обговорюємо отримані відповіді.
Ми з вами тільки що ділили чисельники та знаменники даних дробів на 2 і на 3.У таких випадках кажуть, що ми скоротили дроби на 2 і на 3.Таке перетворення дробів називають скороченням дробів. Оскільки дані дроби діляться на 2 і 3, то вони також діляться і на 6. Для дробів: - 6 є найбільшим спільним дільником. Тому, якщо скоротити дріб на НСД, то отримаємо нескоротний дріб.
Пропоную виконати вправи для застосування теоретичних знань на практиці.
№1. Скоротити дроби.
№2. Перетворити дроби у нескоротні.
№3. Знайти пари рівних дробів.
IV. Підсумок уроку.
Проговорюємо покроковий алгоритм скорочення дробів. Відповідаю на запитання від дітей. Виставляю оцінки.
V. Домашнє завдання.
Опрацювати параграф у підручнику §6. Виконати письмово №205, №209.
(Підручник Математика 6 клас. Н.А. Тарасенкова, І.М.Богатирьова)