Конспект уроку з трудового навчання
Клас: 7-8
Об’єкт: Скринька
Основна технологія: Технологія обробки текстильних матеріалів ручним
способом.
Додаткова технологія: Технологія папероплетіння.
Тема. Скринька. Історія та види скриньок. Добір конструкційних матеріалів та інструментів для виготовлення об’єкта проєктування. Планування роьботи з виконання проєкту.
Мета уроку:
Навчальна: поглиблення знань з історії винекнення скриньки, ознайомити їх видами за матеріалами виготовлення; повторити правила організації робочого місця, безпечної праці й санітарно-гігієнічних вимог.
Розвивальна: розвиток фантазії, образного мислення, навичок аналізу; узагальнення вивченого матеріалу;
Виховна: виховання уважності, культури праці.
Обладнання, матеріали та інструменти: Презентація до уроку «Скринька. Історія та види скриньок»; вироби-аналоги; олівці, лінійки, аркуші паперу формату А4.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Перевірка наявності учнів;
підготовленості їх до уроку,
наявності робочого одягу.
ІІ. Актуалізація опорних знань
( слайд № 2,3)
Щоб дізнатися тему уроку, необхідно розв’язати кросворд
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
1 |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
2 |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
3 |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
4 |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
5 |
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
6 |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
7 |
|
|
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
8 |
|
|
|
|
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
X |
По горизонталі
2. Продукт текстильної промисловості.
3. Велика, багаторічна, дерев'яниста рослина. 4. Гнучкий, тонкий і довгастий об'єкт, чия довжина в рази перевершує товщину. 5. Інструмент, який складається з наступних частин — 2 кінці, 2 кільця, 2 з'єднувальні елементи з отворами та з'єднувальний болтик з гайкою.
6. Інструмент для письма, пишуча частина якого складається з глини із наповнювачем, покритої дерев'яною оболонкою.
7. Найпростіший прилад для вимірювання довжини.
8. Матеріал із масою квадратного метра до 250 г, що складається переважно з рослинних волокон, зв'язаних між собою силами поверхневого зчеплення, у якому можуть бути проклеювальні речовини, мінеральні наповнювачі, хімічні та природні волокна, пігменти й барвники.
По вертикалі
1. Тема уроку.
ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
(слайд №4)
Сьогодні на уроці ми розпочинаємо новий проєкт «Скринька».
Основна технологія якого ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ ШВЕЙНИХ ВИРОБІВ РУЧНИМ СПОСОБОМ.
Додаткова технологія – технологія папероплетіння.
Сьогодні ми дізнаємося:
ІV. Вивчення нового матеріалу
Скринька… Така відомий для нас предмет в побуті. Та коли він виник? На це питання, навряд, хтось може дати точну відповідь.
Давайте дамо визначення поняттю «Скринька».
Скринька – це невеличка шкатулка для зберігання дрібних предметів.
( слайд №5)
В Стародавньому Римі, Греції, Єгипті, Вавилоні археологи підтверджують, що вони вже були в побуті, а це приблизно 3000 р до н.е.
(слайд №6)
Адже вже в той час справжні модниці задумувалися куди складати свої прикраси. Так і з'явилася якась штука, далеким нащадком якої стала сучасна скринька для ювелірних прикрас. І сьогоднішні пра-пра... і ще сто разів правнучки тієї кмітливою дами вирішують інше питання: яку скриньку обрати, щоб це було не тільки красиво і елегантно, а ще й зручно і практично?
З чого ж виготовляли скриньки?
( слайди № 7-14)
Так, дійсно. Скриньки були:
В наш час скриньки удосконалюють і розширився асортимент матеріалів для виготовлення. Тому легко знайти скриньки зі:
До промислової революції будь-яка шкатулка була штучним і, отже, вельми дорогим предметом. У силу цього шкатулки були затребувані в основному у багатих людей і використовувалися для зберігання цінних предметів. Виготовлена на замовлення шкатулка, покрита дорогоцінними каменями, оббита зсередини шовком, могла коштувати дорожче, ніж коштовності, які в ній зберігалися.
Якісно спрацьована з дерева, виточена з мармуру, оніксу або зроблена з моржової, слонової кістки, шкатулка практично завжди зберігала в собі таємницю. Для того щоб уберегти вміст від сторонніх очей або, від крадіжки, шкатулки забезпечувалися замками і секретами. Потайні відділення, подвійне і потрійне дно, спеціальні запори, що спрацьовують тільки після складної послідовності дій зі скринькою — ось короткий список хитрощів, на які йшли майстри при виготовленні цих предметів, і тому такі скриньки вже були цінністю самі по собі.
Популярні були шкатулки для коштовностей і в стародавній Русі: майже в кожному будинку була шкатулка, де зберігали коштовності, пам'ятні дрібниці або сувеніри. Народ на Русі — пристрасний любитель загадувати і розкривати загадки, і, видно, тому коробочки з секретом дуже сподобалися їм.
А в наш час, з початком масового виробництва, шкатулки, з дорогого предмета, перетворюються на декоративну ємність для зберігання дрібних предметів.
2. Інтерактивна технологія «Коло ідей» (слайд №15)
Дискусійне питання: «Виготовлення скриньки»
Пропоную обговорити його із сусідкою по парті, а потім кожна група дасть відповідь на одне з поставлених питань.
3. «Мікрофон» (слайд №16)
Учні по черзі називають план роботи на кожному етапі проєктування
4. Робота з моделями-аналогами (слайд №17)
Аналізується…
V. Практична робота
1. Зміст завдання
На сьогоднішньому уроці ви створити ескіз власної скриньки. Продумаєте необхідні матеріали, оберете техніку для виконання
2. Вступний інструктаж
Звертаю увагу на технологічність і послідовність
3. Самостійна робота учнів.
Створення ескізу скриньки
4. Поточний інструктаж
Оцінюється в першу чергу оригінальність ідей та складність композицій.
Контролюю якість, виконаними учнями робіт. Вказую на недоліки і шляхи їх виконання.
5. Заключний інструктаж
Аналізую виконані роботи. Акцентую увагу учнів на робочі місця.
VІ. Підведення підсумків
На сьогоднішньому уроці всі гарно потрудилися. Кожен створив цікавий ескіз.
(Аналізую роботи учнів).
Чому навчилися на сьогоднішньому уроці?
Порівняйте реальні результати із завданнями, які були визначені на урок.
Чому отримали саме такий результат?
(Виставлення оцінок. Контроль за прибиранням робочих місць).
Дякую за увагу!