Українська мова 2 клас
Тема: Слова назви – ознак.
Освітні цілі: Ознайомити учнів із лексичним значенням слів, що називають ознаки предметів; формувати вміння ставити питання до слів, упізнавати предмет за його ознаками. Добирати слова, що називають ознаки предметів, розвивати й удосконалювати зв’язне мовлення, формувати вміння працювати в парі, у групі, висловлювати свою думку, викликати пізнавальний інтерес. Виховувати бажання робити добрі справи, жити в мирі, злагоді, бути щасливим і любити свою мову.
Очікувальні результати: Взаємодіємо письмово: - записує окремі слова та речення, дотримуючи опрацьованих правил запису речень на письмі, а також, слів, які пишуться так, як вимовляються; -створює невеликі висловлення на добре відому тему з різною метою спілкування; -записує їх розбірливо, рукописними буквами;
Взаємодіємо усно: -ставить запитання до усного повідомлення; -спостерігає за діалогом, підтримує одну із точок зору; -підтримує аргументами власні думки або спростовує їх;
-передає інформацію в таблицях, схемах із допомого вчителя; -використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації.
Обладнання: картки «Щоденні 5»,картки з диференційованими завданнями, ІКТ, картки з малюнками, підручник, цеглинки LEGO.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І Організація класу. Привітання.
Діти: Ми вам раді, люди добрі,
1 вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас.
Щоб українську мову вивчати, треба гарно працювати.
Бо знання – велика сила, що весь світ підкорила.
ІІ Основна частина.
1. Актуалізація знань учнів
1.Усне опитування. Вправа «Мозковий штурм»
Продовж речення:
Прикметники – це …(слова, що називають ознаки предметів)
- Прикметник відповідають на питання - …
-Яка? (красива);
-Який? (моторний);
- Яке? (чудове);
- Які? (мальовничі).
2. Мотивація навчальної діяльності
А) Вправа « Мікрофон».
(Цікавим, навчальним, трохи казковим, продуктивним, веселим, загадковим, проблемним…)
- На жаль, ще не всі діти навчилися швидко розрізняти та добирати слова – ознаки предметів. Ану всі разом скажемо:
- Допоможемо? –(так)
- Розкажемо? – (так)
Тоді – до роботи!
3. Повідомлення теми уроку
-Сьогодні ми продовжимо вивчати прикметники, адже саме ці слова допомагають донести до всіх людей планети якою є наша країна УКРАЇНА та УКРАЇНСЬКА МОВА.
4. Робота над вивченням нового матеріалу.
А).Вправа –інсценівка «Ознаки називай».
Намальована хата, за столом сидить баба і дід .
(Дід ) - Яка ж гарна наша країна?
(Баба) – Земля – ласкава, люба, рідна,
А сонце – щире, золоте,
(Дід) – А небо – лагідне й погідне,
Життя – прекрасне, дороге.
Вчитель. А мова…
1 учень. Мова – як сонце ясне,
2 учень. Мова – то предків надбання,
3 учень. Мова – багатство моє.
4 учень. Мова – то чиста криниця,
Де б»є, мов сльоза, джерело.
5 учень. Мова – це наша світлиця,
Вона, як добірне зерно.
Вчитель. Мова – державна перлина,
Нею завжди дорожіть:
Без мови немає країни –
Мову, як матір, любіть!
(Федір Пантов)
Б) Робота в зошиті
Вправа «Фотоапарат» (зорові та малюнкові диктанти)(слайд)
Капуста, буряк, картопля, борщ.
Зробіть звуковий аналіз слова борщ _ . _ _
А) Вправа 1
Б) Робота в групах
(С.40)І-група
Склади речення зі словами з протилежним значенням.
Зразок. Компот рідкий, а кисіль густий.
ІІ-група
ІІІ-група
Запиши слова – назви ознак.
ІV-група
В) Диференційовані завдання.
Вправа «Броунівський рух»
На кольорових картках записано диференційовані завдання. Учні їх виконують, після чого об’єднуються за кольором і спільно перевіряють правильність виконання.
Картка червоного кольору.
Запишіть , які ці предмети за смаком.
Малина …., щавель …, яблуко …, сіль …, мед …, гірчиця …. .
Слова для довідок: гірка, солодкий, солона, солодка, кислий.
Картка жовтого кольору.
1.Запишіть, які ці предмети за смаком.
Малина …, щавель…, яблуко…, сіль…, мед…, гірчиці… .
2.Продовж речення. Щавель кислий, а малина … .
Гірчиця …, а яблуко … .
Картка зеленого кольору.
1.Запишіть, які ці предмети за смаком.
Малина …, щавель…, яблуко…, сіль…, мед…, гірчиця… .
2.Складіть і запишіть речення за схемою.
_______ _________, а _________ _____________.
4. Гра «Влучний стрілець». Вправа 4
5. Гра-LEGO «Загублена буква»
Виконуємо усно.
VІ Підсумок уроку. Рефлексія. Прийом «Чарівне дерево»
«Листочок» - мені не зрозуміло, в мене не виходить, тому мені плтрібна допомога.
«Квітка» - було важко, але я впорався, зрозумів.
«Яблуко» - мені було легко виконати завдання.
1.Гра «Так» чи «Ні»
Прикметник відповідає на питання ХТО?, ЩО?, ЯКИЙ?, ЯКА?, ЯКЕ?
Прикметник вказує на ознаку предмета?
Прикметник називає предмет?
Вірш Лесі Лужецької «Прикметник»
Прикметник – це частина мови, А руки теплі і надійні,
Без неї нам не обійтись. А погляд – сонячний і ясний.
Ти вслухайсь в слово пречудове, Квітки у полі – білі, сині,
Йому, як другові всміхнись. Червоні, жовті, голубі.
Земля – ласкава, люба, рідна, Хмарки у небі бистрохвилі,
А сонце – щире, золоте, Весняні, літні, зимові.
А небо – лагідне, погідне, Усі ознаки називає
Життя – прекрасне, золоте, Прикметник як частина мови.
А очі в мами – добрі, ніжні, І жодної не обминають
А голос – чистий і дзвінкий, Слова ці, справді пречудові.