Урок "Слова, близькі за значенням"

Про матеріал
Навчати учнів аналізувати лексичне значення слів, добирати слова, близькі за значенням, розвивати мовлення.
Перегляд файлу

2 клас

Українська мова

Урок  № 61.                 Дата 30.11.2021р

Тема: Слова, близькі за значенням.

Мета: формувати предметні компетентності:

Читаємо: читати правильно та виразно вголос різні тексти, знаходити у тексті слова близькі за значенням, багатозначні слова, омоніми, відповідати на питання за змістом, співвідносити сюжет з власним життєвим досвідом, розповідати про улюблених персонажів, висловлювати емоції;

Взаємодіємо письмово: записувати окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення письмових робіт, а також слів, що пишуться так, як вимовляються;

Взаємодіємо усно: вживати у мовленні слова, близькі за значенням, бере участь у діалозі, використовувати слова ввічливості;

Досліджуємо мовлення: аналізувати лексичне значення слів, добирати слова, близькі за значенням.

Формувати ключові компетентності: розвивати вміння аналізувати, доводити; виховувати повагу та любов до рідної мови, почуття дружби, взаємодопомоги.

 Обладнання:   картки, відео, презентація, цеглинки Лего.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

  1. ОК (організація класу)

Слайд 2. Створення позитивного психологічного клімату класу. Вправа «Чи все взяли на урок?».

 

  • Сьогодні до нас на урок завітало багато гостей.
  • Поверніться до них, посміхніться, привітайтеся.
  • Щоб краще організуватися до роботи пропоную вправу «Чи все ми взяли на урок?»

Вправа передбачення

Слайд 3. Трибуна думок

 

  • Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку? Подивіться на наступний слайд і закінчіть речення.

 

  1. Фізкультхвилинка

Слайд 4. Дихальна гімнастика

1. Вправа наз «ДОЛОНЬКИ»

Ставимо долоньки перед собою:

Носом різкий вдих – долоньки стискаємо,

Ротом видих – долоньки розправляємо   (зробимо 4 рази по 4 підходи)

  1. Наступна вправа називається «КІШКА»

Зараз ми будемо котиками, які ловлять мишку.

Спочатку ловимо мишку справа – вдих, потім зліва – вдих

Вдихаємо різко носом, видихаємо – ротом. (зробимо 4 рази по 4 підходи)

  1. Вправа «НАСОС»

Станьте прямо, ноги на ширину  плечей, руки вздовж тулуба.  Зробіть легкий уклін  і одночасно - галасливий і короткий вдих носом. Злегка підвестися – видих ротом.    (зробимо 4 рази по 4 підходи)

Слайд 5.

  • Уважно подивіться на дошку розгадайте ребус.
  • Запишемо у зошиті каліграфічно склади

Каліграфічна хвилинка Дра ак он  Дракон

Слайд 6. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні на уроці ми …

Слайд 7,8,9   ВНМ (вивчення нового матеріалу)

Тож відкривайте підручники на ст 78, завд 1  і порівняйте тексти

  • Чим схожі?  (про дракона)  
  • Чим відрізняються? Деякі слова
  • Який із текстів сподобався більше? Чому? Більш влучні слова
  • Запишемо виділені слова парами в зошитах і на дошці.

Зразок: Ввічливий – привітний, …

 (Записуємо на дошці і в зошиті)

 

Слайд 10

  • Дракончику дуже сподобалося, як ви справилися з завданням і він пропонує вам слідуюче завдання,    відшукати і вилучити зайве слово в рядку.

Слайд 11   Фізкультхвилинка з лего  (відео)

Слайд 12 Робота в парах

Наступне завдання від дракона «Утвори пари слів за зразком».

Слайд 13.

  •  Сьогодні ми виконали багато завдань: добирали, утворювали, відшукували слова близькі за значенням. А наш казковий герой Незнайко лише спостерігав за роботою. А тепер запитує «Для чого потрібні слова , близькі за значенням?»

Слайд 14-19 Робота з цеглинками

  • Я знаю, що ви дуже любите гратися в ігри. Тому пропоную вам гру «Добери влучне  слово». Для цієї вправи нам потрібні цеглинки.

Слайд 20   Робота  з картками в групах « З’єднай слова, близькі за значенням»

 Слайд 21   прийом «Незакінчені речення»

Слайд 22   за допомогою цеглинок LEGO дай відповідь

У мене все вийшло - цеглинка зеленого кольору

Було важко - цеглинка жовтого кольору

Нічого не зрозумів цеглинка червоного кольору

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
306
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку