Тема уроку: «Слова протилежні за значенням(антоніми)»
Мета уроку: розширювати знання учнів про слова протилежні за значенням, формувати вміння добирати антоніми, використовувати їх в усному і писемному мовленні; виховувати любов до музики, працелюбність; розвивати уяву, цілісне мислення.
Хід уроку
І етап – чуттєвий
Сядьте зручно, вдихніть, видихніть, закрийте очі.
Послухайте гру на флейті (запис музичного твору Дж. Ласта «Самотній пастух»). Уявіть картини, які постають у вашій уяві.
Читаю казку В. Сухомлинського «Флейта і вітер»
У саду на лавці сидів Музикант. Він грав на флейті. До його чудової пісні прислухалися і пташки, й дерева, й квіти. Навіть Вітер приліг під кущем і з подивом слухав гру на флейті.
Флейта плакала, сміялась,
Умирала і жила.
Біла постать сміх і сльози
Із долонь своїх пила.
Олександр Олесь
Замовкла пісня, поклав Музикант флейту на лавку й пішов до хати. Підвівся Вітер з-під куща, прилетів до флейти та й подув з усієї сили…
Загула флейта, мов осіння негода під стріхою. Подув Вітер ще дужче. А флейта не грає – гуде та й гуде. «Чому ж це так? – думає Вітер. – Адже я залюбки можу вирвати дуба з корінням, скинути дах із хатини. Чого ж флейта не підкоряється мені – не грає?»
ІІ етап - символічний
Намалюйте те, що ви уявили, запишіть на малюнку :
Презентація малюків учнями.
ІІІ етап – логічний
На основі дитячих малюнків пояснення теми уроку.
Слова, протилежні за значенням, називають антонімами.
Виконання вправи з підручника(автор Л. Варзацька) 31 завдання 2, 3.
Флейта плакала, сміялась,
Умирала і жила.
Біла постать сміх і сльози
Із долонь своїх пила.
Ще раз робимо висновок, що таке антоніми. Виконання наступних (32.33) вправ із підручника.
ІV етап – лінгвістичний
Підсумок уроку. Домашнє завдання.