Урок: «Слова протилежні за значенням(антоніми)»

Про матеріал
Конспект уроку з української мови з використанням ноосферних або біоадекватних технологій
Перегляд файлу

Тема уроку: «Слова протилежні за значенням(антоніми)»

Мета уроку: розширювати знання учнів про слова протилежні за значенням, формувати вміння добирати антоніми, використовувати їх в усному і писемному мовленні; виховувати любов до музики, працелюбність; розвивати уяву, цілісне мислення.

                                   Хід уроку

 

І етап – чуттєвий

Сядьте зручно, вдихніть, видихніть, закрийте очі.

Послухайте гру на флейті (запис музичного твору Дж. Ласта «Самотній пастух»). Уявіть картини, які постають у вашій уяві.

Читаю казку В. Сухомлинського «Флейта і вітер»

У саду на лавці сидів Музикант. Він грав на флейті. До його чудової пісні прислухалися і пташки, й дерева, й квіти. Навіть Вітер приліг під кущем і з  подивом слухав гру на флейті.

            Флейта плакала, сміялась,

             Умирала і жила.

             Біла постать сміх і сльози

              Із долонь своїх пила.

                               Олександр Олесь  

    Замовкла пісня, поклав Музикант флейту на лавку й пішов до хати. Підвівся Вітер з-під куща, прилетів до флейти та й подув з усієї сили…

    Загула флейта, мов осіння негода під стріхою. Подув Вітер ще дужче. А флейта не грає – гуде та й гуде. «Чому ж це так? – думає Вітер. – Адже я залюбки можу вирвати дуба з корінням, скинути дах із хатини. Чого ж флейта не підкоряється мені – не грає?»

 

ІІ етап - символічний

Намалюйте те, що ви уявили, запишіть на малюнку :

  • Що робив музикант?
  • Що робив вітер?
  •  
  • Допишіть до цих слів слова протилежні за значенням.

Презентація малюків учнями.

 

ІІІ етап – логічний

На основі дитячих малюнків пояснення теми уроку.

Слова, протилежні за значенням, називають антонімами.

Виконання вправи з підручника(автор Л. Варзацька) 31 завдання 2, 3.

  • Прочитайте вірш О. Олеся. Чи співзвучні музика  та поезія?

Флейта плакала, сміялась,

Умирала і жила.

Біла постать сміх і сльози

Із долонь своїх пила.

  • Випишіть парами виділені слова. Які вони за значенням?

Ще раз робимо висновок, що таке антоніми. Виконання наступних (32.33) вправ із підручника.

 

ІV  етап – лінгвістичний

  • Давайте спробуємо «поговорити» з вітром із казки та допоможемо йому з’ясувати, чому  флейта у нього не грала.
  • Запишіть кілька порад вітру .

Підсумок уроку. Домашнє завдання. 

 

docx
Додано
18 березня 2022
Переглядів
711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку