Урок "Слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які?(прикметники). Зв’язок прикметників з іменниками. Вимова і написання слів червоний, ознака."

Про матеріал
Урок ставить за мету формувати в учнів уміння визначати прикметники, ставити потрібні питання, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, мовлення
Перегляд файлу

Українська мова. № 65 ________________

Тема. Слова, що відповідають на питання який? яка? яке? які?(прикметники). Зв’язок прикметників з іменниками. Вимова і написання слів червоний, ознака.

Мета:

Формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати  прикметники, ставити потрібні питання, робити висновки, узагальнення; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, мовлення;

Формування ключових компетентностей:

спілкування державною мовою: формування уміння міркувати, робити висновки на основі інформації , поданої в різних формах; грамотно висловлюватися рідною мовою; поповнювати свій словниковий запас;

уміння вчитися впродовж життя: формувати вміння оцінювати результати своєї навчальної діяльності;

Соціальна і громадянська компетентності: формувати вміння співпрацювати в команді, виділяти і виконувати власну роль в командній роботі.

Тип уроку: комбінований

Навчальні ресурси: презентація за темою, опорні схеми, картки для роботи в групах, клей, фрукти.

                                                          Хід уроку

І.Вступна частина

1.Організаційний момент

Девіз уроку (слайд 1)

2.Актуалізація опорних знань

1) Орфоепічна підготовка

Прочитайте слова, правильно вимовляючи їх. (слайд 2)

Черговий, електрика, рюкзак, вересень, олень, ножиці,  ич, Йосип.

2) Творче завдання.

-Утворіть нове слово з перших букв кожного слова (Червоний)

3) Хвилинка каліграфії (слайд 3)

Запишіть у зошит, поділіть слово на склади.

Чч че чер червень, червоний, чер-во-ний, че-рво-ний.

Прочитайте речення

Красива осінь вишиває клени

Червоним, жовтим, срібним, золотим.             Ліна Костенко

-В якому значенні вжиті ці слова?

-Яке вивчене слово зустрілося? Поставте до нього запитання?

ІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Вправа «Інтрига»

-Чи відноситься це слово до іменників?

-Як ви гадаєте, про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?

Ми познайомимося з новою групою слів. А яких, зараз ви самі мені скажете.

2.Дослідницька діяльність за групами.

-Ми сьогодні побудемо вченими, будем досліджувати об’єкти і робити висновки.

І група – досліджує яблуко

ІІ група – досліджує апельсин

ІІІ група – досліджує лимон

-Скуштуйте на смак, понюхайте, доторкніться пальчиками до плода, який він на дотик, роздивіться його, який він за формою, за кольором.

-А тепер занесіть свої спостереження в опорну схему.

(У кожної групи аркуш паперу з малюнком фрукта. Дітям потрібно на  маленьких аркушах паперу написати ознаки, які вони виявили, і приклеїти навколо малюнка.)

  1. Презентація робіт.
  2. Проблемне запитання

-Як можна назвати одним загальним словом всі слова, що ви писали?

4.Ознайомлення зі словом ознака. (Слайд 4)

Ознака – риса, властивість, особливість, прикмета.

  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»

- Так хто зрозумів, з якими словами ми познайомимося на уроці? Що ви вже можете про них сказати? 

Такі слова називаються Прикметниками. Чому?

Фізкультхвилинка

  1. Робота в групах

Спробуйте скласти правило з розрізаних частин, що ж таке прикметник?

Склейте його в правильній послідовності.

  1. Перевірка роботи в групах.
  2. Читання правила в підручнику ст.87.

-Чи правильно ми склали правило?

8. Слухання казки «Друзі назавжди»

-З ким же потоваришував прикметник?

Продовжіть речення .

 Прикметник завжди пов’язаний з ….. .

9.Обговорення стратегії «Навіщо потрібні прикметники?».(Слайд )

Прочитайте речення. Що в них міняється? Як це впливає на зміст і настрій речення.

Прийшла зима.

Прийшла казкова зима.

Прийшла люта зима.

Прийшла добра зима.

  • Яку ж роль виконує прикметник? Для чого він потрібен?
  • Спишіть речення  з прикметником, підкресліть його хвилястою лінією.

10. Фронтальна робота над вправою 3, ст 87

ІІІ. Заключна частина

1.Домашнє завдання. Впр. « ваза», ст88., вивч. правило ст.87.

2. Рефлексія.

-Що вас найбільше зацікавило на уроці?

-Що здалося складним?

-Чи досягли ви успіху під час роботи в групі? Що цьому сприяло?

 

 

 

 

docx
Додано
9 січня 2020
Переглядів
1559
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку