Українська мова. № 66 ________________
Тема. Зв’язок прикметників з іменниками. Практичне змінювання прикметників за числами.
Мета:
Формування предметних компетентностей: формувати в учнів уміння визначати прикметники, ставити потрібні питання, установлювати зв’язок з іменниками, змінювати прикметники за числами; збагачувати лексичний запас школярів; розвивати творчу уяву, критичне мислення, пізнавальну активність.
Формування ключових компетентностей:
спілкування державною мовою: формування уміння міркувати, робити висновки на основі інформації , поданої в різних формах; грамотно висловлюватися рідною мовою; поповнювати свій словниковий запас;
уміння вчитися впродовж життя: формувати вміння оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
Соціальна і громадянська компетентності: формувати вміння співпрацювати в команді, виділяти і виконувати власну роль в командній роботі.
Тип уроку: комбінований
Навчальні ресурси: презентація за темою, опорні схеми, картки для роботи в групах, поітряні кульки, глиняні іграшки, книжки, індивідуальні картки.
Хід уроку
І.Вступна частина
1.Організаційний момент
- Яким має бути наш урок?
-Якими ви повинні бути на уроці?
2.Актуалізація опорних знань
1) Орфоепічна підготовка
Прочитайте слова, правильно вимовляючи їх. (слайд 1)
Ведмідь, ознака, помилка, червоний
-Яке слово називає прикмету, за якою ознакою?
Назвіть слова-ознаки за кольором, що ви знаєте.
2) Прийом «Біном фантазії»
-Пофантазуйте і складіть речення, у якому були б обидва слова: ведмідь і червоний.
3) Хвилинка каліграфії (слайд 2)
Запишіть у зошит, поставте наголос у словах.
Вв ве вед дм ідь ведмідь, ведмедиця, ведмежа.
-Подумайте і скажіть.
Тато – ведмідь, мама - …, їхнє дитятко - … .
4) Перевірка домашнього завдання
Прочитайте рядки вірша. Назвіть прикметники. Як ви їх упізнали?
-Пригадайте, що ж таке прикметник?
(Опорна схема – слайд 3)
-З якими словами дружить прикметник?
4) Актуалізація опорних знань.
Робота з опорною таблицею (слайд 4)
Температура форма
Колір ознака матеріал
Розмір призначення запах
Опишіть ознаки предмета: стіл.
(Що?) стіл – (який?) коричневий, великий, дерев’яний, письмовий, прямокутний.
ІІ. Основна частина
1.Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
-Сьогодні ми продовжимо знайомитися з прикметником, будемо вчитися ставити питання до них, змінювати за кількістю.
-А навіщо нам потрібно вивчати прикметник? Де це нам знадобиться і у житті?
-Які професії пов’язані з прикметниками? (Поліцейські, художники, дизайнери, письменники, модельєри тощо)
2.Відкриття нових знань.
1) Дослідницька робота в групах . Змінювання прикметників за числами.
(кожна група отримує свій предмет)
1 група – повітряна кулька
2 група – книга
3 група – глиняна іграшка
Роздивіться свій предмет, доторкніться до нього, підберіть прикметники до нього.
2) Робота з таблицею.
-Заповніть зелену частину таблиці. Запишіть назву свого предмета і прикметники до нього.
(Що?) іменник |
(який?) прикметник |
|
|
|
|
|
|
(Що?) іменник |
(які?) прикметник |
|
|
|
|
|
|
(Діти отримують ще один схожий предмет)
1 група – ще одну кульку,
2 група – ще одну книгу,
3 група – ще одну іграшку.
-Назвіть свої предмети, коли їх декілька.
-Заповніть другу оранжеву половину таблиці. Запишіть ті ж самі прикметники, тільки узгоджуйте їх з іменником.
-Порівняйте з попередніми прикметниками. Що змінилося в словах?
3) Презентація робіт.
Фізкультхвилинка
4) Коментоване списування і відгадування загадки. (картки) (Фото синички слайд 5)
Пташка невеличка, в неї білі щічки, сірі лапки, чорна шапка, фартушок жовтенький, голосок тоненький. То ж ця пташка невеличка називається ….. .
-Знайдіть іменники і від них поставте питання до прикметників. Підкресліть прикметники хвилястою лінією.
5) Самостійна робота за варіантами.
1 варіант
Підкреслити прикметники.
Сильний , сила, силач, синій, синичка, синіти, теплий тепло, потепліло, залізо, залізний.
2 варіант
Підкреслити прикметники.
Аромат, ароматний, зелений, зелень, зеленіти, похолодало, холодний, холодильник, солоний, сіль, солити.
ІІІ. Заключна частина
1.Домашнє завдання. За карткою завдання 3.
2. Рефлексія. (слайд 6)
Самооцінювання результатів навчальної діяльності.
Я все зрозумів – зелений кружок,
Я зрозумів частково – жовтий,
Я не зрозумів – червоний.