Урок "Слова, які називають числа"

Про матеріал
Конспект уроку з української мови "Слова, які називають числа", 2 клас НУШ
Перегляд файлу

Тема. Слова, які називають числа

Мета: ознайомити учнів з частиною мови — числівником, дати початкове уявлення про числівник, його роль у мовленні; вчити впізнавати серед слів числівники, ставити до них питання скільки?, який?, котрий?, котра?, котре?, котрі?, правильно вживати у мовленні та застосовувати набуті знання про числівник на практиці; розвивати зв’язне мовлення учнів; виховувати бажання краще знати українську мову.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Методи і прийоми:

Обладнання: презентація

Література: 1. Державний стандарт початкової освіти // Постанова Кабінету Міністрів України про затвердження Державного стандарту початкової освіти від 21 лютого 2018 р. № 87

2. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1–4 класи. // Режим доступу до ресурсу: http://mon.gov.ua/

3. Методика навчання української мови в початкові й школі. Навчально – методичний посібник. / За ред. М. С. Вашуленка. – К.: Літера ЛТД,

2013. – 364с.

4. Кравцова Н. М. Українська мова

Хід уроку

Організаційна частина

  1. Ранкове коло. Привітання
  • Доброго ранку, діти! Сідайте .
  • Діти, станьмо в коло. Послухайте загадку й постарайтесь її відгадати.

Дванадцять братів один за одним ходять,

Один одного не обходять. (Дванадцять місяців)

  • Пригадайте, як називаються зимові місяці?
  • Зараз під лічилку по колу передаватимемо сніжку. На кому зупиниться той повинен назвати зміни в природі, які відбуваються взимку.

На галяві край доріжки

Полетіли влучні сніжки.

І ніхто узнать не міг,

Де чиї стирчали ніжки.

Ой, весела гра у сніжки!

Вивчення нового матеріалу

  1. Актуалізація опорних знань
  • Діти, ми згадали про зимові місяці. Саме вони сьогодні до нас завітали. Але вони не просто завітали, а принесли нам завдання.
  • Ось яке завдання підготував нам Грудень. Та ще й не одне.
  • Пригадаймо, що ви вивчили на попередніх уроках про дієслово і прикметник.

Мозковий штурм

  • Що таке дієслово?
  • Наведіть приклади дієслів протилежних за значенням /близьких за значенням.
  • Пригадайте, що таке прикметник?
  • Наведіть приклади прикметників протилежних за значенням /близьких за значенням.
  • Пригадаймо, скільки місяців у рокові?
  • Який ви чуєте звук на початку слова дванадцять?
  • Якою буквою він позначається?

Каліграфічна хвилинка

  • Тож наступне наше завдання, яке пропонує Грудень на каліграфічній хвилинці написати велику і маленьку літери д окремо та в з’єднанні з іншими буквами.
  •  Розгорніть робочі зошити, запишіть сьогоднішню дату і з нового рядочка запишіть

Д д Д д Д д Дд дя де дв од уд

дванадцять місяців, …

  • Молодці ви впорались з цим завданням. Грудень дякує вам за роботу.
  1. Сприймання й первісне усвідомлення матеріалу
  • Зверніть увагу на екран і прочитайте речення

Дванадцять місяців утворюють рік

  • Діти, прочитайте речення. Про що в ньому йдеться? ( Про місяці)
  • Скільки місяців утворюють рік?
  • На що вказує слово дванадцять? ( На кількість)
  • Отже, слова, які означають кількість предметів і відповідають на питання скільки? називаються числівниками.
  • Розгорніть підручник на с. 72 і прочитайте це правило.
  • Що нового ви дізналися, прочитавши це правило?
  • Хто може розповісти правило?
  • Знайдіть слово, яке відповідає на питання котрий?
  1. Грудень – перший місяць зими
  2. Січень – другий місяць зими
  3. Лютий – третій місяць зими
  1. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
  • Діти, сьогодні ми з вами ознайомимося з новою частиною мови – числівником, а також виконуватимемо цікаві завдання та вправи.
  1. Осмислення, узагальнення й систематизація нових знань
  1. Усна колективна вправа
  • Ось яке завдання підготував Січень.
  • Перегорніть сторінку на 71 і прочитайте вірш.
  • Про кого йдеться у вірші?
  • Із скількох листків їжак пошив халат?
  • Скільки разів він його приміряв?
  • Молодці!
  1. Письмова колективна вправа
  • Діти, розгорніть сторінку 71 і зверніть увагу на вправу 185
  • Що ви бачите на 1 малюнку? ( Вишні). Скільки їх? (2)

Знаменита японська сакура — це теж один з підвидів вишні. Плоди сакури, до речі, неїстівні.

  • Що ви бачите на 2 малюнку? ( Горіхи). Скільки їх? (5)

З незрілих зелених волоських горіхів виготовляють варення.

  • Що ви бачите на 3 малюнку? ( Яблуко). Скільки їх? (1)

Одне яблуко здатне замінити чашку кави. Вони чудово тонізують.

  • Що ви бачите на 4 малюнку? ( Лимони). Скільки їх? (3)

Лимон містить більше цукру ніж полуниця.

  • А зараз вам потрібно доповнити речення, використовуючи малюнки та числівники
  • Тож, розгорніть зошити і посередині напишіть вправа. З нового рядочку спишіть, доповнивши речення.

На малюнках зображено: дві вишні, п’ять горіхів, одне яблуко, три лимони.

  • Молодці, діти!
  • А зараз ми з вами трохи відпочинемо

Фізкультхвилинка

  1. Самостійна вправа
  • А зараз Січень хоче перевірити як ви працюєте самостійно. Отже, наступна вправа самостійна.
  • Тому посередині запишіть Самостійно.
  • Прочитайте текст вправи 186. ( Ланцюжком)
  • Про кого розповідається в тексті? (про бджолу)
  • Скільки вусиків у бджоли? (2)
  • Скільки у неї очей? (5)
  • Скільки очей у верхній частині голови? (3)
  • Скільки очей у бджоли попереду? (2)
  • Скільки пар лапок має бджола? (3)
  • А зараз ваше завдання самостійно списати текст, але там де зустрічається число, то записуйте його словами.
  • Зачитайте числівники, які зустрілися в тексті?
  • Молодці, діти! Січень дякує вам за роботу.
  • Залишилися завдання від третього місяця – Лютого.
  • Що ви знаєте про цей місяць? ( має менше днів, цього року 29 днів)
  1. Творча вправа
  • Ось яке завдання підготував Лютий. Вам потрібно доповнити текст числівниками

На галявині росло (скільки?) … квітів. Тут було (скільки?) … білих пахучих лілій, (скільки?) … гіацинтів і (скільки?) високі сині іриси. Над галявиною, над квітами, працювали (скільки?) …  бджілки, щоб запастися їжею на довгу холодну зиму.

  • Давайте перевіримо як ви виконали завдання.
  1. Ігрова вправа
  • А ось і останнє завдання від Лютого. Він підготував вам ребуси

100 лиця              3буна            гор1а
мі100                    3тон             г1а
пі100лет               3зуб              смор1а
і100рія                  ві3на            пі2л

  • Молодці, діти! Ви гарно впоралися з завданням!

Підсумок уроку

  1.  Рефлексія
  • Зимові місяці задоволені вашою роботою і вони запитують вас на прощання:
  • З якою частиною мови ви ознайомились?
  • Які солова називають числівником?
  • На які питання вони відповідають?
  • Що вам найбільше сподобалося?
  • Що запам’яталося?
  1. Повідомлення домашнього завдання
  • Наш урок добігає кінця. Тож відкрийте свої щоденники і запишіть домашнє завдання
  • Вправа з будиночком на сторінці 72

 

 

docx
Додав(-ла)
Гопко Оля
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
4613
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку