УКРАЇНСЬКА МОВА
13.12.2019 Вчитель: Щолокова Н.В.
Тема. Слова, які відповідають на питання хто? що? (іменники)
Мета:
навчальна: дати учням уявлення про слова – назви предметів (іменники). Навчити учнів розпізнавати іменники за запитаннями хто? що?. Вчити розрізняти поняття «предмет» і «слово» як його назву. поглибити знання учнів про іменник як частину мови; формувати вміння відрізняти іменники від інших частин мови, правильно визначати морфологічні ознаки, удосконалювати навички правильного й доречного використання іменників в усному та писемному мовленні;
корекційна: сприяти розвитку логічного мислення, уваги, пам’яті, уяви, творчих здібностей; умінню порівнювати, зіставляти, аналізувати, узагальнювати, робити висновки; покращувати функції ослабленого зору, розвивати зорове і слухове сприйняття, дотримуватись режиму зорового навантаження;
виховна: виховувати естетичні почуття, до рідного слова, культуру письма; навички культурного спілкування.
Обладнання: підручник, зошит з української мови, таблиця «Іменник», предметні малюнки, окремі предмети, картки для роботи в групах, в парах, цеглинки LEGO, таблиця «Стіна слів».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу з елементами повторення
Форми роботи: колективна робота гра «Хто? Що?», робота в парах, інтерактивні методи: «Мозковий штурм», «Мікрофон».
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Створення емоційного настрою.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Тож і ми часу не гаймо,
урок наш розпочинаймо!
Я бажаю, щоб робота на уроці принесла вам нові знання, а нашим гостям- приємні враження.
- А якими нам необхідно бути на уроці?
У – уважними
Р – розумними
О – охайними
К – кмітливими.
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1. Вправа «Мікрофон»
- З чого складається наше мовлення? (Із речень.)
- Що виражає речення? (Закінчену думку.)
- З чого складаються речення? (Зі слів.)
- Скільки слів може бути в реченні? ( Одне, два, кілька.)
- Слова в реченні пишуться ….
- Що таке слова? (Це назви тих предметів, які людина бачить навколо себе, ознаки та дії цих предметів)
- Кожне слово має своє значення. Які значення мають слова?
2.Слово вчителя:
- Звичайно, якщо скласти букву до букви, то виникне слово. А слово до слова – речення. А за допомогою речень ми можемо розповісти товаришеві про цікаву пригоду, прочитану книжку, подякувати матусі за турботу, написати листа… Але насамперед потрібно володіти словом.
ІІІ. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ УЧНЯМИ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
рю юк кз за ак рюкзак
Рюкзак – заплічний мішок для речей.
2) Особливості правопису: р?кзак .
3) Словосполучення: шкільний, туристичний, вело….
4) Синоніми: наплічник, ранець.
У рюкзаку першокласника може бути іграшка.
В туристичному поході доречно мати не сумку, а рюкзак.
З портфелями і рюкзаками зібралися у вересні ми в клас.
ПО IV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ 1. Бесіда з учнями -Сьогодні ми продовжимо подорож. Якою країною ми подорожуємо? (Слово). У цій країні є царство, яким керує король Іменник. Він дає назву всім предметам . Там мешкають предмети, які відповідають на питання хто? що? І царство називається «Іменник». Мовонька і Суржик нагадають вам, які слова відносяться до іменників. 2. Перегляд відеопрезентаціі. https://www.youtube.com/watch?v=frZ5nZRNgIY&list=PL5vqV-t0Um0SiVasAtpfm83sAzMVSz_K_&index=24 - Скажіть, які слова називав Суржик за малюнками ? - На які питання вони відповідають? - Як правильно потрібно ставити питання? |
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Оголошення теми і завдань уроку Тема нашого уроку. Іменник. Слова, які називають назви предметів 2. Робота за підручником (с. 46) Виконання вправи 119 Усвідомлене сприймання правила. Робота над правилом. 3. Робота над темою уроку В цьому королівстві є ярмарка на якій продають різні предмети. Одного разу король купив собі: диван, тигра, телевізор, акулу, пальто, машину, слона, дельфіна, їжака, лимон. Коли він приніс ці речі додому сказав поділити ці предмети по двох будинках. 1. Гра «Хто ? Що?» (Колективна робота) Хід гри Учні по черзі виходять до дошки і поміщають малюнок в відповідний будинок, а потім самостійно записують окремо в два стовпчики слова, які відповідають на питання Хто? Що? 2. Підведення підсумків гри - Чи виникли труднощі, коли ви записували іменники? - Як треба ставити питання?
3. Закріплення одержаних знань і вмінь за таблицею Слова, які відповідають на питання хто? – це назви істот – люди, тварини. А слова, які відповідають на питання що? – це назви неістот. Слова, які називають предмети та відповідають на питання хто? що? називають іменником. Іменник – це частина мови. 4. Фізкультхвилинка «Подивись на небо» Джерело: https://www.youtube.com/watch?v=jqy7Rm8n4Fk&index=4&list=PL5E8LrSI9SmQRg1xyxpIMuHn7yc059j5G 5. Гра «Хто? Що?» Дівчатка виписують слова, які відповідають на питання хто?, хлопчики — що?. Школа, зошит, собака, книжка, зима, принцеса, хлопчик, корова, кошеня, водій, вода, мрія, білка. 6. Гра «Цеглинка» (Коли учні чують назву предмета, повинні підняти цеглинку із запитанням, на яке відповідає почуте слово.) Комбайн, риба, колосок, річка, огірок, бублик, мама, журавель, поле, ведмідь, хлібороб, пиріжок, книжка, школяр, дерево, сонце.
7. Зорова фізкультхвилинка.
8. Додаткові завдання
1. Гра «Склади цеглинки»
2. Робота з текстом (вправа 120)
VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ 1. Мозковий штурм -Як називається королівство, яким ми подорожували? -Що робить іменник?(Називає предмети) -На які питання відповідають назви істот? -А назви неістот? -Що вам найбільше сподобалося? Вчитель Іменники справу знають – всі предмети називають : і великі, і не дуже, все, що хочеш, любий друже : і людину, і тварину, і маленьку їх дитину. Всяку птицю іменує - імен йому не бракує. Ліси, гори і долини, ріки, моря, океани, безкінечні земні далі, нагороди і медалі. Усім дають імена - праця ж бо у них така. Як бачите, діти, іменники називають усі предмети, що нас оточують.
|