Урок української мови у 2 класі

Про матеріал
Урок побудовано на основі роботи над оповіданням Анатолія Григорука "Чарівна паличка". Під час роботи над текстом діти вчаться давати питання і відповідати на них. Добирають споріднені слова, створюють асоціативний кущ, складають речення та ін.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Урок української мови

у 2 класі

 

 

 

        C:\Users\User\Desktop\Без названия (1).jfif

 

 

 

                                               Підготувала учителька 2 класу: Токар О.В.

 

 

 

2020

 

Тема: Виразне читання/слухання твору. Вибіркове читання. Аналіз  

           художнього тексту: риси характеру, вчинки персонажів. Пошук у

           тексті зразків відповідних мовних явищ: споріднені слова. Створення

           власного висловлювання. Робота з орфографічним словником.

           Взаємоперевірка.

Обладнання: мікрофон, орфографічні словники. «чарівна» паличка, картки 

                       для рефлексії, цеглинки Lego, презентація «Гра з цеглинками  

                       Lego «Знайди «зайві» цеглинки серед споріднених слів і

                       побудуй вежу».

ХІД УРОКУ

 

  1. Організація класу до уроку.

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Побажаю всім натхнення,

За роботу, в добрий час!

 

  1. Актуалізація життєвого досвіду дітей.
    1.        Асоціативний кущ.

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.        Гра «ТАК чи НІ».

Півник ось знайшов зернину

І склика усю родину.

Він їх хоче пригостить.

А чи гарно так робить? (…)

Котик песика штовхнув,

А «пробач» сказать забув.

Від образи у Сірка

Впала слізонька гірка.

Ну, а ви скажіть мені:

Той хороший котик? (…)

Натомилась киця, спить,

Котик-син горлає.

А у вас, часом, скажіть

Отаке буває?(…)

Їжачок йшов через ліс

І нелегку ношу ніс.

Сірий зайчик з поля біг,

Їжачкові допоміг.

Щиро дякує Їжак,

Чи робити гарно так? (…)

Зайчик в лісі заблукав,

Впав. Біда малому.

Їжачок його підняв

І привів додому. (…)

Ось курчата неслухняні

Утекли від квочки-няні.

А сорока поглядала.

  • Ко-к-ко! Біда!  Біда!

Ну, а що робить мені?

Похвалить курчаток?(…)

 

  1.        Вправа «Мікрофон».
  • То що таке правила? (Відповіді дітей)

Висновок: Правила – це набір багатьох «можна і «не можна».

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • У вас на партах є слова. Складіть з них речення.

Бажаємо всім гарного настрою.

Хай мрії всіх дітей здійсняться.

  • Ось ви поділились на дві групи. Завдання для першої групи: запишіть колективно правила, які є у сім`ї. Завдання для другої групи: запишіть правила, які є у школі.

 

  1. Виразне читання/слухання твору.
    1. Діти у групах по частинах читають оповідання Анатолія Григорука «Чарівна паличка». Підкреслюють невідомі слова. Перша група переказує першу частину, друга група – другу частину.

Чарівна паличка

          Тато, весь зосереджений, сидів за комп’ютером. Мама, очевидно, надовго, пішла в супермаркет. А Христинці самій так нудно, хоч плач.

— Тату, — просить Христинка, — пограйся зі мною.

— Ніколи мені, — буркає, не підводячи від комп’ютера голови, тато. – Бачиш, я зайнятий.

— Ну, хоч трішки, хоч крапелиночку, – не відстає Христинка.— Ти ж обіцяв почитати мені про Котигорошка.

— Потім. Зачекай ще трохи.

— Я вже он скільки чекаю.

— А ти байдики не бий. Поприбирай свої іграшки. А то по всій хаті валяються – ногою ступити нікуди. Вазон полий, он земля в ньому геть пересохла. На місце ослінчика постав. Та й причесатись тобі не завадило б. Ходиш розтріпульою, як Пеппі Довгапанчоха.

           Христинка ображено надула губи. Сіла на диван і демонстративно відвернулася до стіни.

— О, яка ти пані ображальська! – дещо винувато сказав тато. – Вибач, я не хотів тебе образити.

           Він дістав із шухляди столу вдвічі довшого і вдвічі грубшого проти звичайних олівця з написом “Сувенір”, простяг Христинці й, весело підморгнувши, сказав:

— Ось тобі чарівна паличка. Дарую назовсім. Можеш гратися нею, скільки тобі заманеться.

— А вона й справді чарівна? – недовірливо спитала Христинка.

— Авжеж. Досить тричі доторкнутися нею до будь-кого з нас – і всі твої бажання здійсняться.

 

2 частина

Христинка обережно взяла паличку, якусь мить постояла в задумі, відтак підійшла до тата, тричі вдарила його легенько по спині й проказала:

— Паличко, паличко, хай тато почитає мені!

            Тато відхилився від комп’ютера, уважно глянув на Христинку, всміхнувся якійсь своїй потаємній думці й покірно розвів руками:

— О, як магічно подіяла на мене паличка! Мушу підкоритися її чарівній силі.                

            Неси вже свою книжку.

            Спочатку тато прочитав від початку до кінця всю казку про Котигорошка. Потім за повелінням чарівної палички возив Христинку на плечах по хаті. Ще й голосно іржав та вибрикував, як баский кінь. Після цього, знов-таки завдяки чарівній паличці, вони грали в піжмурки. А коли, награвшися, трохи перепочили, то вже тато взяв до рук чарівну паличку, тричі доторкнувся до Христинки й сказав:

— Хочу, щоб моя слухняна доня прибрала за собою іграшки!

            Христинка думала, що після цих слів на неї теж якось незвичайно подіє чарівна сила. Але нічого такого не сталося. Проте виходити з веселої гри їй не хотілось, і вона старанно склала в шафу всі свої іграшки. Потім полила вазон. Поставила на місце ослінчик. І до приходу мами навіть встигла причесатися.

  1.       Словникова робота.
  2.       Гра «Інтерв`ю». (Діти обирають у своїй групі «журналіста», який буде 

         брати інтерв`ю по змісту оповідання у іншої групи.

  1.       Інсценізація твору по частинах.
  2.       Фізкультхвилинка.
  3.       Аналіз художнього твору.
  1.               Перша група записує на листку риси характеру тата, а друга група – риси характеру Христинки.
  2.               Вправа «Поясни чому…» (Учасники груп по черзі витягають питання із «чарівної» скриньки і дають відповіді на питання.)
  • Поясни, чому тато не хотів читати дочці казку?
  • Поясни, чому Христинка образилася на тата?
  • Поясни, чому тато виконав бажання дівчинки?
  • Поясни, чому Христинка прибрала в кімнаті?
    1.       Вибіркове читання.
  •                   Прочитайте з яким героєм порівняв тато Христинку.
  •                   Знайдіть і прочитайте речення який предмет став «чарівною»  

          паличкою.

  •                   Прочитайте речення, в якому дівчинка загадала перше бажання.
  •                   Прочитайте бажання тата.
    1.       Гра з цеглинками Lego «Знайди «зайві» цеглинки серед

          споріднених слів і побудуй вежу».

  1.       Робота з орфографічними словниками.

Завдання для 1 групи: випишіть з орфографічного словника споріднені слова до слова чарівна.

Завдання для 2 групи: випишіть з орфографічного словника споріднені слова до слова кінь.

  1.   Створення власного висловлення.

          Закінчіть речення.

          Якби у мене була чарівна паличка, …

  1.   Взаємоперевірка.
  1. Рефлексія.

Гра з картками «Скажи одним реченням».

  • Я навчилась (навчився) …
  • Було цікаво…
  • Я спробую…
  • Тепер я можу…
  • Сьогодні я дізналася (дізнався)…
  • Урок дав мені для життя…
  • Було важко…
  • Мене здивувало...

 

 

docx
Додано
3 березня 2020
Переглядів
2874
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку