Конспект уроку розроблено відповідно до пілотного проекту, що впроваджуєтьсяя в шкільну систему "Абетка харчування", матеріал розроблено відповідно до вікових особливостей дітей 1-го класу.
Тема уроку: Смачно і корисно – дві складові здорового харчування.
Мета уроку: Формувати у дітей розуміння єдності корисного і смачного в здоровому харчуванні. Розширити уявлення про п’ять органів чуття задіяних у процесі харчування, поняття про корисну їжу та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров'я дорослих і дітей; Розвивати гнучке самостійне мислення, спонукати бачити не¬звичайне у звичайному;
Виховувати естетичний смак, дбайливе ставлення до здоров’я.
Обладнання: таблиці, малюнки, зошит «Абетка харчування», м'ячик.
Хід уроку
1. Організація початку уроку.
1.1 Привітання
Доброго ранку, доброго ранку!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Доброго ранку, доброго ранку!
Бажаю Вам здоров’я і добра!
1.2 Перевірка готовності
1.3 Знайомство
«Я люблю їсти….»
2. Актуалізація опорних знань.
2.1 Зворотній зв'язок
« На попередньому уроці я дізнався… »
2.2 Гра «Продовжи речення »
- Щоб добре рости треба вживати їжу багату на…(вітаміни). І це…(овочі і фрукти)
- Їсти треба через кожні ….(3-4 години)
- Вживати треба теплі…(страви)
- Їжу треба добре ….(пережовувати)
- Не розмовляйте під час… (їжі)
3. Мотивація навчальної діяльності.
─ Як можна двома словами назвати відповіді? (Органи чуття)
4. Повідомлення теми уроку.
─ Молодці, діти, правильно відгадали. І сьгодня ми з вами знову у гостях у Смачнулі та Питайлика. Ми відправляємось у нову подорож Країною Здорового Харчування і зупинимось на станції Смачно і Корисно. А що спільного між органами чуття і цим містом, ми дізнаємося на уроці.
5. Первинне сприйняття нового матеріалу.
5.1 Гра «А це корисно?»
(Учень стоїть біля дошки)
Учитель пропонує учневі із запропонованих продуктів обрати лише ті, що є корисними для нашого здоров’я.
5.2 Розповідь вчителя.
Різноманітна їжа – це їжа, яка складається з різних продуктів рослинного і тваринного походження. Тільки така їжа відповідає потребам організму, що росте, оскільки вона містить необхідну кількість білків, жирів, вуглеводів, мінеральних солей і вітамінів. Чим різноманітніша їжа за складом, тим краще засвоюється вона організмом.
─ Які ж органи чуття допомагають нам зрозуміти чи смачна їжа?
Є у носа одна важлива функція – сприймати різні запахи. Це – орган нюху. За допомогою запаху людина може визначити недоброякісну їжу, шкідливі домішки в повітрі, а значить, попередити свій організм від отруєння. Запах смачної їжі, проникаючи в носову порожнину, подразнює нюхові рецептори, що спричиняє слиновиділення ще до приймання їжі.
У роті їжа піддається також перевірці на придатність до вживання: визначається її температура, жорсткість, смак. Уявлення про смак їжі виникає завдяки смаковим сосочкам, які знаходяться на слизовій оболонці язика, які посилають сигнали про результати перевірки в мозок.
Смакові відчуття бувають різними. Але всі вони походять від змішування чотирьох основних смаків: солодкого, солоного, гіркого і кислого. Хімічні речовини поєднуються з рецепторами смакових сосочків і утворюють специфічний для даного смаку електричний імпульс. Імпульс потрапляє в головний мозок по нервових волокнах, де й народжується сприйняття смаку. Рецептори смаку розміщені на язиці (в основному). Рецептори смаку також є на м'якому піднебінні і задній стінці глотки.
5.3 Робота у зошиті «Як ми сприймаємо їжу?» (стор 16-17)
Трава низенька – низенька
Дерева високі – високі
Вітер дерева колише, гойдає
Вперед, назад нахиляє
Птахи летять, відлітають,
А діти тихенько за парти сідають.
Кожен з вас сказав вам подобаються її вигляд, запах, смак, ви вже знаєте про користь багатьох страв.
Дітям пропонується об’єднати корисні продукти за групами:
Обведіть кружечком продукти, які ви візьмете для приготування своєї страви, спробуйте намалювати як вона буде виглядати.
Розкажіть про свою страву. На коли б ви її запропонували: сніданок, обід, полуденок чи вечерю.
Здавна в Україні з повагою ставилися до їжі. Мами ще з малечку навчали дівчаток мистецтву кулінарії. А в наш час і багато чоловіків гарно справляються з вмінням приготувати смачно і корисно.
Звичайно, якщо людина береться за приготування їжі вона повинна вкласти всю свою душу в цю роботу. А люди, які споживають цю їжу повинні…
Галя хату замітає, Таня коси заплітає,
Ігор вже травичку косить,
Славчик сміттячко виносить,
Іра чисто вікна миє,
Аня вже спідничку шиє,
Дарця іграшки збирає, Інна їй допомагає.
Ось за поміч, поміч цю
Я до кола Вас візьму (всі діти стають у коло)
Діти стоять у колі. Обирається ведучий. Він називає продукт і кидає м’яча гравцям, вони у відповідь повинні з’ясувати корисний цей продукт для здоров’я чи ні.
Отже з якісних харчів виходить смачна і корисна їжа.
Звичайно якщо готує майстер своєї справи.
Щоб їсти корисне ми тільки могли,
Трудилися всі хто харчі нам дали.
А кухар придумав харчі як з’єднати
І людям до столу смачненьке подати.
1