Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров'я дітей залежить здоров'я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє.
ВОЛИНСЬКА ОБЛАСНА РАДА
НОВОВОЛИНСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №9
Виховний захід у 1 класі на тему :
«В гостях у Сонечка на галявині Здоров’я»
Підготувала:
вчитель початкових класів
Чайко Л.Ф.
Мета. Створити умови для закріплення знань учнів з питань здорового способу життя; розширити поняття про те, що від здоров’я дітей залежить здоров’я нації, а значить благополуччя і добробут всієї України, її майбутнє.
Розвивати бажання вести активний спосіб життя, дбати про свій фізичний і духовний стан. Виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров’я, прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом. Дати дітям корисні поради щодо збереження і зміцнення здоров’я.
Хід заходу
Учитель.- Доброго здоров’я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров’я, любі діти, в світі головне.
А здоровий і веселий — щастя не мине!
— Діти, а чому я привіталася з вами, побажавши доброго здоров’я?
Учитель. Всім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров’я — це найдорожчий скарб.
Хто здоровий, той сміється,
Все йому в житті вдається,
Радість б’ється в нім щоднини
Це ж чудово для людини!
Хто здоровий, той не плаче,
Жде його в житті удача.
Він уміє працювати,
Вчитись і відпочивати.
Хто здоровий — не сумує,
Над загадками мудрує,
Він сміливо в світ іде
Й за собою всіх веде.
Бо здоров’я — це прекрасно,
Здорово, чудово, ясно!
І доступні для людини
Всі дороги і стежини!
Учитель. У народі кажуть: «Немає щастя без здоров’я».
Отже, щоб бути щасливим, потрібно дбати про своє здоров’я. А для чого
людині здоров’я? (Відповіді дітей).
А що треба робити, щоб бути і почувати себе щасливим і радісним, тобто,
як же берегти своє здоров’я? (Відповіді дітей).
Учитель.Вправа »Чарівні віконця».
Учитель.
Пісня «Чарівний вагон».
1. Чарівний вагон біжить, хитається,
Швидкий потяг набирає хід.
Подорож вже наша починається,
Раді ми зустріти тут усіх.
Приспів.
Стрічкою, стрічкою наша путь стелиться
Бути здоровими хочемо завжди.
Кожному, кожному в кращеє віриться,
Про здоров’я дбатимем і нема біди.
2. Щоб міцним здоров’я зберегти своє
Чистоти дотримуватись слід,
Сонце, і повітря, і водичка є.
Загартовуватися ти звик.
Приспів.
Учитель.
«Щоб міцне здоров’я мати, Треба промінці зібрати».
1.Перший промінчик «Режим дня».
- Діти, для того, щоб людина була завжди охайною, все встигала зробити, не спізнювалася на заняття, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня.
Гра «Плутанина» (Діти повинні розмістити сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня, в певній послідовності.)
- Молодці! Сонечко має перший промінчик.
2.Другий промінчик « Поряди лікаря».
Здоров’я ви маєте берегти самі, а лікар вам дає такі поради.
Поради шкільного лікаря.
Розкажу вам зараз, діти,
Дуже правила прості:
Як за партою сидіти —
Це потрібно у житті.
Спинку рівною тримайте,
Рук на книжку не кладіть,
Голову не нахиляйте,
Як окличний знак сидіть!
Будуть в вас здорові очі,
Швидко будете рости.
Хто здоровим бути хоче —
Вмій здоров’я берегти.
Вчитель.
Нахилилися вперед,
Нахилилися назад.
Повернулись вправо, вліво,
Щоб нічого не боліло.
До товариша всміхнулись.
Всі присіли, потягнулись
І на місце повернулись.
Вчитель.
Рух — це життя.
Він зміцнює здоров’я.
Клітинку кожну
Він зігріває кров’ю.
Без руху швидко
Стане кволим тіло.
Тож, склавши руки,
Не сиди без діла!
О спорт! О спорт!
Це просто клас!
Дружіть із ним завжди,
Здоров’я, юність силу дасть
І творчої снаги!
3. Третій промінчик «Чистота — запорука здоров’я».
- Діти, ми отримали посилку від Королеви Чистоти.
- Що в ній ?
- Я вам пропоную відгадати загадки,вибираючи відгадки із посилки. (Діти підходять до посилки, дістають предмети гігієни і розповідають для чого вони потрібні). |
5.Коли миюсь, чи вмиваюсь,
Потім ним я витираюсь.
Витирати сухо звик
Мій м’якесенький...(рушник)
6.Будуть зубки здоровенькі -
Я почищу їх гарненько.
Візьму в руки зубну щітку,
Густу і пухнасту.
Що крім цього треба дітки?
Ще й і зубну...(пасту)
7. Речовина для миття волосся. (Шампунь)
Вчитель. Якщо будете користуватись цими засобами гігієни, то будете здоровими.
Бережіть здоров’я власне,
Поки є на це ще час,
Бо життя таке прекрасне
І воно одне у нас.
4. Четвертий промінчик «Їжа — джерело росту і здоров’я».
Вчитель.Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти,
Вживати поживне і тільки корисне.
Не їсти надміру, не шкодити тілу
І пам’ятати про вітаміни.
Учитель. Перегляд відеоролик « Корисні підказки. Смачні та корисні. »
Учитель. Їжа за кількістю і якістю має відповідати вашому вікові, бути смачною і поживною, відновлювати витрачену розумову і фізичну енергію.
5. П’ятий промінчик «Природа»
Оскільки людина — це частина природи, то здоров’я людини, зокрема і ваше, залежить від здоров’я природи.
Вчитель.
Помандруйте в поле, в гай-
Трав і квітів там розмай.
І у цьому розмаїтті
Ви знайдете безліч ліків.
Як зустрінуться вам, друзі,
Запашні ромашки в лузі,
Не забудьте їм вклонитись,
Й пелюсток росою вмитись,
Бо ромашкові відвари —
То найкращі ліки-чари.
Сценка. Видра змучилась до краю:
— Зуби! Зуби! Помираю!
— Та зарадити не важко,
Зуби полощи ромашкою.
Коли хтось упав раптово,
Чи поранив руку, ногу —
Подорожник — всім дружок,
Прикладіть його листок.
З кропиви борщі й салати
Добрі можна зготувати.
Хоч жалюча кропива,
Та жаліє всіх вона.
Від застуди і від кашлю
Випийте мікстуру краще:
З мати-й-мачухи відвар
Допоможе, друзі, вам.
Сценка. — Дятле, друже, виручай,
Не засну ніяк — і край!
— Добре, Дрозде, небораку,
Дам тобі настою маку.
Валер’янки слізки-краплі
Заспокоять серце ваше.
А заварите лопух —
Вже волосся — мовби пух.
Скрізь:і в лісі, і у лузі —
Знайдете надійних друзів.
Пам’ятайте, любі діти!
Час травичку пожаліти!
Роси зберете медові —
Будете усі здорові.
Висаджувати дерева і кущі, бо рослини допомагають очищати повітря від шкідливих речовин.
Економити воду, тепло та електроенергію. Щоб у домі була вода й тепло, потрібно спалити багато вугілля, газу чи мазуту. А чим більше спалюється, тим більше забруднюється природа. Викидати менше сміття. Адже для його переробки працює багато заводів,які теж забруднюють природу.
Гра «10 правил». Це ті правила, які ви маєте виконувати щодня.
Учитель читає віршовані речення , а учні повинні їх закінчити, називаючи потрібне слово.
1. Як прокинувся — вставай,
Ліні волі … (не давай).
І під музику бадьору ти зарядку…. (починай).
Щоб здоровим довго жити,
Воду слід усім…(любити),
Мило, пасту, гребінець — будеш справжній…(молодець).
2. Зуби добре вичищай,
Милом руки…(вимивай).
Пам’ятай про основне,
Що здоров’я…(головне).
3. Але ти не поспішай, подивись спочатку,
Чи нічого не забув, чи усе в … (порядку).
І дивись, не барись,
В школу швидко, швидко … (мчись).
В школі, в класі не брудни,
Сміття бачиш … (підніми).
4. Не носи в кишені жуйки,
Крейду, яблука і булки,
Кнопки, цвяхи, сірники,
А носи … (носовички).
5. Будьте всі здорові, діти,
З усмішкою в світ …(ідіть).
Хай вам щиро сонце світить,
Всі здоровими …(ростіть).
6. Щоб тобою всі пишались,
Перехожі оглядались,
Так роби, щоб люди звикли —
Ти у всьому завжди … (приклад).
7. Щоб міцне здоров’я мати,
Треба добре…(пам’ятати)
Дітям правила прості,
А за змістом — …(золоті).
Шостий промінчик «Корисно - шкідливо».
Гра «Корисно-шкідливо»
- Я буду говорити фрази, а ви – відповідати «корисно» і плескати долоні, або «шкідливо» і тупотіти ногами. Тільки не помиліться!
– Робити зарядку.
– Умиватися й чистити зуби.
– Смоктати пальці.
– Гризти нігті.
– Мити руки з милом.
– Сутулитися за столом.
– Човгати ногами.
– Провітрювати приміщення.
- Вживати овочі і фрукти.
– Молодці, діти!
- Так, здоров’я треба берегти, бо його важко відновити. А ви все робите,щоб зберегти здоров’я?
Учитель. На партах у вас є долоньки здоров’я. Прикріплюючи ці долоньки на дошку, ви називаєте дії , які виконуєте для збереження свого здоров’я.
Ось у нас утворилася кольорова галявина Здоров’я.
Ми знайшли з вами всі промінчики. Тепер наше сонечко тепле, ласкаве,веселе.
Пам’ятайте:
Здоров’я — найбільше багатство!
Будьте здоровими,
Будьте щасливими,
Будьте розумними,
Будьте красивими!
Учитель. Сьогодні ми з вами багато чого пригадали, дещо дізналися нове , над чимось задумалися.
Швидко спливають хвилини —
От і прощатись пора.
Я на прощання вам зичу
Щастя, здоров’я, добра.
Усі разом.
Здоров’я — це сила!
Здоров’я — це клас!
Хай буде здоров’я
У вас і у нас!
ДОДАТОК