КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ
(за програмою з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для сліпих дітей та дітей зі зниженим зором «Корекція розвитку», укладач Ю.В. Сулейманова, вчителя початкових класів Харківського спеціального навчально-виховного комплексу ім. В.Г. Короленка, спеціаліст вищої категорії)
І семестр (4 год на тиждень)
КОРЕКЦІЯ РОЗВИТКУ
(за програмою з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для сліпих дітей та дітей зі зниженим зором «Корекція розвитку», укладач Ю.В. Сулейманова, вчителя початкових класів Харківського спеціального навчально-виховного комплексу
ім. В.Г. Короленка, спеціаліст вищої категорії)
І семестр
(4 год на тиждень)
№ з/п |
Дата
|
Тема уроку |
Примітки |
|
1 |
|
Обстеження дітей. Складання діагностичних карт. |
|
|
2 |
|
Обстеження дітей. Складання діагностичних карт. |
|
|
3 |
|
Розвиток дрібної моторики. Пальчикова гімнастика. |
|
|
4 |
|
Розвиток дрібної моторики. Пальчикова гімнастика. |
|
|
5 |
|
Розвиток зору. Формування вміння долати недоліки функцій зору. |
|
|
6 |
|
Офтальмотренажери. Офтальмогімнастика. Активізація та укріплення зору. |
|
|
7 |
|
Групування предметів за класифікаційними групами. Основа поділу. |
|
|
8 |
|
Розвиток аналітико-синтетичного типу мислення, операцій порівняння, класифікації, групування, розрізнення. |
|
|
9 |
|
Розвиток аналітико-синтетичного типу мислення, операцій порівняння, класифікації, групування, розрізнення |
|
|
10 |
|
Формування умінь усвідомлено сприймати інструкцію, утримувати її в пам'яті, виконувати. |
|
|
11 |
|
Прийоми обстеження предметів та натуральних об’єктів. |
|
|
12 |
|
Алгоритм обстеження. Обстеження предметів різної модальності. |
|
|
13 |
|
Формування свідомого використання культури дотикової роботи у процесі дій з об’єктами навколишній дійсності. |
|
|
14 |
|
Формування умінь усвідомлено сприймати інструкцію, утримувати її в пам'яті, виконувати. |
|
|
15 |
|
Розвиток описового, коментуючого мовлення. |
|
|
16 |
|
Що з чого зроблено. Співвіднесення предметів з їх первинними матеріалами. |
|
|
17 |
|
Групування предметів за матеріалами. |
|
|
18 |
|
Формування, конкретизація та вдосконалення уявлень про предмети навколишньої дійсності, усування вербалізму, схематичності. |
|
|
19 |
|
Узагальненості раніше сформованих уявлень. |
|
|
20 |
|
Співвіднесення предметів з їх графічним зображенням. |
|
|
21 |
|
Алгоритм читання рельєфних малюнків та пейзажних картин. |
|
|
22 |
|
Формування вміння читати і правильно розуміти рельєфний малюнок, співвідносити його з натурою. |
|
|
23 |
|
Формування вміння працювати з натуральною та зображувальною наочністю, співставляти її. |
|
|
24 |
|
Формування умінь усвідомлено сприймати інструкцію, утримувати її в пам'яті, виконувати. |
|
|
25 |
|
Розвиток описового, коментуючого мовлення. |
|
|
26 |
|
Геометричні фігури.Формування геометричних понять та уявлень. |
|
|
27 |
|
Геометричні фігури.Конкретизація уявлень про геометричні фігури. |
|
|
28 |
|
Геометричні фігури.Усунення вербалізму уявлень про геометричні фігури. |
|
|
29 |
|
Геометричні фігури.Формування розуміння величини |
|
|
30 |
|
Грошові одиниці. Розрізнення монет. |
|
|
31 |
|
Формування вміння розпізнавати грошові одиниці (монети), розкладати їх за номіналом. |
|
|
32 |
|
Формування вміння розпізнавати грошові одиниці (монети), розкладати їх за номіналом. |
|
|
33 |
|
Час. Година. Хвилина. Годинник. Визначення часу за годинником. |
|
|
34 |
|
Формування елементарних знань про співвідношення одиниць часу. |
|
|
35 |
|
Практичне ознайомлення з годинником. |
|
|
36 |
|
Формування вмінь визначати час за годинником. |
|
|
37 |
|
Звуки. Запахи. Смаки. Кольори. Різноманіття звуків навколо нас. |
|
|
38 |
|
Звуки. Розпізнавання звуків навколишнього світу. |
|
|
39 |
|
Звуки. Розпізнавання на слух дій, які здійснює людина. |
|
|
40 |
|
Запахи. Різноманіття запахів навколо нас. |
|
|
41 |
|
Запахи. Формування поняття про приємні та неприємні запахи. Аромат |
|
|
42 |
|
Смаки. Смакові відчуття. Корекція сенсорних функцій. |
|
|
43 |
|
Кольори. Удосконалення вмінь розрізнення кольорів та смаків. |
|
|
44 |
|
Професії. Знаряддя праці. |
|
|
45 |
|
Формування вміння співвідносити знаряддя праці з професіями та предметами - результатами праці. |
|
|
46 |
|
Формування свідомого виконання мовленнєвих дій: розкриття теми висловлювання, знаходження основної думки, систематизація матеріалу, побудова матеріалу у певній формі, з отриманням логічної послідовності. |
|
|
47 |
|
Формування вмінь співвідносити окремі предмети, знаряддя праці з професією за схемою: професія -знаряддя праці. |
|
|
48 |
|
Розвиток описового мовлення. Складання тексту-міркування «Ким я хочу стати». |
|
|
49 |
|
Складання тексту-міркування «Ким я хочу стати». |
|
|
50 |
|
Овочі. Фрукти. Ягоди. Розрізнення овочів, фруктів, ягід за смаком та запахом. |
|
|
51 |
|
Розрізнення овочів, фруктів, ягід за смаком та запахом. |
|
|
52 |
|
Як ростуть ягоди. Які вітаміни дають овочі, фрукти, ягоди. |
|
|
53 |
|
Користь для організму людини від вживання овочів, фруктів, ягід. |
|
|
54 |
|
Овочі. Фрукти. Ягоди. Формування вмінь розрізняти ягоди, овочі, фрукти, їх основні ознаки. |
|
|
55 |
|
Формування вмінь розрізняти ягоди, овочі, фрукти, їх основні ознаки. |
|
|
56 |
|
Овочі. Фрукти. Ягоди. Групування за певними сенсорними еталонами. |
|
|
57 |
|
Овочі. Фрукти. Ягоди .Формування дій спільного використання дотику і залишкового зору |
|
|
58 |
|
Овочі. Фрукти. Ягоди. Використання інших збережених аналізаторів при обстеженні предметів (обстеження на полісенсорній основі). |
|
|
59 |
|
Овочі. Фрукти. Ягоди. Розвиток описового, коментуючого мовлення. |
|
|
60 |
|
Рослини. Дерева, кущі, трав’янисті рослини. |
|
|
61 |
|
Рослини. Основні ознаки рослин, групування за певними сенсорними еталонами. |
|
|
62 |
|
Будова рослин. Формування вмінь розрізняти рослини за будовою. |
|
|
63 |
|
Узагальнення і систематизація набутих знань за І семестр. |
|
|