Урок софтболу з використанням інноваційних технологій

Про матеріал
Варіативний модуль: «Спорт заради розвитку» Тема уроку: відпрацювання різних видів кидків і техніки відбиття м’яча та допомога товаришам по команді, надання їм підтримки, побудова стосунків заради протидії булінгу. Тип уроку: навчально-тренувальний. Мета: популяризація і навчання основам бейсболу, софтболу; розвиток партнерства у шкільному спорті, фізичній культурі задля досягнення соціальних та поведінкових змін і протидії булінгу.
Перегляд файлу

image

Варіативний модуль: «Спорт заради розвитку» 

Тема уроку: відпрацювання різних видів кидків і техніки відбиття м’яча та допомога товаришам по команді, надання їм підтримки, побудова стосунків заради протидії булінгу.

Тип уроку: навчально-тренувальний.

Мета: популяризація і навчання основам бейсболу, софтболу; розвиток партнерства у шкільному спорті, фізичній культурі задля досягнення соціальних та поведінкових змін і протидії булінгу. 

Завдання уроку:

1.   Дидактичні

-       ознайомити з комплексом вправ базових рухів танцювальної «Зумби»;

-       навчити різновидам кидків м’яча та його ловлі в базовій стійці;

-       закріпити техніку відбиття м’яча;  

-       відпрацювання ігрових навичок під час навчальної гри.

2.   Оздоровчі 

- формування в учнів поняття про здоровий спосіб життя, вмінь та навичок щодо самостійних занять фізичними вправами, а також залучення до систематичних занять спортом та іншими видами рухової діяльності.

3.   Виховні 

- формування естетичних ідеалів, підвищення самостійності і активності учнів, повага один до одного, почуття відповідальності, уважне ставлення до оточуючих.

4.   Розвивальні  

- сприяти розвитку спритності, швидкості реакції, координаційної здатності та вдосконалення моторного апарату.

Очікувані результати

-                 учні мають знати: комплекс вправ базових рухів танцювальної «Зумби» та як допомагати товаришам по команді та протидіяти булінгу; 

-                 учні мають вміти: виконувати різновиди кидків м’яча та його ловлі в базовій стійці та техніку відбиття м’яча.  

Організаційні вимоги: чіткість проведення – економне використання часу, оптимальний темп навчання, логічна послідовність і завершеність; свідома дисципліна учнів; раціональне використання різних засобів навчання, в тому числі технічних.

Критерії успіху: учні плідно та з повагою працюють на уроці.

Місце проведення: спортивний майданчик з розміткою поля для бейсболу.

Обладнання: фліпчарт з малюнком «різновиди булінгу», паперовий скотч завдовжки 4-5 м, макет страйк-зони, аркуші картону з різними ситуаціями булінгу на кожного учня, моток пряжі, різнокольорові веселі наліпки "Смайлики". 

Спортивний інвентар: бейсбольні ловушки, біти, м’ячи (м’які) на кожного учня, манішки красного кольору.  

Електронні дидактичні матеріали: 

-                 фотоматеріали: комплекс вправ базових рухів «Зумба», техніка кидка пітчера, різновиди кидків м’яча, техніка відбиття м’яча, базова стійка

кетчера;   

-                 аудіо запис: Zumba Fitness – Yerbatero; - електронний конспект уроку.

Технічні засоби: мультимедійний комплекс.

Хід уроку

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

I. Підготовча частина (12 хв.)

1.

Організуючі вправи.

Шикування, привітання, повідомлення завдань уроку.

Опитування самопочуття учнів

30 с

Перевірка наявності та охайності спортивної форми. Мобілізування уваги учнів, спрямування їх на розв’язання завдань уроку. Учні, які звільнені від занять, залучаються до уроку як помічники. В процесі уроку вчитель використовує різнокольорові веселі наліпки "Смайлики" та клеїть їх на манишки учнів які вірно та старанно виконують завдання і вправи на уроці

image

image 

2.

Перевірка домашнього завдання.

1 хв.

У кожного учня м’яч, необхідно кинути його на відстань через усе поле та попасти в макет страйк-зони. 

 

 

imageСтрайк-зона (STRIKE ZONE) – простір, розташоване безпосередньо над пластиною «дому», обмеженого по висоті зверху – горизонтальною лінією, що проходить через пахви людини, яка б'є, і знизу – горизонтальною лінією, що проходить на рівні нижнього краю коліна людини, яка б'є, за умови, що ця людина знаходиться в нормальній стійці для відбивання

3.

Техніка безпечної поведінки на

уроці 

30 с.

Уважно слухати і чітко виконувати завдання, брати спортивний інвентар і виконувати вправи з дозволу вчителя, під час пересувань дивитися вперед, дотримуватися достатнього інтервалу і дистанції, уникати зіткнень. Під час кидків м’яча уникати травмування товаришів

4.

Вимірювання             ЧСС.             Візуальний контроль

30 с

Норма – 15 ударів за 10 с. Учні з підвищеним серцебиттям переходять до спеціальної групи та вдягають червоні маніжки

5.

Теоретико-методичні знання

1 хв.

Учитель. Сьогодні ми з вами на уроці будемо навчатися різновиду бейсболу – софтболу (англ. soft – м'який англ. ball – м'яч), який грають з м'ячем, більшим та значно м'якшим за бейсбольний. У цьому виді бейсболу свої правила: спрощена подача м'яча і сама гра триває сім інінгів замість дев'яти, а також вимагає ігрового майданчика менших розмірів. У багатьох бейсбольних країнах софтбол – альтернатива бейсболу для непрофесіоналів і жінок, адже відмінності мають на меті зниження травматизму та вимог до фізичної форми спортсменів. Софтбол поділяється на два види:

"швидкої подачі" (Fast-pitch) і "повільної подачі" (Slow-pitch). "Slow-pitch" – є більш популярним з двох видів софтболу, оскільки його правила є відносно простими, що робить його ідеальним вибором навіть для новачків. 

Також сьогодні ми з вами познайомимся з таким поняттям як булінг та його різновидам (bullying, від анг. «вully» – хуліган, забіяка, грубіян, насильник) визначається як утиск, дискримінація, цькування. Цей термін означає тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи до

 

 

 

 

іншої дитини або інших дітей. Відпрацюємо сигнал щодо прохання про допомогу у своїх друзів та можливі варіанти надання її. Учитель демонструє та перераховує з фліп-чату види булінгу.

image 

6.

Організуючі команди і вправи: рівняйсь, струнко, поворот

праворуч, обхід

30 с

Стежити за чітким виконанням вправ.

Усі вправи виконують фронтально з музичним супроводом та демонстрацією фотокомплексу вправ базових рухів Зумба за допомогою презентера та проектора.

7. 

Комплекс вправ базових рухів Зумба 8 хв.

7.1.

Вправа № 1. Армійський марш на місці

 

1 хв.

Марш на місці, стегна ходять зі сторони в сторони, руки ставимо на стегна, потім на плечі, вверх і в сторону. Не забуваємо посміхатися

 

image 

7.2.

Вправа № 2. Армійський марш на місці з іншими рухами рук 

1 хв.

Продовжуємо марширувати, рухи руками в сторони, перед грудьми, вгору над головою і розвести у боки

 

image 

 

7.3.

Вправа     № 3.    Приставний     шаг

Міренго ту степ

 

1 хв.

Виконуємо два кроки вліво та два кроки вправо, стегна ходять зі сторони в сторону. Потім кладемо руки на стегна, підводимо до плечей, вверх та у боки 

 

 

 

image

 

 

7.4.

Вправа    № 4.    Махи    руками

постановкою п’яти 

з

 

1 хв.

Марш на місці, енергійний мах руками у сторони по черзі. Постановка ноги на п’ятку та рухи долонь 

 

 

 

 

image

 

 

 

7.5.

Вправа № 5. Бетос-шафол

 

1 хв.

Ноги на ширині плечей, руки за спиною і, ніби ви пересуваєтеся

ковзаючим рухом, п'ятка відривається від підлоги, але в той же час носок рухається підлогою, додайте хвилю корпусом, коли ноги працюють – вигляді хвилі. Потім додаємо руху руками – розвели руки в сторони і потім долонями

на

рухається весь корпус у

ковзанах

 

 

 

гладимо то одну, то

другу, розводимо їх в

 

 

 

 

сторони     і     маємо     позу

танцюючого

 

 

 

чоловічка.    Виконуємо     рухи

в     іншу

 

 

 

сторону, ніби мажемо бутерброд. Амплітуда повинна бути великою. Потім пришвидшуємо виконання вправи

 

 

image

 

7.6.

Поєднання всіх вправ у комплекс 

3 хв.

З поступовим збільшенням швидкості виконання. Наприкінці комплексу кожен учень придумує та додає свій новий рух

 

Команда «Кроком руш!». Ходьба із вправами на відновлення дихання.  Після повороту ліворуч за командою «Вліво зімкнись!» утворити дві шеренги  та повернутися обличчям один до одного

II. Основна частина (28 хв.)

1.

Вправа «2 шеренги»

2 хв.

Учасники об’єднуються у дві групи, які шикуються одна навпроти відстані близько 3 м. Між шеренгами посередині на підлозі клеїться стрічка паперового скотчу. Члени

тримаються за руки сусідів і  ставлять щільно свою ступню до ступні сусіда (взуття до взуття). Учитель знайомить учасників із завданням, яке полягає в тому, що учасники в кожній шерензі мають рухатися в напрямку до стрічки, не розмикаючи рук і не відриваючи ступні від ступні сусідів. Потім він дає групам час для того, щоб учасники в кожній команді обговорили стратегію свого руху. Після цього дається команда починати. Якщо учитель побачить, що умови гри не виконуються, він повертає команду на місце її старту.

іншої    на

кожної шеренги

Дебрифінг.

Учитель ставить питання для обговорення:

                         Які труднощі виникали під час викона

ння завдання?

 

         Що допомагало вам досягати мети?

         Який досвід ви отримали, виконуючи

цю вправу? 

 

Усі вправи виконують фронтально з демонстра

цією фотокомплексу техніки та основних

 

кидків м’яча за допомогою мультимедійного компл

ексу. Учитель спочатку надає інформацію:

Всі подачі пітчерів можна умовно розділити на т

ри основні види:

Fastball (Фастбол) – найбільш поширена пря

ма подача, сенс якої у великій швидкості

польоту м'яча.

Breaking ball (Кручена подача)

м'яч був спрямований за вигнутою траєкторією для

введення відбиваючого в оману.

Changeup (Чендж-ап) – протилежність фастб складності вибору моменту для удару.

Кожен пітчер має в своєму арсеналі сотні різноманітних подач, але можна виділити кілька

олу – повільна пряма подача, сенс якої в

для загального уявлення про подачі, причому найп як правило, випливають з позначення хвата м'яча).

оширеніших – фастболів (всі назви подач,

2.

Розучування основ техніки кидка пітчера – покрокове виконання кидка без м’яча: 

1.   вихідна позиція;

2.   крок назад і розворот ноги; 

2 хв.

Учні виконують умінаційні рухи – кидки м’яча та базову стійку, стоячи в парах один проти одного. Перша шеренга виконує кидок, друга виконує базову стійку та ловить його, потім відбувається чергування  

 

 

3.   баланс;

4.   опускання ноги і рук;

5.   крок – ковзання;

6.   кидок і фініш

 

image 

Пітчер (PITCHER) – будь-який гравець, призначений подавати м’яч

Виконання базової стійки кетчера

 

image 

Кетчер (CATCHER) – польовий гравець команди, що обороняється, який знаходиться за домом і спиною Беттері, але перед суддею, і приймає м'яч, поданий пітчером

3.

Навчання різновидам кидків м’яча

8 хв.

Учні виконують кидки м’яча один одному, стоячи в парах. Перша шеренга виконує кидок м’яча, друга ловить його в базовій стійці, потім відбувається чергування. З демонстрацією фотокомплексу різновидів кидків м’яча за допомогою

мультимедійного комплексу

3.1

Four-seam fast ball

1 хв.

Базова подача для всіх пітчерів, найпростіша з усіх відомих. Найбільш керована подача. М'яч летить з максимальною швидкістю і направляється двома верхніми пальцями, після чого отримує обертання від низу до верху (з точки зору відбиваючого), або з шести годин на дванадцять годин, якщо по годинах. Випуск м'яча з руки: сильне обертання, рівномірне обертання від низу до верху

 

 

image 

 

 

3.2

Two-seam fast ball

image 

1 хв.

При цій подачі пальці розташовуються вздовж швів у вузькому місці. Техніка кидка практично така ж, як і при Four-seam, тільки в цьому випадку, за рахунок хвата уздовж швів, досягається обертання не з шести годин на дванадцять, а з чотирьох на десять. Проте, ця подача не рахується крученою і кидається на швидкість, при цьому, створюючи труднощі для відбиваючого завдяки меншій кількості швів, за якими він може зорієнтуватися. Випуск: сильне

обертання, обертання «від центру»

3.3

 

 

 

 

 

 

Changeup

image 

1 хв.

Ця подача націлена на те, щоб збити відбиваючого з пантелику. Політ м'яча нагадує швидку подачу, але під кінець м'яч сповільнюється і не дозволяє людині, яка б'є, зреагувати вчасно. І рух руки, і момент випуску м'яча з рук – все збігається зі швидкими подачами, різниця тільки в хваті м'яча. Кінчики вказівного та великого пальців притискаються один до одного, формуючи таке собі «коло» збоку від м'яча, а сам м'яч щільно сідає в долоню. Інші пальці огортають м'яч. У той час як фастболи вимагають зусиль всієї руки і закручуються двома пальцями, при такій подачі сила розподіляється по всьому м'ячу, зосереджуючись у його центрі і гаситься, підлітаючи до дому. Випуск: випуск м'яча схожий на випуск фастболу, все вирішує хват

3.4

Curveball

1 хв.

Відмінною особливістю цієї подачі є те, що при ній м'яч крутиться зверху вниз, а не знизу вгору, як при фастболі. Це відбувається тому, що м'яч випускається з руки і спрямовується не двома пальцями (вказівним і середнім), а жорсткою рукою з великим пальцем зверху м'яча. М'яч

 

 

image 

 

вилітає над вказівним пальцем і отримує обертання зверху вниз. М'яч різко пірнає і використовується для того, щоб добути страйк або спровокувати людину, яка б'є, на удар по м'ячу, що летить повз. Дуже складна подача в управлінні та залежно від індивідуальних особливостей пітчера та його антропоморфної будови, м'яч випускається недостатньо низько, у переважній більшості випадків піде повз. Головне в цій подачі – не сила руки, а здатність перекласти зусилля руки таким чином, щоб вона концентрувалася перед м'ячем. Випуск: м'яч вилітає над вказівним пальцем, з обертанням зверху вниз

3.5

Slider

image 

1 хв.

Цей тип подач твердо утримує друге місце серед видів подач за швидкістю. М'яч летить практично так само, як при фастболі, різко падаючи вниз і в бік від хитера (при ситуації «права рука проти правої руки»). Хват такий: два пальці, середній і вказівний, туляться один до одного і лягають уздовж шва. Випускаючи м'яч, пітчер різко смикає за шов пальцями вниз і створює підкручення. Важливо використовувати саме шов, а не кисть, інакше можливі травми руки. Обертання задається таким способом, що дозволяє м'ячу різко з'їхати вниз на підльоті до дому. Тут швидкість, звичайно, нижча, ніж у фастболі, але чим ближче вона буде до фастболу того ж пітчера, тим краще. Випуск: різко смикнути рукою за шов і надати обертання

3.6

Split-finger

image 

1 хв.

Така подача дуже схожа на фастбол, подається також із великою швидкістю і з пристойним обертанням, тільки в цій ситуації м'яч пірнає різко вниз на підльоті до дому. Хват такий же, як при фастболі, але тут пальці розведені широко. Ця подача рідко використовується для того, щоб добути чистий страйк. Найчастіше вона використовується для того, щоб ввести в замішання людину, що реагує на фастбол, і промахується в результаті.

Випуск: такий же як при фастболі

3.7

Forkball

1 хв.

Ця подача дуже схожа на Split-finger, але при хваті тут треба розвести пальці якомога ширше, настільки широко, наскільки вийде, дуже близько до долоні.

 

 

image 

 

Головне навчитися кидати цю подачу таким чином, ніби вона летить у зону страйку. 

Випуск: такий же як при фастболі

3.8

Knuckleball

image 

1 хв.

Вкрай складна подача. Їй дуже складно навчитися, нею дуже складно управляти та її дуже складно відбити. Хват здійснюється кінчиками вказівного, середнього і великого пальців. М'яч просто виштовхується пальцями, в ідеалі зовсім без обертання, і повітря веде м'яч по швах так, як йому заманеться. Найчастіше її міксують з фастболами. Випуск: кинути м'яч вперед без обертання

4.

Повторення техніки відбиття м’яча

 4 хв.

Учні відкладають пастки і м’ячики, беруть біти та імітують відбиття м’яча. З демонстрацією фотокомплексу техніки відбиття м’яча за допомогою мультимедійного комплексу.

 

 

image

5.

Поняття      булінгу     та      розробка

сигналу

3 хв.

Учитель – софтбол є командною грою – тому ви маєте допомагати членам своєї команди, підтримуючи їх і діючи в якості проміжного гравця. В житті також потрібно підтримувати друзів. У 57% випадків булінгу, коли в них втручаються ровесники, їм вдається припинити булінг протягом 10 секунд. Як допомогти друзям

 

 

 

 

-                      По-перше, ви повинні визнати, що вашому другові може знадобитися ваша підтримка. 

-                      Щоб допомогти йому, ви маєте що-

небудь зробити, а це означає, що ви маєте дати йому знати про це.

-                      Потрібно дати йому зрозуміти, що ви робите, тому що вам не все одно. Інструктаж – учитель описує діяльність, зосереджуючись на розробці сигналу у ситуації з проміжним кидком, що його може вам подати товариш, який потребує вашої допомоги.

Основні навчальні тези

1. Оберігати своїх друзів – наш обов’язок. 2. Ніхто вам не скаже підтримувати товариша у ситуації з проміжним кидком, і ніхто вам не скаже йому допомогти. Саме ВИ маєте прийняти рішення і зробити щонебудь.  

Діяльність: Подальший розвиток вправи з проміжним кидком. Щоб допомогти учням зайняти позицію для проміжного кидка, команда має придумати сигнал, який інші гравці можуть подавати проміжним філдерам і нагадати їм, що вони мають зайняти позицію для допомоги. Учні також можуть використовувати сигнали, коли вам потрібна допомога. Учні придумують сигнал, який вони подаватимуть один одному, коли кому-небудь із них може знадобитися допомога

6.

Відпрацювання         навичок         у

навчальній грі 

7 хв.

Учні діляться на дві команди. Використовуючи повне поле, беттер відбиває м’яча на зовнішню сторону поля, поки найдальший філдер повертає м’яча на внутрішню сторону, а інші філдери стають у пряму лінію між філдером та інфілдером. Найдальший філдер швидким і пологим кидком передає м’яча проміжному гравцеві, який ловить м’яча та якомога швидше кидає його інфілдерові – теж швидким пологим кидком. Після 2 іннінгів гравці переходять на наступні позиції і вправа повторюється

 

Беттер (BATTER) - гравець нападаючої команди який б'є биткою по летить м'ячу знаходиться в зоні, що б'є.

Філдер (FIELDER) - польовий гравець команди, що захищається.

Інфілдер (INFIELDER) - гравець захисту, який займає позицію у внутрішньому ігровому полі («квадраті»).

 

 

Іннінг (INNING) "періодичність" у грі. Кожен іннінг складається з двох частин: 1 частина - одна команда грає в обороні, інша в нападі; 2 частина - навпаки, команди помінялися місцями: перша грає тепер в нападі, а друга в обороні. 

7.

Вправа «Театр Кабукі»

2 хв. до

2 перемог

Учасники поділяються на дві команди. Команди домовляються, кого будуть зображувати: принцесу, дракона чи самурая. Учитель показує командам характерні рухи для принцеси, дракона, самурая. Принцеса кокетливо робить реверанс; дракон із загрозливим виглядом, піднімаючи руки вгору, крокує вперед; самурай робить рух замаху шаблею. Після того як команди вибрали собі роль, учитель повідомляє: «Принцеса зачаровує самурая. Самурай убиває дракона. Дракон з'їдає принцесу». Потім команди шикуються у дві шеренги одна проти одної та за командою учителя характерним рухом показують роль, яку вибрали. По одному балу отримує команда, чия роль виявляється найбільш вигідною. За кожну перемогу 1 бал. Перемагає команда, що набрала більше

балів

III. Заключна частина (5 хв.)

1.

Перешикування в коло та виконання вправ на відновлення дихання

30 с.

Темп – повільний, слідкувати за диханням

2.

Вправа «Павутина»

3 хв.

Учні стають у коло, навпроти кожного лежить аркуш картону з різними ситуаціями булінгу, учень читає вголос та відповідає, як він може допомогти другові вирішити цю проблему (додаток 11). Після цього передає іншому моток пряжі, наступний учень робить теж саме. Вправа виконується, доки всі учні не дадуть відповіді на питання. Коли всі учні це зробили, вчитель каже, що всі разом отримали павутину, багато ліній пряжі переплетено. Лінії символізують наші зв’язки. І чим їх більше, тим складніше їх розірвати. Ми повинні розуміти, що партнерство – це вигідно, і треба бути в команді та допомагати один одному. І якщо вам буде потрібна допомога, необхідно подати сигнал та попросити її, бо наступного разу в цій ситуації можете опинитися ви 

3.

Перешикування в одну шеренгу.

Підбиття підсумків уроку.

Оцінювання

1 хв.

Рефлексія. Підрахунок наліплених смайліків та виставлення оцінок. Відзначити дітей, які виявили найбільшу активність та старанність

4.

Домашне завдання

20 с

Відзняти на смартфон або інший пристрій виконання різних кидків м'яча разом із другом або друзями, виконати 12 кидків у страйк зону. За кожне влучне попадання – 1 бал. Тим самим оцінити самостійне виконанання домашнього завдання 

5.

Організований вихід із залу

10 с

У колоні по одному

       

 

pdf
Додано
21 серпня 2023
Переглядів
181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку