Кириченко Ігор Анатолійович вчитель біології і географії
Просянської ЗОШ I-III ст.
ТЕМА : будова сонячної системи
МЕТА: знаннєвий компонент: ознайомити учнів з найбільшою зорею нашою Сонячною системи , її формою , складом ; навчити визначати роль сонця для життя на Землі
Діяльнісний компонент : формувати вміння порівнювати , аналізувати , формувати інтерес до природничих наук , працювати в групах.
Організаційний момент
Добрий день, юні дослідники! Я радий бачити ваші розумні та добрі обличчя. Нас чекає цікава робота. Але щоб її виконати мені потрібна ваша допомога. Сьогодні ми здійснимо мандрівку у космічному просторі. Я готовий розпочати її і сподіваюся на вашу співпрацю та творчий підхід до справи. Сьогодні, діти, ми будемо працювати в групах, незвичних, бо об'єднались ми у ці групи не за бажанням, а за зірковими вподобаннями – Зодіакальними сузір'ями.
1 група: хто народився під знаком зодіаку: Терези, Скорпіон, Стрілець;
Пора року – осінь
2 група: хто народився під знаком зодіаку – Козеріг, Водолій, Риби;
Пора року – зима
3 група: хто народився під знаком зодіаку – Овен, Телець, Близнюки;
Пора року – весна
На жаль, дітей, які народилися під знаком зодіаку Рак, Лев, Діва – пора року - літо – виявилось тільки 3. Тому по одному місяцю літа ми додали у кожну групку, щоб їм було тепло.
За вимогами програми, ми повинні здобути багато знань і вмінь, а саме:
Оцінювання ваших знань і вмінь ми будемо проводити разом. А уявними балами сьогодні будуть символічні знаки, зірочки. Кожен зірколіт має свого капітана, який узгоджує ваші дії, а також і відповіді, оформлюючи зірковий калейдоскоп, бо завдання у нас будуть різні за формами і прийомами.
Всі готові? Дякую! Я поважаю сміливих і небайдужих людей.
Діти! Давайте спочатку згадаємо те, що нам уже відомо. Коротка відповідь «ТАК» або «НІ»
Молодці! Оцініть свою групу.
З давніх часів люди вірили в магічну силу Сонця. Йому вклонялись, присвячували свята, складали пісні, легенди. Чому? Якби Сонце перестало існувати, що сталося б із життям на Землі? Чи знаєте ви, що таке Сонячна система? Які тіла входять до її складу? Навіщо людям знати про Сонце і Сонячну систему?
Отримати відповіді на ці питання допоможе матеріал нашого уроку:
«Сонце. Сонячна система. Рух планет навколо Сонця.»
План на дошці:
Діти, перш ніж ми з вами вирушимо у космічні мандри, я пропоную вам скласти кластер: Що для мене значить Сонце? Напишіть на папері значення, озвучте і прикріпіть навколо сонця.
Перша орбітальна станція «Візитка Сонця»
Сонце – це найближча до Землі зірка, що має вигляд велетенської кулі, яка складається з розжарених газів.
Сонячна система – Сонце і сукупність небесних тіл, що обертаються навколо нього.
Планети – великі кулеподібні небесні тіла, що рухаються навколо Сонця на різних відстанях по певних орбітах.
Планети Сонячної системи (8 планет)
Рік – час, протягом якого планета здійснює повний оберт навколо Сонця (365,25)
Доба – час, протягом якого Земля обертається навколо своєї осі. (24 год)
(Можна дати запитання по відеофільму)
Узагальнення та систематизація знань.
Орбітальна станція «Сонечко»
(Учні на вірні відповіді сигналізують усміхненими сонечками, а невірні – сумні)
Дякую! Капітани, оцініть роботу своїх груп.
Орбітальна станція «Театральна»
За допомогою пантоміми показати: (вся команда)
Дякую. Оцініть роботу.
Орбітальна станція «Літературна» (Д/з)
Скласти вірш на римовані слова:
Галактика – тактика
Мріяти – діяти
Сонце – віконце
Молодці! Серед нас знаходяться майбутні поети.
Діти, доречі про професії майбутнього 2030 року (це рік, коли ви закінчите вищі навчальні заклади). Я проаналізував цей перелік професій і хочу виділити дві з них.
За один і той самий проміжок часу Сонце дає стільки енергії, скільки спалювання нафти, газу і вугілля разом узятих. Уявіть, яка колосальна енергія. І одна людина керує цією всією енергією Сонця, спрямовуючи у потрібне русло, щоб забезпечити комфортабельне життя всього людства.
Людина, яка буде організовувати космічні тури у будь-яку точку Всесвіту.
Діти – сьогодні ви молодці.
Запам'ятайте: ви сонечка для своїх рідних. Ви сенс життя для батьків. Ви – яскраві промінчики. Зберігайте тепло своїх сердець. Вивчайте і насолоджуйтесь світом. Енергію направляйте на навчання, духовний і творчий розвиток.
Д/З щоденники §18, повт. 17. Конспект)
А зараз будь-ласка капітани здайте мені ваші зіркові калейдоскопи. Я задоволений вашою роботою.
До зустрічі.