Урок: Сонце. Сонячна система. Рух планет навколо Сонця.

Про матеріал
Конспект уроку містить інтерактивні технології, використання відео-матеріалу, ознайомлння зі STEM-професіями.
Перегляд файлу

Кириченко Ігор Анатолійович  вчитель біології і географії

Просянської ЗОШ   I-III ст.

ТЕМА : будова сонячної системи

МЕТА: знаннєвий компонент: ознайомити учнів з найбільшою зорею нашою Сонячною системи , її формою , складом ; навчити визначати роль сонця для життя на Землі

Діяльнісний компонент : формувати вміння порівнювати , аналізувати , формувати інтерес до природничих наук , працювати в групах.

  1.  

Організаційний  момент

 Добрий  день, юні дослідники! Я радий бачити ваші розумні та добрі обличчя. Нас чекає цікава робота. Але щоб її виконати мені потрібна ваша допомога. Сьогодні ми здійснимо мандрівку у космічному просторі. Я готовий розпочати її і сподіваюся на вашу співпрацю та творчий підхід до справи. Сьогодні, діти, ми будемо працювати в групах, незвичних, бо об'єднались ми у ці групи не за бажанням, а за зірковими вподобаннями – Зодіакальними сузір'ями.

 

1 група: хто народився під знаком зодіаку: Терези, Скорпіон, Стрілець;

               Пора року – осінь

2 група: хто народився під знаком зодіаку – Козеріг, Водолій, Риби;

               Пора  року – зима

3 група: хто народився під знаком зодіаку – Овен, Телець, Близнюки;

               Пора року – весна

 На жаль, дітей, які народилися під знаком зодіаку Рак, Лев, Діва – пора року  - літо – виявилось тільки 3. Тому по одному місяцю літа ми додали у кожну групку, щоб їм було тепло.

 За вимогами програми, ми повинні здобути багато знань і вмінь, а саме:

  1. Ознайомитись із найбільшою зорею нашої Сонячної системи, її формою, складом, розташуванням.
  2. Визначити роль Сонця для життя на Землі.
  3. Розвивати вміння працювати у групах.
  4. Продовжити формувати вміння порівнювати, аналізувати, формувати інтерес до природничих наук і новітніх професій, пов'язаних із космосом.
  5. Виховувати спостережливість і старанність.

 Оцінювання ваших знань і вмінь ми будемо проводити разом. А уявними балами сьогодні будуть символічні знаки, зірочки. Кожен зірколіт має свого капітана, який узгоджує ваші дії, а також і відповіді, оформлюючи зірковий калейдоскоп, бо завдання у нас будуть різні за формами і прийомами.

 Всі готові? Дякую! Я поважаю сміливих і небайдужих людей.

 Діти! Давайте спочатку згадаємо те, що нам уже відомо. Коротка відповідь «ТАК» або «НІ»

  1. Астрономія – наука про небесні тіла? (Так)
  2. Зорі – це розжарені небесні тіла кулеподібної форми, що випромінюють світло? (Так)
  3. Полярна зірка знаходиться у складі Малої Ведмедиці? (Так)
  4. Планети, зорі – це тіла живої природи. (Ні)
  5. Наша галактика має назву «Туманність Андромеди»? (Ні)
  6. Перша космічна швидкість становить 11 м/с. (Ні)
  7. Чи думали люди колись, що Земля плеската. (Так)
  8. Галактики – це гігантські зоряні системи. (Так)
  9. Перший космонавт Землі – Юрій Гагарін. (Так)

Молодці! Оцініть свою групу.

 

  З давніх часів люди вірили в магічну силу Сонця. Йому вклонялись, присвячували свята, складали пісні, легенди. Чому? Якби Сонце перестало існувати, що сталося б із життям на Землі? Чи знаєте ви, що таке Сонячна система? Які тіла входять до її складу? Навіщо людям знати про Сонце і Сонячну систему?

  Отримати відповіді на ці питання допоможе матеріал нашого уроку:

«Сонце. Сонячна система. Рух планет навколо Сонця.»

                                 План на дошці:

  1. Що таке Сонце?
  2. Будова Сонячної системи.
  3. Поділ планет на групи.
  4. Рух планет навколо Сонця.

Діти, перш ніж ми з вами вирушимо у космічні мандри, я пропоную вам скласти кластер: Що для мене значить Сонце? Напишіть на папері значення, озвучте і прикріпіть навколо сонця.

  • Дякую! Бажаю вам успіху.

                   Перша орбітальна станція «Візитка Сонця»

  1. Перегляд відеофільму – 6 хв.
  2. Робота з підручником.
  3. Запис конспекта – 10 хв. (§18 ст. 80 – конспект)

  Сонце – це найближча до Землі зірка, що має вигляд велетенської кулі, яка складається з розжарених газів.

  Сонячна система – Сонце і сукупність небесних тіл, що обертаються навколо нього.

  Планети – великі кулеподібні небесні тіла, що рухаються навколо Сонця на різних відстанях по певних орбітах.

                           Планети Сонячної системи (8 планет)

  1. Меркурій                                                             Відстань 150 млн км
  2. Венера                      Планети земної групи    t на поверхні 6000° С
  3. Земля                                                                   біля центру 15млн° С
  4. Марс
  5. Юпітер
  6. Сатурн                         планети-гіганти
  7. Уран
  8. Нептун

Рік – час, протягом якого планета здійснює повний оберт навколо Сонця (365,25)

Доба – час, протягом якого Земля обертається навколо своєї осі. (24 год)

                   (Можна дати запитання по відеофільму)

                      Узагальнення та систематизація знань.

Орбітальна станція «Сонечко»

(Учні на вірні відповіді сигналізують усміхненими сонечками, а невірні – сумні)

  1. Усі планети рухаються навколо Сонця по одній орбіті. (Ні)
  2. Час повного обертання планети навколо Сонця називається роком. (Так)
  3. Тривалість року на всіх планетах однакова. (Ні)
  4. Відстань між Сонцем  і Землею становить 150 млн км. (Так)
  5. Найвіддаленіша від Сонця планета – Марс. (Ні)
  6. Найближче до Сонця розташована планета Меркурій. (Так)
  7. Венера належить до планет земної групи. (Так)
  8. Сатурн належить до планет-гігантів. (Так)
  9. Сонце – найбільша планета Сонячної системи. (Ні)
  10.  Рік на Землі триває 365 діб. (Так)

Дякую! Капітани, оцініть роботу своїх груп.

Орбітальна станція «Театральна»

За допомогою пантоміми показати: (вся команда)

  1. Сонячний вітер
  2. Запуск ракети
  3. Космонавта

Дякую. Оцініть роботу.

Орбітальна станція «Літературна» (Д/з)

Скласти вірш на римовані слова:

               Галактика – тактика

               Мріяти – діяти

                Сонце – віконце

Молодці! Серед нас знаходяться майбутні поети.

Діти, доречі про професії майбутнього 2030 року (це рік, коли ви закінчите вищі навчальні заклади). Я проаналізував цей перелік професій і хочу виділити дві з них.

  1. Спеціалісти із сонячних технологій

За один і той самий проміжок часу  Сонце дає стільки енергії, скільки спалювання нафти, газу і вугілля разом узятих. Уявіть, яка колосальна енергія. І одна людина керує цією всією енергією Сонця, спрямовуючи у потрібне русло, щоб забезпечити комфортабельне життя всього людства.

  1. Менеджер космотуризму.

Людина, яка буде організовувати космічні тури у будь-яку точку Всесвіту.

 

 Діти – сьогодні ви молодці.

 Запам'ятайте: ви сонечка для своїх рідних. Ви сенс життя для батьків. Ви – яскраві промінчики. Зберігайте тепло своїх сердець. Вивчайте і насолоджуйтесь світом. Енергію направляйте на навчання, духовний і творчий розвиток.

Д/З щоденники §18, повт. 17. Конспект)

 А зараз будь-ласка капітани здайте мені ваші зіркові калейдоскопи. Я задоволений вашою роботою.

 До зустрічі.

 

 

 

 

docx
Додано
7 травня 2019
Переглядів
762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку