Урок "Сонце та його значення для життя на Землі"

Про матеріал
Мета. Формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин, людини. Розвивати мислення, мовлення учнів. Виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Тема. Сонце та його значення для життя на Землі.

Мета. Формувати в учнів уявлення про Сонце, про значення сонячного світла і тепла для рослин, тварин, людини. Розвивати мислення, мовлення учнів. Виховувати  пізнавальний інтерес.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Вправа «Погода»

  •          Яка зараз пора року?
  •          Який місяць?
  •          Який день тижня?
  •          Подивіться у вікно, який стан неба?
  •          Сьогодні до нас завітало Сонечко, але що з ним трапилось?
  •          Щоб повернути Сонечку промінчики, ми маємо виконати завдання. А завдання нам приніс наш помічник Сонечко-Семикрапочка.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Бесіда.

  •          Завдання 1 промінчика – гра, яка називається «Яке Сонце?». Я кидатиму вам м’ячика, а ви будете говорити, яке ж Сонце.
  •          Отже ми повернули перший промінчик Сонечку.

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

- Ось на сьогоднішньому уроці ми дізнаємося багато цікавого про Сонце, а ще узнаємо про значення Сонця для життя на Землі.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Казка про Сонце.

- Сонечко-Семикрапочка дарує нам 2 промінчик. Він приніс нам казку.

       Одного веселого сонячного дня раптово все вкрила темрява. Це злий чарівник викрав Сонечко. Він хотів знищити все живе.

  •          А зараз заплющіть очі, уявіть, як було б жити без сонця. (Темно)
  •          Подивіться у вікно. Там світло?
  •          То чи зміг злий чарівник знищити сонце?
  •          А знаєте чому? Бо не зміг його довго тримати в руках. Як ви гадаєте, чому чарівник не втримав сонце?
  •          Воно обпікало чарівника,немов вогонь. Адже наше Сонце – зоря, величезна розпечена куля.
  •          Ось ми і розібралися, чому злий чарівник не зміг знищити сонце, і повернули Сонечку другий промінчик.

2. Хвилинка-цікавинка.

- Третій промінчик, який принесло Сонечко-Семикрапочка, пропонує нам подивитися цікаве відео про Сонце. Під час перегляду ви маєте звернути увагу, для чого та для кого потрібне Сонце.

(Перегляд відео).

 

  •          Тож, для чого потрібне сонце? А для кого?
  •          Що вам найбільше запам’яталося?
  •          Отже, сонце – це велика розжарена куля. Воно потрібне для рослин, тварин та людей, тому що вони не можуть жити без сонячного світла і тепла. Ми повернули третій промінчик нашому Сонечку.

3. Фізкультхвилинка.

- Четвертий промінчик пропонує відпочити.

 

 

  •          Ми повернули Сонечку четвертий промінчик.

4. Робота з підручником.

- П’ятий промінчик пропонує нам попрацювати з підручником. Відкрийте підручники на ст.37. Розгляньте уважно перший малюнок і скажіть, що більше – Сонце чи наша планета Земля?

 

  •          Сонце набагато більше за нашу планету. Якщо ми уявимо, що м’яч – це Сонце, то Земля буде мати розмір гречаної зернинки.
  •          Отже, ви дізналися, що Сонце дуже велике в порівнянні із Землею. І ми повертаємо наступний промінчик Сонечку. А Сонечко-Семикрапочка дуже радіє, що ви всі уважні та активні.

VІ. Узагальнення й систематизація отриманих знань.

  1. Робота в зошитах.
  •          Семикрапочка дає нам наступний промінчик, який хоче, щоб ми попрацювали в зошитах. Завдання має назву «Кому потрібне Сонце?». У завданні 1 ви повинні обвести простим олівцем ті малюнки, хто не може жити без Сонця.

 

  •          Назвіть, кого ви обвели (діти, собачка, ластівка).

 

  •          Отже, Сонце потрібне тваринам і людям, а ще рослинам.
  •          Ми повернули шостий промінчик Сонечку.
  1. Хвилинка міркувань.
  •          Сонечко – Семикрапочка мені підказує, що в нього залишився ще один промінчик, який хоче, щоб ви пояснили вислів «Сонце світить, сонце сяє – вся природа воскресає». Як ви розумієте цей вислів?
  •          Молодці. Ми повернули всі промінчики Сонечку.

VІІ. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон»

  •          Але погляньте на Сонечко, воно все одно чомусь сумне. Давайте ми розкажемо йому, що ж ми дізналися на сьогоднішньому уроці. Для цього ви починатимете свої відповіді словами: «Я знаю про Сонце, що …»
  •          А зараз станеться диво. Але для цього ви повинні міцно-міцно заплющити очі.
  •          Погляньте, наше Сонечко стало усміхненим. Воно разом із Семикрапочкою дуже дякують, що ви були активні, уважні і дуже старанно працювали.

Вправа для дихання

 

М’яч шипований

Пружинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

М’яч гладкий

Пружинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Пружинка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа для очей (схема)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка «Ознаки сонця» (присідання-потягування)

 

 

Мішечки

 

 

Вправа для очей (круги)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мішечки

Вправа для очей (схема)

Пружинка

Так чи ні

 

 

 

 

 

 

 

 

Пружинка

 

 

 

 

 

 

 

 

Пружинка

 

docx
Додано
12 жовтня
Переглядів
90
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку