Урок розширює знання учнів про населений пункт, у якому вони проживають; знайомить з пам'ятками рідного краю; вчить учнів з повагою ставитися до рідної землі; розширює знання учнів про рідне місто, знайомить з поняттям «Батьківщина».
Клас: 1
Вчитель: Оксамитна Т. Г.
Предмет: природознавство
Тип уроку: засвоєння нових знань
Тема: «Що ми називаємо рідним краєм»
Мета: розширити знання учнів про населений пункт, у якому вони проживають; ознайомити з пам’ятками рідного краю; вчити учнів з повагою ставитися до рідної землі; розширювати знання учнів про рідне місто, познайомити з поняттям «Батьківщина»; формувати пізнавальний інтерес про рідний край, рідну країну; розвивати усне мовлення та логічне мислення школярів; виховувати любов до рідної землі, почуття гідності та гордості за свій народ; прищеплювати почуття гордості за свій край.
Корекційна мета: розвивати мовленнєві здібності учнів; збагачувати словниковий запас; розширювати знання про навколишній світ.
Обладнання: підручники, ілюстрації, відео файли, презентація до уроку, зошити з природознавства.
Хід уроку:
. Організаційний момент:
1.Організація класу:
Любе сонце ясно світить, Посилає всім привіти, Ніжно гріє і ласкає, До роботи закликає
2.Привітання:
Вправа «Давайте вітатися» (5 хв)
Мета: привітатися, активізувати внутрішньогрупові взає-модії, зарядити клас позитивними емоціями.
Рефлексія: Як змінився ваш настрій?
. Повідомлення теми і мети уроку:
- Як називається наша країна?
- Де ми з вами живемо, у місті чи в селі?
- Як називається місто, у якому ви живете?
- Що ми називаємо рідним краєм?
- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як називається ваш рідний край.
II. Фенологічні спостереження:
- Діти, у нас біля класу я зустріла Хмаринку, Пуховинку та Їжачка Хитрячка. Їм дуже хотілося дізнатися, чи вмієте ви за природою спостерігати? Тож давайте їм розкажемо!
• Яка зараз пора року ?
• Який місяць?
• Чи гріє сонечко ?
• Який стан неба?
• Який вітер?
• Які опади ви спостерігали?
• Які стоять дерева, кущі?
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу:
- Так, рідний край – це і та країна, де ми народилися, і наше рідне селище, і вулиця, на якій ми живимо, і річка, ліс та поле в нашому селищі, це і бабусина казка, і мамина колискова пісня. Немає такої людини, яка б не любила свій рідний край, не прагнула б прославити його своїм талантом, корисними справами, залишити добру пам’ять про себе. (Розповідь супроводжується розгляданням фотографій.)
3.Перегляд відео:
- А зараз подивіться невеличке відео про наше місто.
- Так як називається наше село?
- На якій вулиці ви живете?
4. Робота за підручником (с. 92-93)
— Роздивіться і порівняйте фото на с. 92.
— Скажіть, де ви живете? Як називається ваше місто чи село?
— Розкажіть, чи багато вулиць у вашому місті чи селі?
— Яка вулиця головна?
— Назвіть свою адресу (вулицю).
— Що можна побачити на вулицях у місті, а що — у селі?
— Чим місто відрізняється від села?
— Що спільного на вулицях міста і села?
— Що ми називаємо рідним краєм?
— Рідний край — це та частина України, де ми народилися і живемо.
5.Фізкультхвилинка:
УКРАЇНА, ( діти розводять руки по сторонах )
РІДНИЙ КРАЙ, ( піднімають руки догори )
ПОЛЕ, РІЧКА, ( повороти тулуба з розведеними по сторонах руками )
СИНІЙ ГАЙ. ( присідають )
ЛЮБО СТЕЖКОЮ ІТИ ( ходьба )
ТУТ ЖИВЕМО Я І ТИ ! ( за руки )
— Роздивіться фото на с. 92 і розкажіть, які міста України на них зображено.
— У яких з них вам довелося побувати?
— Щоб любити рідний край, потрібно його добре знати.
V. Узагальнення й систематизація знань:
1. Відгадування загадки.
Ниви, ріки, небо та ліси –
це твої багатства нескінченні.
Гори й спів трембіти голосний,
все це зветься просто -…….(Україна)
2. Гра-вправа «Закінчіть речення». (Використати предметні зображення відповідей, що розташовані на дошці праворуч.)
Наша країна називається….
Наше місто має назву…
Я живу на вулиці…
3.Робота в зошиті з друкованою основою.
4. Гра «Чарівний клубочок».
Під час гри діти закріплюють знання про свій рідний край. Передаючи одне одному «чарівний» клубочок, діти називають своє рідне місто та вулицю на якій живуть.
VI. Підсумок уроку:
1. Бесіда:
- Про що ми говорили на сьогоднішньому уроці?
- Що нового і цікавого дізнались?
- Яку історичну пам’ятку ви хотіли б побачити? Чому?
2. Рефлексія
Знав
Дізнався
Був здивований