Дата проведення:
Клас: 10
Тема: Спадкові хвороби, їх причини та наслідки.
Мета:
Освітня: довести до учнів відомості про спадкові захворювання людини ,їх причини та наслідки.
Розвиваюча: розвивати критичне мислення, мисленнєву діяльність, навички інформаційно-комунікативних технологій.
Виховна: Формування емоційно-ціннісного ставлення до здоров»я власного організму та інших людей; cтимулювання інтересу до вивчення предмету біології та опанування знаннями з основ медицини . Формувати науковий світогляд.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Форма уроку: урок – ток-шоу «Стосується кожного»
Матеріали та обладнання:роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.
Хід уроку
Вчитель: - Доброго дня учні ! Хочу вам запропонувати на сьогоднішньому уроці побувати у віртуальному телецентрі «Широкогребельський ЗНВК» .
( слайд 2 « Прогноз погоди)
Час вирушати до студії, і як завжди перед кожним ефіром передачі учасники ретельне готуються та перевіряють якість своїх знань . Саме й ми дотримаємось цього принципу .
Метод «Якщо.., то..» (індивідуально)
Дяку., пригадали
Ну що ж розпочнем?
Слайд 3 «Стосується кожного»
-А чому кажуть , що здоров’я це головний скарб кожного із нас?
Як хвороби можуть передаватися?
Тому тема нашого ефіру «Спадкові захворювання»
Слайд 4 «Тема»
ВЧИТЕЛЬ: І так, розпочнемо прямий ефір . Для обговорення та висвітлення важливих проблем сьогодення, у студію науково- пізнавальної передачі завітали гості:
-Лікар–генетик м. Вінниці- Щетінін Данило ,
-провідний науковий співробітник інституту генетики м. Києва – Кравець Віктор
- завідувач кафедри генетику медичного університету Козловський Микола
-Завідувач лабораторії генетичної експертизи – Шкрабій Аліна
-лікар сімейної медицини м. Козятина- Чорна Марина
-завідувач кафедри мутагенезу –Пугач Олексій
- Старший лаборант генетично-медичної консультації – Дмитренко Варвара.
(Учні по черзі встають і представляються .)
-Вітаю Вас і сподіваюсь , що плідна спільна робота принесе користь всім нам .
Залежно від внеску спадковості та чинників середовища усі хвороби поділяють на :
Слайд 5 (Схема)
А) спадкові
Б) Хвороби із спадковою схильністю
В)Вроджені вади розвитку
Метод «Складання таблиці» (робота в групах) ст. 214
Захворювання |
Причина виникнення |
Приклад захворювання |
Спадкові |
|
|
Із спадковою схильністю |
|
|
Вроджені вади розвитку |
|
|
В свою чергу спадкові захворювання поділяються на : генні та хромосомні слайд 6
За допомогою підручника:
1 група виділіть генні захворювання (альбінізм, дальтонізм, полідактилія, іхтіоз)
2 група хромосомні (синдром Дауна, синдром Патау, синдром Едвартса)
А тепер рубрика « Звернення читачів» (слайд 7)
1.У мене нормальний зір, але моя мама має захворювання дальтонізм, мій чоловік. Яка ймовірність народження дитини хворої на дальтонізм. ( дальтонізм – рецесивна ознака)
2.Я здоровий, але мій тато має короткозорість, моя дружина також здорова, але і її тато хворий на короткозорість. Скажіть будь ласка , яка ймовірність народження у мене хворої дитини. (короткозорість – рецесивна ознака0.
3. Я здоровий, але моя дружина має таке захворювання як альбінізм. Яка ймовірність того що моя дитина буде хворою.( альбінізм рецесивна ознака)
5. Узагальнення набутих знань
Наш ефір підходить до завершення, тому давайте підсумуємо нашу тему.
Прийом «Фішбоун»
Причини та види спадкових захворювань
«Безпрограшна лотерея» (слайд 8) (учні дістають із коробки номери індивідуальних завдань)
1.Проект «Генетичний моніторинг в людських спільнотах»
2. Проект «Генотерапія та її перспективи»
3. Проект «Скринінг – програма для новонароджених»
4. Пам’ятка «Заходи профілактики спадкових хвороб людини»