Урок "Спадкові захворювання людини"

Про матеріал
Клас: 10 Тема: Спадкові хвороби, їх причини та наслідки. Мета: Освітня: довести до учнів відомості про спадкові захворювання людини ,їх причини та наслідки. Розвиваюча: розвивати критичне мислення, мисленнєву діяльність, навички інформаційно-комунікативних технологій. Виховна: Формування емоційно-ціннісного ставлення до здоров»я власного організму та інших людей; cтимулювання інтересу до вивчення предмету біології та опанування знаннями з основ медицини . Формувати науковий світогляд. Тип уроку: засвоєння нових знань Форма уроку: урок – ток-шоу «Стосується кожного»
Перегляд файлу

Дата проведення:

Клас: 10

Тема: Спадкові хвороби, їх причини та наслідки.

Мета:

Освітня: довести до учнів відомості про спадкові захворювання людини ,їх причини та наслідки.

Розвиваюча: розвивати критичне мислення, мисленнєву діяльність, навички інформаційно-комунікативних технологій.

Виховна: Формування емоційно-ціннісного ставлення до здоров»я власного організму та інших людей;  cтимулювання  інтересу  до вивчення  предмету  біології  та опанування  знаннями  з  основ    медицини .  Формувати  науковий  світогляд.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань

Форма уроку: урок – ток-шоу «Стосується кожного»

 

Матеріали та обладнання:роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.

 

Хід уроку

  1. Організаційна частина (слайд 1)

Вчитель: - Доброго  дня  учні ! Хочу  вам  запропонувати на  сьогоднішньому    уроці   побувати  у  віртуальному   телецентрі «Широкогребельський ЗНВК» .

 

  • Перебуваючи   в  телецентрі  кожен   спробує   себе  в  ролі  учасника   ток – шоу та  допоможе  телеглядачам  усвідомити  наскільки  є  важливим  здоров»я   для   щасливого  життя   людини .

 

  • Отож  , не  гаятимемо  часу  - вирушаємо  у  цікаві  мандри, в  телестудію 

( слайд 2 « Прогноз  погоди)

  • ВЧИТЕЛЬ: Прогноз погоди на найближчі 45 хвилин: «в Широкогребельській школі очікується спокійна, сонячна погода, грозових хмар в кабінеті біології та зливових дощів на обличчях десятикласників не передбачається...»

 

  1. Актуалізація опорних знань

Час вирушати  до  студії, і  як  завжди  перед  кожним  ефіром  передачі  учасники  ретельне  готуються   та   перевіряють    якість  своїх знань .  Саме  й  ми   дотримаємось   цього  принципу    .

Метод «Якщо.., то..» (індивідуально)

  1. Якщо мутації  проявляються у гомо- і гетерозиготного організму та з'являються вже в першому поколінні, то вони називаються  - домінантними
  2. Якщо мутації  не проявляються у гетерозигот і з’являються тільки в другому і наступних поколіннях, то вони називаються рецесивними.
  3. Якщо мутації спричиняють загибель організмів ще до моменту народження або до настання здатності до розмноження, то вони мають назву летальні.
  4. Якщо мутації  знижують життєздатність особин і частково або повністю зупиняють розвиток,  то вони називаються сублетальними.
  5. Якщо  мутації  пов’язані зі зміною кількості наборів хромосом, то вони мають назву геномні.
  6. Якщо мутації  виникають у результаті перебудови хромосом, то вони носять назву хромосомні.
  7. Якщо мутації  спричинені порушенням послідовності нуклеотидів у молекулах нуклеїнових кислот, то вони мають назву геномні.

Дяку., пригадали

Ну що ж розпочнем?

Слайд 3 «Стосується кожного»

  1. Мотивація навчальної діяльності

  чому  кажуть  ,  що  здоров’я   це  головний  скарб  кожного  із  нас?

Як хвороби можуть передаватися?

Тому тема нашого ефіру «Спадкові захворювання»

Слайд 4 «Тема»

  1. Вивчення нового матеріалу

ВЧИТЕЛЬ: І так, розпочнемо  прямий ефір . Для  обговорення  та  висвітлення  важливих  проблем  сьогодення,  у  студію науково-  пізнавальної  передачі   завітали гості:

-Лікар–генетик м. Вінниці-  Щетінін Данило ,

-провідний  науковий співробітник  інституту  генетики м. Києва – Кравець Віктор

- завідувач кафедри генетику медичного університету Козловський Микола

-Завідувач лабораторії генетичної експертизи  – Шкрабій Аліна

-лікар  сімейної  медицини м. Козятина- Чорна Марина

-завідувач  кафедри  мутагенезу –Пугач Олексій

- Старший лаборант генетично-медичної консультації  – Дмитренко Варвара.

 

                                 (Учні  по  черзі  встають  і   представляються .)

 

-Вітаю  Вас  і сподіваюсь  ,  що  плідна  спільна   робота  принесе  користь   всім  нам .

Залежно від внеску спадковості та чинників середовища усі хвороби  поділяють на :

Слайд 5 (Схема)

А) спадкові

Б) Хвороби із спадковою схильністю

В)Вроджені вади розвитку

Метод «Складання таблиці» (робота в групах) ст. 214

Захворювання

Причина виникнення

Приклад захворювання

Спадкові

 

 

Із спадковою схильністю

 

 

Вроджені вади розвитку

 

 

 

В свою чергу  спадкові захворювання поділяються на : генні та хромосомні слайд 6

За допомогою підручника:

1 група виділіть генні захворювання (альбінізм, дальтонізм, полідактилія, іхтіоз)

2 група хромосомні (синдром Дауна, синдром Патау, синдром Едвартса)

А тепер рубрика « Звернення читачів» (слайд 7)

1.У мене нормальний зір, але моя мама має захворювання дальтонізм, мій чоловік. Яка ймовірність народження дитини хворої на дальтонізм. ( дальтонізм – рецесивна ознака)

2.Я здоровий, але мій тато має короткозорість, моя дружина також здорова, але і її тато хворий на короткозорість. Скажіть будь ласка , яка ймовірність народження у мене хворої дитини. (короткозорість – рецесивна ознака0.

3. Я здоровий, але моя дружина має таке захворювання як альбінізм. Яка ймовірність того що моя дитина  буде хворою.( альбінізм рецесивна ознака)

5. Узагальнення набутих знань

Наш ефір підходить до завершення, тому давайте підсумуємо нашу тему.

Прийом «Фішбоун»

Причини та види спадкових захворювань

  1. Домашнє завдання

«Безпрограшна лотерея» (слайд 8) (учні дістають із коробки номери індивідуальних завдань)

1.Проект «Генетичний моніторинг в людських спільнотах»

2. Проект «Генотерапія та її перспективи»

3. Проект «Скринінг – програма для новонароджених»

4. Пам’ятка «Заходи профілактики спадкових хвороб людини»

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
12 березня 2019
Переглядів
1446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку