Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок "Умови успішного навчання. Розвиток здібностей"

Про матеріал

ознайомлення учнів з умовами успішного навчання; створення і підтримання мотивації до навчання; розвиток пам'яті, уваги; працювати над собою та розвитком особистих здібностей; виховання допитливості, ініціативності, формування ключових предметних компетентностей.

Перегляд файлу

Тема. Умови успішного навчання. Розвиток здібностей.

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з умовами успішного навчання; створювати  і підтримувати мотивацію до навчання;

розвивальна: розвивати пам'ять, увагу; працювати над собою та розвитком особистих здібностей;

виховна: виховувати допитливість, ініціативність, формувати ключові предметні компетентності.

Тип уроку: комбінований

Основні терміни й поняття: пам’ять, увага, здібності

Наочність: підручник Основи здоров'я 5 клас Т.Є. Бойченко, робочі зошити, картки, малюнки до теми, фото успішних людей рідного краю («Нам є ким пишатися»)

Девіз уроку:

Збиратися разом – це початок,

Триматися разом – це процес,

Працювати разом – це успіх.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

Привітання, створення позитивного настрою

  1. Вправа «Привітання»

Мета: формування позитивного настрою на спільну роботу; створення невимушеної, доброзичливої атмосфери в групі.

Учитель. Доброго дня! Я рада бачити кожного з вас і сподіваюся на творчу  та плідну роботу. Для початку давайте привітаємося і всі станемо в коло. Вітатися будемо наступним чином.

  1.   Аутотренінг (діти промовляють про себе):

Я – особистість, маю свій талант, реалізую його, завдяки чому в майбутньому стану…

Уголос діти називають професію (мрію), яку хотіли б обрати в майбутньому.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  1.  Гра «Лови помилку»

 Зараз пропоную вам пограти в гру «Лови помилку». Якщо ви погоджуєтесь з моїм твердженням, то плескаєте в долоні, інакше – вимовляєте «помилка».

  •    Братися за серйозні справи рекомендується після 17 години. (ні)
  •    Планування часу допомагає успішно вчитися, встигати займатися улюбленою справою (так).
  •    Головним помічником у виконані домашнього завдання є організованість у навчанні(так).
  •    Стіл повинен бути далі від вікна, щоб світло не падало на робочу поверхню (ні).
  •    Поверхня робочого столу не має бути на рівні сонячного сплетіння (ні).
  •    Виконуючи домашні завдання, не забувайте перепочивати (так).
  •    Виконувати домашні завдання заважають підручники та зошити (ні).

Молодці, всі учні підготувалися до уроку і тому правильно виконали завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1. Притча про можливості і здібності

 Один чоловік якось приїхав у село. І раптом побачив у курнику орлятко. Він, наче півень або курка, ходив перевальцем і клював зерна. Іноді його, ніби курча, довбали дзьобом півні, що були старші за нього, нічого не побоюючись. Чоловік вирішив провести експеримент. Взяв орлятко на руки, сказав:

- Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!

Але орлятко зістрибнув з його рук і пошкандибав назад в курник, клювати зерна. На наступний день чоловік знову взяв орлятко, відніс його на горище, і знову промовив:

- Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!

А потім зіштовхнув орлятко вниз. Той пролетів кілька метрів, але, опинившись у дворі, знову почалапав в курник. На третій день чоловік взяв орлятко з собою в гори. Піднявся на найвищу вершину і сказав:

 - Ти ж орел! Твоє місце в небі, ти повинен літати!

На цей раз він постарався підкинути орляти вище. Той злякався, адже внизу була прірва. Довелося молодому орлу розправити крила і полетіти. Він піднімався все вище і вище. Далеко внизу залишився і чоловік, і гора, і село, і курник, і жили там півні з курми. Всього на секунду пошкодував орел, що він все-таки навчився літати, і знову йому захотілося назад, в затишний курник. Але тут його пронизала думка, що його місце - дійсно в небі. І тоді він зрозумів, що завжди буде згадувати і свій курник, і село, і цього чоловіка. Та  до них не повернеться вже ніколи .

Обговорення притчи.

  • Що ви зрозуміли з цієї притчи?
  • Що вона означає?
  • Як стати успішним? Чи є у вас талант до чого-небудь?
  1. Вправа «Асоціаційний кущ»
  • Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «успіх»

 

 Удача             Радість         

 

Задоволення                 Успіх           Досягнення

 

Здібності        Труднощі

      Отже, ми сьогодні ознайомимося з такими термінами як здібності, пам'ять, увага.

Тема нашого уроку «Умови успішного навчання. Розвиток здібностей»

ІV. Сприйняття та засвоєння учнями навчального матеріалу; формування вмінь та навичок.

1.Повідомлення учителя

- Для кожного учня навчання - найголовніша справа. Щоб бути освіченою людиною, почуватися впевнено у житті, оволодіти професією, потрібно вчитися. Ви, мабуть, помічаєте, що одним учням навчатися легко, вони швидко засвоюють і запам’ятовують новий матеріал, іншим, навпаки - важко. Вони більше часу витрачають на засвоєння матеріалу. Успішність навчання залежить від багатьох факторів: наполегливості, працьовитості, бажання вчитися, організованості тощо. Щоб добре вчитися, потрібно планувати свій час, дотримуватися режиму дня, тренувати пам’ять, увагу, зосередженість. Тільки працювати над собою необхідно щодня. Якщо ж лінуватимешся, будеш неуважним на уроках, не виконуватимеш усіх завдань, не завантажуватимеш роботою свою пам’ять, не розвиватимеш уваги, то погано вчитимешся, не досягнеш успіхів у житті.

2.Повідомлення учнів  (заздалегідь підготовлені )

Нам є ким пишатися (фото відомих людей рідного краю вивішені на дошці)

Учень.  Ірина Деха - майстер спорту міжнародного класу з важкої атлетики, чемпіонка світу серед юніорів, яка  на Олімпійських іграх 2016 посіла 5 місце, прославила Барвінківщину на весь світ. ЇЇ перемоги та досягнення надихають молодь, додають впевненості в собі.

Учень. Марія Дмитрівна Раєвська-Іванова (с.Гаврилівка)  - видатна художниця і педагог, авторка кількох надзвичайно майстерно виконаних оригінальних робіт, серед яких – «Портрет дівчини», «Смерть селянина на Україні», «Святий Лука»; посібників для навчання дітей малюванню: «Азбука рисования для семьи и школы», «Прописи элементов орнамента для технических школ».

Учень. Неля Шовкопляс. Закінчила Харківський національний економічний університет за спеціальністю «маркетолог-економіст».

Працювала тривалий час торговельним представником в одній із косметичних компаній, але завжди тяжіла до творчої роботи. Мріяла стати ведучою Сніданку з 1+1, часто уявляла себе в цій ролі. Навіть загадала таке бажання, написавши його на аркуші. Але не могла подумати, що дуже скоро їй випаде такий шанс – стати частиною цього проекту. «Я активна, люблю спонтанні рішення. Упродовж трьох років намагалася себе змінити, але зараз мене знову підхопила стрімка течія життя – і я щаслива, бо мрія здійснилася!».

Учитель. У нас також є учні які досягли успіхів у навчанні маючи перемоги в олімпіадах, спортивних змаганнях, МАН, творчих конкурсах. Це такі як: (прізвища переможців інтелектуальних, спортивних, творчих конкурсів)

  • Завдяки чому їм вдалося досягти значних успіхів?
  • Так що ж таке успіх? (відповіді учнів)

У́спіх (англ. success; нім. Erfolg n; рос. успех), також до́спіх — позитивний наслідок роботи та справи, змагання, життя тощо; значні досягнення, удача, талан. позитивний результат діяльності, факт вищого досягнення поставленої мети.

3.Експеримент «Хто я: мислитель чи митець?»

Учитель. Давайте проведемо експеримент «Хто я: мислитель чи митець?»

  • Розташуйте руки перед собою, переплетіть пальці, утворюючи «замок». Подивіться, який палець зверху – правий чи лівий. Якщо правий – провідна ліва півкуля.
  • Схрестіть руки на грудях.
  • Поплескайте в долоні. Яка рука зверху?
  • Отже, той у кого права рука знаходиться (домінує) над лівою – мислитель, а якщо ліва над правою  – то ви митець. Тобто треба розвивати творчі здібності, щоб досягти успіху.
  •    А зараз ми з вами відпочинемо.

4.Вправа «Погода в Занзібарі».

Стати в коло, повернутися направо і йти, повторюючи рухи за тренером: «У Занзібарі гріє сонечко ( гладити по плечах того, хто йде попереду), дме легкий вітерець (провести пальцями по спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями), здійнявся вітер (терти спину), почалася злива (енергійно стукати пальцями по спині), град (кулаками). Але що це? Буря вщухає (усе в зворотному порядку). Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на дрібненький вітерець. У Занзібарі знову сонечко». Можна продовжити гру, розвернувши учасників на 180° і запропонувати тим, хто стояв позаду: «А в Україні холодно. Коли виходиш на вулицю, мороз хапає за щоки (щипати за щоки), за вуха (масажувати вуха), пробирається під куртку (щипати спину), мерзнуть ноги (тупотіти ногами). Та коли заходиш у дім, стає тепліше, пощипують вуха, щоки (терти вуха, щоки). Поступово зігріваєшся, розслаблюєшся (гладити по плечах, спині)».

5. Вправа "Різні поняття"

Мета: встановити значення понять "здібності", "обдарованість", "талант", "геніальність", продемонструвати відмінності у сприйнятті людьми того самого поняття

Умова: учасники об’єднуються у групи за кольором. Колір відповідає одному з понять: "здібність", "обдарованість", "талант", "геніальність". Кожна група записує (згідно поняття на картці, яке дається із тлумаченням) 5 характеристик людини, яку можна назвати здібною, обдарованою, талановитою, геніальною особистістю, презентує записи.

- Які риси схожі, а які відмінні в здібної, обдарованої, талановитої, геніальної особистості?

- Чи можна одночасно бути здібним, творчим і обдарованим?

      Після цього кожна група отримує конверт, у якому міститься 4 картки з написами "здібності", "обдарованість", "талант", "геніальність". Завдання учнів- розкласти картки з написами у порядку зростання.

Учитель.  Кожен із вас, діти, може мати здібності.

  • У чому проявляється здібність людини та як їх можна розвивати? (здібності музичні, спортивні здібності, наукові здібності, художні здібності)

Існують здібності, які вчені називають інтелектуальними.

— Що таке інтелект?

Прочитайте визначення інтелект сторінка 47

Інтелект - здатність розумно діяти, раціонально мислити та успішно долати життєві ситуації. Цікаво знати, що... у психології інтелект позначається буквами IQ. Високий показник IQ - понад 140 балів. В усьому світі таких людей нараховують близько 100 тисяч. Жінки зазвичай краще розв'язують мовні завдання, а просторові їм видаються складнішими. Чоловіки успішно розв'язують просторові та числові завдання.

Рівень інтелектуального розвитку людини підвищується під час читання класичної, сучасної художньої та науково-популярної літератури, розв'язування логічних задач, виконання розвивальних вправ.

6. Робота в групах за підручником

Нагадати учням про правила в групі та ролі, які вони повинні розподілити між собою і виконувати під час групової роботи (Спікер, головуючий (керівник групи), секретар, посередник, доповідач) та, виконавши  роботу, доповідач кожної групи презентує результат.

Пропоную об’єднатися в 3 групи за допомогою кольорів світлофора (зелений, жовтий, червоний). І опрацювати матеріал про сприйняття інформації

1 група – сприйняття інформації візуально (підручник ст.49-50)

2 група – сприйняття інформації аудіально (підручник ст.49-50)

3 група - сприйняття інформації тактильно (підручник ст.49-50)

 

7. Вправа «Впіймай слово» (вправа на розвиток пам’яті і уваги )

А в кого ж краще розвинена слухова чи зорова пам'ять?

На дошці вивішуються малюнки (м’яч, яблуко, стіл, олівець, автомобіль, школа, комп’ютер тощо). Учні протягом 1 хвилини розглядають малюнки, потім вчитель закриває їх і пропонує пригадати якнайбільше предметів.

8. Робота в четвірках (за сторінкою 52 підручника )

  1. По черзі один з вас називає конкретні предмети, а другий розповідає, що він уявляє («книга», «море», «день»…).
  2. За відповідями спробуйте визначити, який тип сприйняття у вас переважає.
  3. Обговоріть, який тип сприйняття в людей, які часто вживають слова:
  • біль, приємно, мокро, відчувати, гладкий…
  • яскраво, ясно, синій, прозорий, бачити…
  • чути, глухий, шум, розмова, тихо, звуки…

9. Гра «Вільний мікрофон»

- Чи легко вам учитися?

Учитель. А ви знаєте, що випадкових перемог не буває. Успіх приходить до тих, хто багато працює, рухається вперед. Народна мудрість говорить: «Хочеш бути щасливим – не будь лінивим»

- Як зробити ваше навчання успішним?

- Пригадай умови, які допомагають досягати успіхів у навчання, спорті та інших видах вашої діяльності.

  • Що потрібно для розвитку здібностей? (Бажання, знання власних особливостей, наполеглива праця.)

— Хто допоможе вам визначити свої здібності? (Учителі, батьки, самооцінка, консультації психолога.)

V. Узагальнення та систематизація знань

 Вправа «Кошик для сміття»

Учні мають подумати, чого хотіли б позбутися задля досягнення власного успіху в навчанні. На аркушах паперу на писати продовження фрази: «Я викидаю в кошик для сміття... (свою лінь, безвідповідальність тощо)». Учень за бажанням викинувши в кошик записи, промовляє їх у голос.

VІ. Підбиття підсумків уроку

  1. Вправа «Мудрість з Дерева пізнання»

На дошці плакат з зображенням дерева, на гілках якого листочки  з мудрими висловами. Учень підходить до дошки і промовляє вголос певний вислів та як він його розуміє.

  •    Не помиляється той, хто нічого не робить.
  •    Без муки немає науки.
  •    Вік живи – вік учись.
  •    Мудрий ніхто не вродився, а навчився.
  •    Не кажи «не вмію», а кажи «навчуся».
  •    Пташка красна пір’ям, а людина – знаннями.
  •    Вчення і труд поруч ідуть.
  1. Вправа «Мікрофон»
  •    По черзі продовжіть речення: «Я вчуся для …»
  1. Коментоване оцінювання роботи класу, окремих учнів на уроці

 

VІI. Домашнє завдання

Для всього класу прочитати  §7 сторінка 47 - 52

Різнорівневе:

12 балів. Творчий рівень: використовуючи Інтернет-ресурси підготувати вправи для покращення пам’яті та уваги

9 балів. Конструктивний рівень:  використовуючи підручник та знання отримані на уроці скласти сходинки до Успіху

6 балів. Репродуктивний рівень:  повторити поняття «пам'ять, увага, успіх» та їх покращення

 

Вправа «Відпрацювання навичок успішного навчання у класі»

Мета: відпрацювання навичок успішного навчання

 

Хід роботи

      Наповнення «Скрині успіху».

  1. Обрати мрію, пов’язану з майбутнім, та записати на окремому аркуші.
  2. Обміркуйте можливості щодо ваших цілей і вкажіть, що допоможе та що заважатиме стати успішним. 

Заповнити таблицю.

Успіх (моя мрія)

Складові успіху

Що заважає досягти успіху

Відмітка про виконання

Талант

Лінь

 

Знання

Неуважність

 

Зосередженість

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Намагайтеся щоденно працювати над якостями, які допомагають стати успішним.
  2. Поставте відмітку про її виконання, якщо заплановане виконано, поставте «+», якщо є над чим попрацювати, зробіть позначку «-».
  3. Зробіть висновок.
doc
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
3750
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку