Урок "Сполучені посудини. Манометри"

Про матеріал
Урок фізики в 7 класі "Сполучені посудини. Манометри". Формування компетентностей
Перегляд файлу

Філія СОЗ «Костогризівська гімназія»


Тема:  Сполучені посудини. Манометри

Мета: з’ясувати закономірність  встановлення рівня рідини у сполучених посудинах, пояснити принцип дії водопроводу, шлюзів, гідравлічного пресу,  розвивати інтерес учнів до вивчення фізики, показати практичну значущість набутих знань, акцентувати увагу на тому , що фізичні знання необхідні для розвитку техніки, розвивати дослідницькі навички; розвивати критичне та аналітичне мислення, вміння формулювати власну думку та висловлювати її; опрацювати та узагальнювати інформацію, отриману із різних джерел; формувати вміння висловлювати  судження про роль внеску вчених у розвиток і становлення техніки, вміння переводити візуальну інформацію у вербальну та навпаки; формувати світогляд на основі усвідомлення законів і принципів фізики.

Компетентності:

  • Навчальні : мотиваційна, світоглядна, змістово-процесульна.
  • Предметні: спілкування державною мовою, математична грамотність, компетентність в природничих науках та техноголіях, інформаційно-цифрова, соціальна та громадянська, екологічна грамотність.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Обладнання: проектор, ноутбуки, комп’ютерна презентація (КП), прилад «Сполучені посудини», 2 скляні трубки, з’єднані між собою гумовим шлангом, штативи, склянки з водою та олією, рідинний та металевий манометри, рисунки з «невичерпною» чашею та посудинами, в яких вода перетворюється на вино, аркуші з таблицями для роботи груп.

Перебіг уроку

  1. Організаційний етап

Доброго ранку, дорогі здобувачі освіти! Я дуже рада вас бачити.

Перш ніж ми розпочнемо урок послухайте одну східну приказка та спробуйте її пояснити.

Привести табун коней до річки зможе й один погонич, а примусити їх звідти напитися не зможе й тисяча.

Східна приказка

  1. Перевірка домашнього завдання

Робота з картками

1. Установіть відповідність між фізичною величиною та її позначенням:

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/08/6-25-e1567073301746.png

2. Установіть відповідність між фізичною величиною та її одиницею вимірювання:

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/08/7-22.png

3. Назвати фізичні величини, яких не вистачає у формулах:

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/08/8-20.png

 

  1. Актуалізація опорних знань

Пропоную зараз нам трошки пригадати, що ж ми з вами вивчали на попередньому уроці. А допоможе нам у цьому кубик Блума. Кидаємо кубик та ставимо питання сусіду по парті.

  1. Вивчення нового матеріалу

«Відстрочена відгадка»

Щоранку кожен з нас, прокинувшись, ми поспішаємо вмитись. А чи знаєте ви чому з крана біжить вода, коли ми його відкриваємо?

Кожен сніданок ніяк не обходиться без чашечки чаю. А чому з чайника виливається  вода через носик якщо його нахилити?

Після нашого уроку ви зможете дати відповідь на ці питання.

А спробуйте розгадати таку задачку. Яка чашка  наповниться першою?

 

А вы сможете сказать, какая чашка наполнится кофе первой?

Посудини, що мають загальну частину, що з’єднує їх, називають сполученими.

Наллємо в шкільний прилад «сполучені посудини» підфарбовану воду. Ми помічаємо, що у сполучених посудинах будь-якої форми поверхня рідини встановлюється на одному рівні.

Це легко пояснити, користуючись формулою

https://3.bp.blogspot.com/-PDRFxuvHTeo/V8waQcdTgeI/AAAAAAAAAl0/i_lsYLN9XskpAFkjyhHP6R-SuQEQgN4rwCEw/s1600/%25D0%25A0%25D0%25B8%25D1%2581%25D1%2583%25D0%25BD%25D0%25BE%25D0%25BA5.jpg

Нерухома однорідна рідина у сполучених посудинах будь-якої форми встановлюється на одному рівні.

Якщо в сполучені посудини налиті різні рідини, що не змішуються, то рівень рідин у посудинах може бути не однаковим.

СПОЛУЧЕНІ ПОСУДИНИ. МАНОМЕТРИ

Перегляд відеоролику https://www.youtube.com/watch?v=03bEyuTG6KE

 

Демонстрація 1. У прилад «Сполучені посудини» заливаємо зафарбовану воду. Що можна сказати про рівень рідини у посудинах? Чи залежить рівень рідини в сполучених посудинах від їх форми? https://www.youtube.com/watch?v=avnvyKHjNSA

Демонстрація 2. У штативах закріплені дві скляні трубки, що з’єднані гумовим шлангом. Наливаємо в одну трубку воду та спостерігаємо, що вода в обох трубках встановлюється на одному рівні.

https://www.youtube.com/watch?v=2Nt5uRewaEs

Поясніть побачені досліди.

 

Манометр – прилад для вимірювання тиску рідин і газів.

http://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/08/3-36.png

Робота в групах

  1. група дослідники – Перед вами 3 склянки з водою, 2 барвники та паперові серветки.  Вам потрібно зробити новий колір. Використайте нові знання. «Винахідництво»

 

  1. група теоретики – заповніть таблицю

 

 

СПОЛУЧЕНІ ПОСУДИНИ. МАНОМЕТРИ

"Броунівський рух"

Двом учням з класу даємо матеріал для ознайомлення за темою «Де використовують сполучені посудини»

  1. Каховська ГЕС
  2. Водонапірна башта

 

  1. Закріплення нових знань та вмінь

Фронтальне опитування. «Мікрофон»

  1. Назвіть основну властивість сполучених посудин.
  2. Як веде себе однорідна рідина в сполучених посудинах?
  3. Як ведуть себе різнорідні рідини в сполучених посудинах?
  4. Що таке манометр? Які типи манометрів вам відомі?
  5. Як працює рідинний відкритий манометр?
  6. Як працює металевий деформаційний манометр?
  7. Де та для чого застосовують сполучені посудини?

 

Задача

Знайти різницю рівнів води й гасу, якщо відкрити кран. Густина гасу — 800 , висота до відкриття крану — 20 см.

 

Дано:

h = 20 см ;

ρв = 1000 ;

ρк 800 =

Розв’язання

;

;

;

.

Відповідь: різниця рівнів — 4 см.

 

 

  1. Підбиття підсумків уроку
  1. Виконання тестових завданнь  за посиланням https://naurok.com.ua/test/spolucheni-posudini-70275.html
  2. «Веббінг»

СПОЛУЧЕНІ ПОСУДИНИ

                  3.«Хокей»

У грі беруть участь дві команди по 6 чоловік, де є 3 нападаючих, 2 захисники та воротар. Учитель (польовий арбітр) го­тує "шайби" — кружальця різного для кожної з команд із записа­ними на них запитаннями різного рівня складності. Першими в гру включаються нападаючі, у разі невдачі на допомогу приходять за­хисники.

  1. Домашнє завдання

Опрацювати §26,  розв’язати №4 впр. 26

Творчі завдання

  • створити листівку про винахід Герона «Храмові ворота», використовуючи комп’ютерні технології;
  • провести домашній експеримент №1 с. 174. Записати відео

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
11 травня 2020
Переглядів
789
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку