Тема . Спосіб округлення одного з доданків. Вирази виду 36+9
Мета. Ознайомити зі способом округлення одного з доданків. Вчити використовувати його під час розв’язання прикладів виду 36+9. закріплювати вміння складати і розв’язувати задачі; розвивати увагу, логічне мислення; виховувати інтерес до вивчення математики.
Очікувані результати. Розуміє сутність прийомів усного додавання й віднімання чисел способом округлення; розуміє залежність результатів дій додавання і віднімання від зміни одного з компонентів; обчислює вирази, застосовуючи спосіб округлення числа; знаходить значення виразу зручним способом.
Обладнання. Цеглинки лего, таблиці, бланки для оцінювання, картки з завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Психологічний настрій класу
Учитель: Очі дивляться, Діти: та все бачать,
Вуха слухають, та все чують,
Голова думає
Яким буде наш урок? Цікавим
Які у мене діти? Найкращі
ІІІ. Актуалізація опорних знань. Усний рахунок.
7 + 6 = 13 - Активними 7 + 7 = 14 - Старанними
12 – 9 = 2 – Уважними 14 - 9 = 5 - Організованими
11 – 3 = 8 – Розумними 9 + 8 = 17 - Кмітливими
Отже, давайте ще раз разом згадаємо, які ми будемо на уроці. Розташуйте відповіді у порядку зростання. На що схожа башточка? (На веселку. Якого кольору не вистачає?)
Відповіді (2, 4, 1, 3, 5, 6, 3). Взаємооцінювання.
IV. Новий матеріал
24+8= 20+12=32 36+7=30+13=43
24+8=(24+6)+2=32 36+7=(36+4)+3=43
36+9=(36+10)-1=45 округлюємо 2 доданок
39+7=(40+7) –1=46 округлюємо 1 доданок
На картках – 2 група
38+9= 38+10-1=47 (грн)
27+8= 27+3+5=35 (грн)
Про тварин- 40 грн
Казки - ?, на 10 грн дешевше
Відповідь: 70 грн заплатили за книжки.
V. Рефлексія.
- Що нове вивчали на уроці? Як можна округлити числа? Для чого?
Робота з бланками для оцінювання