Урок . Технології. 6клас
1 листопада. Тема: Способи обробки та з’єднання деталей.
Мета: ознайомити учнів із способами обробки та з`єднання деталей; навчати з'єднувати деталі цвяхами; розвивати мислення, уяву, пам`ять; виправляти вимову; виховувати старанність, уважність, наполегливість.
Обладнання та матеріали: молоток, викрутка, цвяхи, кліщі, заготівлі деревини.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
I. Орг. момент. (Привітання. Який зараз урок? Хто черговий? Рапорт чергового)
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учні
Мозговий штурм.
-Яку тему вивчали на минулому уроці?
-Які є деталі?
-Назвіть типові деталі.
-Назвіть спеціальні деталі
-Які є способи отримання деталей?
III. Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Визнач на дотик» Учасники гри уявляють себе в ролі «водолазів» ( з закритими очима). Виграє той, хто без помилок і швидше відгадає, що знаходиться у коробці, хто знайде потрібні предмети.
IV. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми і мети уроку.
- Як ви думаєте, що будемо вивчати, робити сьогодні на уроці?
Вчитель. Залежно від призначення цвяхи розрізняються діаметром, довжиною, формою (капелюшки, шапочки, голова, головка). Демонструю різні види цвяхів.
Презентація:
Намалюйте у зошит слай №3.
Запамятайте і запишіть: Ключові слова: молоток, кліщі, цвяхи, з`єднання, склеюванням, з'єднання цвяхами, будова цвяха, насаджування бойка молотка.
Фізкультхвилинка. Гімнастика для очей: напишіть у повітрі очима своє ім.`я.
V. Практична робота. З'єднання деталей цвяхами.
При з'єднанні деталей цвяхами необхідно дотримуватися основних правил:
"Тонку деталь прибивають до товстої;
"Товщина цвяха не повинна перевищувати 1/4 товщини деталі;
"Довжина повинна відповідати 2-3 товщини деталі;
"Відстань від кромки 4 діаметра;
"Відстань від торця 15 діаметрів.
Вчитель. Демонстрація прийомів забивання цвяха і його витягування, якщо цвях зігнувся або увійшов до заготівки криво.
Інструктаж з техніки безпеки.
Вчитель. При роботі з молотком необхідно дотримуватися правил безпеки:
"Працювати тільки справним молотком;
"Не стояти за спиною товариша, який працює молотком;
"Ударяти по капелюшку цвяха суворо вертикально;
"Не залишати молоток на краю верстата чи стола.
Пояснення і відпрацювання з'єднання деталей цвяхами.
Вчитель демонструє приклад з'єднання деталей.
Виконання практичної роботи у парах: На непридатному матеріалі виконати з'єднання деталей цвяхами.
1.Гра «Хто швидше»: Хто швидше заб’є цвях. (Учні виконують завдання і говорять. -Що ти зробив(-ла)? Учитель виправляє помилки.)
2.Гра-змагання: «Хто найвправніший»: Учні по черзі по разу стукають по своєму цвяху. Хто перший забив, той найвправніший, хто другий, має 2 місце у змаганні. Хто зігнув цвях чи тріснула деревина-той вибуває з гри. (Учні виконують завдання. -Що ти зробиш?)
3.Демонстрація та "Тренування у витягуванні цвяхів за допомогою кліщів». «Насаджування бойка молотка».
Під час огляду робочих місць: здійснюю корекцію; контролюю і допомагаю дітям при виникненні труднощів; проводжу індивідуальний (фронтальний) інструктажі.
VI. Закріплення знань.
«Мікрофон»
-Що ви знаєте про способи обробки та з’єднання деталей?
-Які є способи з’єднання деталей?
VII. Рефлексія. Підведення підсумків.
-Яку тему вивчали сьогодні на уроці? (Усі разом, потім по черзі відповідаємо)
-Що робили сьогодні на уроці? (Усі разом, потім по черзі відповідаємо)
- Порахуйте, скільки цвяхів ми сьогодні забили?
-Що сподобалось сьогодні на уроці?
Оцінювання досягнень учнів на уроці, якість виконаної практичної роботи. Відзначаю хто був старанний, уважний, наполегливий.
VII. Прибирання робочих місць.