Урок. Способи подання повідомлень

Про матеріал
Урок 3. Способи подання повідомлень Цілі:  навчальна розширити знання учнів про способи передавання повідомлень; ознайомити зі способами передавання інформації;  розвивальна розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення  виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника, поважати думку інших.
Перегляд файлу

Урок 3. Способи подання повідомлень

Цілі:

  •              навчальна розширити знання учнів про способи передавання повідомлень; ознайомити зі способами передавання інформації;
  •              розвивальна розвивати увагу, логічне мислення, пам’ять, словниковий запас, зв’язне мовлення
  •              виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника, поважати думку інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, картки «блискавки», навчальна презентація «Способи подання інформації», презентація до уроку, програма «Сходинки до інформатики» –  «Цифертрон».

Хід уроку

  1.                      Організаційний етап
  2.                      Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

Робота з картками «блискавками»

Учитель протягом 3 секунд демонструє картку зі словом, після чого прибирає її. Учні повинні назвати слово. Після того як усі слова будуть названі, визначити, яке з них «зайве».

Слова для карток: ІНФОРМАЦІЯ, ПОВІДОМЛЕННЯ, ВІДОМОСТІ, НОВИНА, МОНІТОР.

Фронтальна бесіда за питаннями:

  •              Що ж таке інформація?
  •              Що таке інформаційні процеси?
  •              Де зустрічається інформація?
  •              Як передається інформація?
  •              Які ви знаєте властивості інформації?


  1.                      Повідомлення теми та мети. Мотивація навчальної діяльності.

Які бувають повідомлення, якими способами можна подати повідомлення, від чого залежить спосіб подання повідомлення? На це та iншi питання ми спробуємо дати вiдповiдь, вивчаючи тему «Способи подання повідомлень».

Девізом уроку буде вислів німецького соціолога Георга Зіммеля:

«Людина досвідчена – та, яка знає,

де знайти те, чого вона не знає…»

  1.                      Вивчення нового матеріалу

Ви вже знаєте, що людина сприймає інформацію про навколишній світ за допомогою п’яти органів чуттів.

Орган зору – очі. Очима людина бачить світ, який її оточує. 

За допомогою органа слуху – вух – можна чути й розрізняти звуки. 

Орган  нюху    ніс    сприймає  різні  запахи,  а  орган  смаку    язик  – розрізняє  і  гірке,  й  солодке,  й  кисле,  й  солоне.  Орган  дотику    шкіра  – передає  інформацію  про  все,  до  чого  доторкнулася  людина    і  гарячої батареї, і холодної бурульки.

На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося про способи подання повідомлень.

Найчастіше повідомлення поділяють на усні та письмові. Усні повідомлення подаються за допомогою звуків, а письмові — тексту, малюнків, зображень, схем. Повідомлення можна подати ще й жестами та сигналами. Іноді при поданні повідомлення використовують декілька способів одночасно — комбіновані повідомлення.

Перегляд презентації «Способи подання інформації».

Гра «Розшифруй повідомлення»

Пояснити, у який спосіб передається повідомлення.

1) Про що «говорять» тварини:

  •                 кішка муркоче;
  •                 собака гарчить;
  •                 собака крутить хвостом;
  •                 заєць тікає;
  •                 ластівки низько літають над землею.

2) Що повідомляє нам кожен сигнал світлофора?

 

Робота над загадками

Один учень отримує картку із зображенням предмета так, щоб решта учнів не бачили її. Він намагається описати предмет (словами, жестами, символічними рисунками тощо) так, щоб інші відгадали його.

  1.                      Фізкультхвилинка

Гра «Не помились»

Учитель називає рухи, які потрібно зробити (наприклад, присісти, підняти руки вгору та ін.), а сам виконує інші. Діти повинні виконати ті рухи, які були названі.

  1.                      Формування вмінь і навичок

Гра «Загубилася дитина»

Учитель описує зовнішній вигляд одного з  учнів класу, не називаючи його імені. Учні повинні впізнати свого однокласника та назвати його.

— У який спосіб отримували інформацію?

— У який іще спосіб можна було передати її?

Робота з підручником: § 3 ст. 19 № 1, 6.

Робота з зошитом: ст.. 4-5 № 1, 3.

Робота за комп’ютером

  1.               Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2) Інструктаж учителя.

Гра «Цифертрон»

Сьогодні ти працюватимеш із цікавою програмою Цифертрон.

На екрані — космічний корабель з ілюмінаторами, які спалахують різними кольорами і передають закодовані повідомлення. Запам'ятай і відтвори ці повідомлення — послідовність сигналів різного кольору.

Будь уважний!

Вправи для очей.

«Напишіть» очима слова: ПОВІДОМЛЕННЯ, ІНФОРМАЦІЯ.


  1.                      Закріплення вивченого матеріалу

Бесіда

  •            Які способи подання повідомлень ви запам’ятали?
  •            Чи всі способи подання можна використати одночасно?
  •            Який спосіб подання повідомлень для вас найлегший?

 

  1.                      Підсумок уроку
  •              Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?
  •              Що найбільше сподобалося?
  •              Яку інформацію я подаю вам зараз? (Учитель дзвонить дзвоником.)
  •              У який спосіб?
  •              Подайте цю ж інформацію в інший спосіб.

 

  1.                      Домашнє завдання

Підручник § 3 ст. 16 - 19, зошит ст. 4 № 2, 4.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 січня 2019
Переглядів
8986
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку