Урок "Спостереження за диском електролічильника. Обчислення плати за електроенергію. Практична робота: зняття показників електролічильника і обчислення оплати за витрачену енергію"

Про матеріал

Урок фізики у 9 спеціальному класі для дітей з особливостями інтелектуального розвитку. Основною метою навчання дітей з легкою розумовою відсталістю є їх успішна соціалізація. Тому більшість знань мають носити практичний характер.

Перегляд файлу

ТЕМА: Спостереження за диском електролічильника. Обчислення плати за електроенергію. Практична робота: зняття показників електролічильника і обчислення оплати за витрачену енергію.

Мета:

  •                 навчальна: закріпити знання учнів щодо виконання всіх дій із десятковими дробами, розв'язування задач, ознайомити учнів з призначенням електролічильника, навчити проводити розрахунок вартості електроенергії, опанувати базові поняття, уміння користуватися термінологічним словником;
  •                 розвивальна: розвивати обчислювальні навички та мову учнів;
  •                 корекційна: коригувати пам'ять/уміння аналізувати отриману інформацію, робити висновки;
  •                 виховна: виховувати економне ставлення до використання електроенергії, свідоме ставлення до навчання.

ХІД УРОКУ

І. НЕРВОВО-ПСИХОЛОГІЧНО ПІДГОТОВКА

Сьогодні ми проведемо незвичайний урок.

Кожному з вас я хочу побажати, щоб на цьому уроці ви були:

  •                 «У» — усміхненими
  •                 «С» — спокійними
  •                 «П» — прогресивними
  •                 «І» — ініціативними
  •                 «X» — хоробрими

Іншими словами я бажаю всім успіху. А успіх — це 10 % таланту та 90 % наполегливої праці.

Ми весь урок будемо працювати разом, тому сподіваємося на вашу підтримку та допомогу.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНА ЧАСТИНА.

Сьогодні на уроці ми повторимо й підсумуємо вивчене нами раніше, розглянемо використання математичних знань під час визначення фізичних величин. І ознайомимося ще з одним електричним приладом.

(Перевірка готовності класу до уроку. Учні отримують інструкційно-методичні картки «Розрахунок вартості спожитої електроенергії », з якими працюють під час уроку.).

 

 

 

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Я сподіваюся, що ви розумієте, для чого вам потрібні знання, здобуті в школі. Однією зі сходинок до цього розуміння нехай буде цей урок. Отже, кожен урок для вас — це нові знання та несподіванки, радість перемоги над невідомим.

Усім відомий такий вислів: «Математика — цариця всіх наук і служниця фізики».

Успішне пізнання навколишнього світу, місця і ролі людини в ньому неможливе без природничих дисциплін, зокрема фізики та математики.

Фізика формує математичне мислення учнів, ілюструє практичне застосування математики, її значення в повсякденному житті.

  1.             АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Математика є необхідним інструментом для вивчення фізики. Для роботи на уроці нам потрібно пригадати правила округлення, множення десяткових дробів, віднімання дробів.

12,65 – 6,21;

1,686 округлити до сотих, десятих

http://LearningApps.org/display?v=pj20kywxk17

 

  1.               ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ

Ми всі споживаємо електроенергію. У кожному будинку і в кожній квартирі встановлені електроприлади, які без наявності електрики просто безглузді. Але всі вони споживають електроенергію від загальної мережі стільки, скільки здатні. За спожиту електроенергію треба платити. Чим більша величина споживання, тим більша й оплата.

Тільки наявність лічильника спожитої електроенергії спонукає до економії. Чим більше зекономиш, тим менше заплатиш.

Фізкультхвилинка (виконується під музику)

 

Формування вмінь та навичок практичного застосування знань

Подивіться у квитанції про оплату є три графи — початкові показання, кінцеві й витрата. Щоб їх заповнити, необхідно навчитися знімати показники з лічильників:

Діти, навчимося розраховувати вартість спожитої електроенергії за квитанцією про сплату.

А далі математика проста, треба з кінцевих показань вирахувати початкові й отримаємо різницю, яка і визначає витрату за місяць. За кожен кВт електроенергії встановлено тариф (нова термінологія) оплати. Щоб визначити вартість, треба отриману різницю помножити на вартість 1 кВт.

C:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image1.jpegC:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image2.jpeg

 

C:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image3.jpegC:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image4.jpeg

 

Задача 1. Скільки коштує використана за місяць електрична енергія за тарифу 168 коп за 1 кВт/год, якщо на початку місяця електролічильник показував 2 440 кВт/год, а наприкінці — 2 570 кВт/год?

А = 2 570 кВт/год;Б = 2 440 кВт/год С = 130 кВт/год

168 коп • 130 кВт/год = 21840 коп = 218 грн 40 коп.

Відповідь: вартість використаної електроенергії 218 грн 40 коп.

Задачі з творчим завданням

Миколка, ідучи додому зі школи, забув вимкнути одну лампочку (потужністю 100 Вт) і вона горіла впродовж 8 год. Визначте, скільки кВт/год нарахував за цей час електролічильник та скільки коштуватиме дарма використана енергія.

100 Вт • 8 год = 800 Вт/год = 0,8кВт/год

168 коп • 0,8 кВт/год = 134 коп = 1 грн 34 коп

Валя після чергування в класі також забула вимкнути світло, і 10 таких же лампочок горіли впродовж 8 год. Скільки кВт/год енергії було витрачено дарма та скільки це коштувало?

0,8 кВт/год • 10 = 8 кВт/год

168 коп • 8 кВт/год = 1344 коп = 13 грн 44 коп

У нашій школі таких забудькуватих учнів четверо. Скільки коштуватиме «викинута» на вітер електроенергія?

13 грн 44 коп • 4 = 53 грн 76 коп.

Усі дані розрахунків записують у квитанцію і оплачують. Оплату треба проводити регулярно — один раз на місяць, тому що прострочення оплати штрафують нарахуванням пені. Як економити споживання електроенергії? Перегляд мультфільму «Проста економія»

http://pogribnyak.blogspot.com/2018/02/blog-post_27.html

 

Найпоширеніший і простий вид економії — самообмеження споживання. Кожен власник квартири або будинку може вирішувати самостійно, який прилад вмикати в мережу, а який не вмикати. Сам визначає і час, на який той або інший прилад треба вмикати. Обмеження знижує комфортність життя, але дисциплінує споживача.

Ще один спосіб заощадити — застосовувати електроприлади з мінімальним споживанням. Достатньо замість звичайних ламп розжарювання поставити економні лампочки і результати споживання за місяць одразу ж дадуть позитивний результат.

  1.             ЗАКРІПЛЕННЯ

►► Фронтальний тест (учні піднімають картки з буквою правильної відповіді)

  1.                Чому необхідно економити електричну енергію?

а) Щоб уникати виходу з ладу побутових приладів;

б) щоб зменшити вартість коштів на оплату електроенергії;

в) щоб зменшити витрати природних ресурсів на її виробництво.

  1.                Що показує електролічильник?

а) Напругу електричного струму;

б) кількість спожитої електроенергії;

в) потужність електричного струму.

  1.                Якими одиницями вимірюється електрична енергія?

а) Кіловат-годинами;

б) амперами;

в) вольтами.

  1.                Алгоритм розрахунку спожитої електроенергії:

а) знайти кількість витраченої електроенергії;

б) зняти показники лічильника на кінець місяця;

в) зняти показники лічильника на початок місяця.

  1.                На якому лічильнику найбільші показники енергії?

C:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image1.jpeg  C:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image2.jpeg

C:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image3.jpeg  C:\WINDOWS\Temp\FineReader11\media\image4.jpeg

 

  1.            ПІДСУМОК УРОКУ
  2.          ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  •                 Фізика: заповнити квитанцію витрати енергії протягом тижня за показниками домашнього лічильника.
  1.             РЕФЛЕКСІЯ

На уроці... ;

  1.                Я дізнався...
  2.                Я зрозумів...
  3.                Мені сподобалося...
  4.                Мені не сподобалося...
  5.                Я навчився...
  6.                Мене зацікавило...
  7.                                                                                                                          Я відчув труднощі... 
  8.                Я не вмів, а тепер умію...
  9.                Мене надихнуло на...

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Канюка Валентина Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бурячковська Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 грудня 2018
Переглядів
4933
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку